اخبار لیگ فوتبال


ورزشگاه آزادی؛ شروع خوش‌یمن برای استقلال

استقلال در حالی اولین بازی خود مقابل سپاهان را در آزادی میزبانی می‌کند که آمار خوبی در هفته‌های اول به عنوان میزبان به ثبت رسانده است. آبی پوشان پایتخت در دوره های قبلی لیگ برتر شروع های خوبی داشته اند و یکی از تیم‌های موفق در هفته اول رقابت‌ها بوده اند. 13 برد، ۶ مساوی و فقط ۲ باخت کارنامه خوب آبی ها در هفته های ابتدایی لیگ برتر است. علاوه بر این استقلال در دیدارهای هفته‌ اولی که میزبان بوده عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته و هرگز در هفته ابتدایی در ورزشگاه آزادی شکستی را متحمل نشده است. استقلال ۱۲ بار لیگ برتر را به عنوان میزبان آغاز کرده که حاصل آن ۹ برد و ۳ تساوی بوده است.در واقع استقلال هرگز در هفته اول در ورزشگاه آزادی بازنده نبوده و هواداران این تیم امیدوارند این رکورد در این فصل هم پابرجا باقی بماند.

گرانترین بازیکنان لیگ بیست و دوم

در تازه‌ترین به روز‌رسانی سایت ترانسفرمارکت، امید نورافکن ستاره ملی‌پوش سپاهان با ارزشی معادل 1.2 میلیون یورو در صدر لیست ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. بعد از نورافکن 4 بازیکن با ارزش یک میلیون یورو مشترکاً در رتبه دوم قرار دارند. گوستاوو ستاره جدید تراکتور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال ستارگان یک میلیون یورویی لیگ بیست و دوم هستند. بعد از این نفرات میلاد سرلک و سعید صادقی هر دو از پرسپولیس با 900 هزار یورو مشترکاً رتبه سوم ارزشمندترین ستارگان لیگ بیست و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. سایت ترانسفرمارکت روی کوین یامگا 850 هزار یورو قیمت گذاشته تا ستاره فرانسوی استقلال در رتبه چهارم قرار بگیرد. ریکاردو آلوز خرید پرتغالی تراکتور، دانیال اسماعیلی فر ستاره جدید پرسپولیس و مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی ارزشمندترین بازیکنان لیگ بیست و دوم قرار دارند.

محمد محبی شکار جدید آبی‌ها

در شرایطی که از چندی پیش شایعه تمایل 3 باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای بازگرداندن محمد محبی از پرتغال به گوش می‌رسید، در نهایت دیروز برخی از منابع خبری اعلام کردند که باشگاه استقلال موفق به شکار محمد محبی شده است. محبی که فصل گذشته در ماجرای انتقال شهریار مغانلو از سانتاکلارا پرتغال به سپاهان، از جمع طلایی‌پوشان اصفهان راهی این تیم شده بود، در این فصل بار دیگر به ایران بازخواهد گشت و با پیراهن آبی کار را دنبال می‌کند. باشگاه استقلال طی یک فرایند زمان‌بر در نهایت موفق شد توافق نهایی را برای این انتقال صورت دهد و سانتاکلارا پرتغال را راضی به این انتقال کند. محبی که چند روزی است در تهران حضور دارد، در انتظار مشخص شدن تکلیف انتقال مبلغ رضایتنامه‌اش از سوی باشگاه استقلال به حساب سانتاکلارا بود و در نهایت این مسأله دیروز نهایی شد.

هواداران پرسپولیس مقابل باشگاه تجمع کردند

باشگاه پرسپولیس در آستانه آغاز لیگ برتر با چالش‌هایی همچون مشکلات مالی و عدم جذب مهاجم روبه‌رو است و این موارد باعث شد دیروز حدود 50 هوادار پرسپولیس مقابل ساختمان باشگاه حاضر شده و به اعتراض علیه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه بپردازند. هواداران معترض خواستار حضور درویش در جمع خودشان بودند اما در ادامه ضیاء عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس در میان هواداران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد. سرخ‌ها که فصل نقل و انتقالات را خوب شروع کرده بودند برای جذب مهاجم خارجی مذاکرات زیادی با گزینه‌های متعدد انجام دادند اما هر یک بنا به دلایلی به ثمر ننشست. در این بین باشگاه پرسپولیس مذاکراتی با آلف مانگا، بازیکن برزیلی انجام داده و به‌نظر می‌رسد توافقاتی هم در این بین شکل گرفته اما اینکه این توافقات به امضای قرارداد ختم شود یا نه، هنوز مشخص نیست. در خصوص قرارداد این بازیکن با پرسپولیس شنیده می‌شود که باشگاه پرسپولیس باید پول رضایتنامه این بازیکن برزیلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بپردازد که هنوز این اتفاق رخ نداده است. باشگاه ردوندا که در سری B برزیل حضور دارد برای رضایتنامه مانگا خواستار مبلغ 450 هزار دلار است که این موضوع سنگ بزرگی پیش پای پرسپولیسی‌ها به حساب می‌آید. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/20/622437/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها