حامیان رئیس‌جمهور سابق امریکا در واکنش به تفتیش خانه او، هشتگ جنگ داخلی را دنبال کردند

برافراشته شدن پرچم جنگ در اردوی ترامپ


مهربانو رستگار/ طی شش سال اخیر، هر بار که صحبت از تحقیق پیرامون فعالیت‌های دونالد ترامپ و متحدانش به میان آمده، وفاداران و طرفداران دو‌آتشه او بشدت به مقام‌های قضایی تاخته‌اند. این بار اما قضیه حمایت آنان از مردی که به گفته کنگره امریکا فتیله شورش 6 ژانویه را روشن کرد، کمی متفاوت است.
به گزارش نیویورک‌تایمز، پس از تفتیش خانه ترامپ در پالم بیچ فلوریدا، طرفداران سرسخت او اعم از چهره‌های رسانه‌ای، جمهوری‌خواهان متعصب و افرادی که شش سال پیش به او رأی دادند تا راهی کاخ سفید شود، از جنگی سخن می‌گویند که به زعم آنها دموکرات‌ها آغاز کرده‌اند.
استیون کرادر، تحلیلگر محافظه‌کاری که در توئیتر بیش از دو میلیون فالوئر دارد، ساعاتی پس از انتشار خبر تفتیش خانه رئیس‌‌جمهور سابق امریکا در توئیتر نوشت: «فردا جنگ درخواهد گرفت. خوب بخوابید.»
لحن تند کرادر به دیگر مدافعان ترامپ نیز سرایت کرد و چند ساعت بعد یکی از رسانه‌های نزدیک به ترامپ به نام The Gateway Pundit اعلام کرد: «اقدام اف‌بی‌آی به معنی جنگ است.» دقایقی بعد حساب کاربری تلگرام متعلق به استیو بنن مشاور سیاسی ترامپ، این پست را به اشتراک گذاشت.
ساعاتی بعد، جو کنت نامزد نمایندگی واشنگتن در مجلس نمایندگان و سنای امریکا در پادکستی به نام Bannon’s War Room در پاسخ به پرسش مصاحبه‌کننده درباره اینکه تفتیش اف‌بی‌آی چه معنا و مفهومی برای ترامپ دارد، گفت: «این نشان می‌دهد همان طور که پیش از این بسیاری از ما به کرات گفته‌ایم، ما در یک جنگ قرار گرفته‌ایم.»
به گزارش اسکای نیوز، تیلور بدوویچ، مدیر ارتباطات کمپین «دونالد ترامپ و نجات امریکا» درباره اقدام اخیر اف‌بی‌آی گفت: «تفتیش خانه آقای ترامپ نه تنها بی‌سابقه بلکه کاملاً بدون ضرورت بود. این اقدام مشمئزکننده که جو بایدن پشت آن قرار گرفته، باعث شرمساری است.»
ضبط تلفن همراه متحد ترامپ
اظهارنظر تیلور بدوویچ پس از آن صورت گرفت که اسکات پری یکی از متحدان نزدیک به دونالد ترامپ ادعا کرد مأموران اف‌بی‌آی اقدام به توقیف تلفن همراه او یک روز پس از اجرای حکم بازرسی در مجتمع مارالاگوی متعلق به ترامپ کردند. پری، نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان امریکا، با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: «صبح روز سه‌شنبه در حالی که همراه با خانواده‌ام در سفر بودم سه مأمور اف‌بی‌آی نزد من آمدند و تلفن همراهم را توقیف کردند.» پری این اقدام برای توقیف تلفن همراهش را که ابتدا توسط فاکس نیوز گزارش شد محکوم کرد، اما نگفت که اف‌بی‌آی چه دلیلی برای توقیف تلفن همراهش مطرح کرده است. او تأکید کرد: من از اف‌بی‌آی تحت هدایت وزارت دادگستری متعلق به مریک گارلند (دادستان کل امریکا)‌ که اقدام به توقیف تلفن همراه یک نماینده مشغول به کار در کنگره می‌کند، عصبانی هستم اما از این اتفاق تعجب نمی‌کنم. نکته شایان توجه این است که مریک گارلند، دادستان کل امریکا از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی امریکا منصوب شده اما کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی از مقامات به جای مانده از دوران دولت دونالد ترامپ است.
به‌رغم التهابات اخیر در سیاست داخلی امریکا، هنوز اف‌بی‌آی یا مقام‌های دولت بایدن درباره حوادث پیش‌آمده اظهارنظری نکرده‌اند. با این وجود ترامپ و متحدانش اعتقاد دارند این اقدامات از سمت بایدن برای کنار زدن او از حضور در انتخابات ریاست ‌جمهوری آینده امریکا نشأت می‌گیرد. در همین ارتباط متحدان ترامپ در کنگره امریکا اعلام کرده‌اند اگر در انتخابات میاندوره‌ای که ماه نوامبر (آبان) برگزار می‌‌شود، بتوانند اکثریت کنگره را در دست بگیرند، تحقیقاتی را درباره یورش به خانه ترامپ آغاز خواهند کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/4/622442/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها