کرمان میزبان هیأت دولت در سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور است

6 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در مسیر راه‌های استان کرمان


ایران‌زمین- پهناورترین استان کشور امروز میزبان آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و هیأت دولت در سی و یکمین سفر استانی است.
سفر پایان هفته کاروان هیأت دولت به استان کرمان درحالی انجام می‌شود که کرمانی‌ها چشم امید به رهاوردهای آن برای جبران عقب‌ماندگی تاریخی حوزه راه‌های مواصلاتی خود دارند آن هم در شرایطی که ۶ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام این بخش چشم انتظار توجه ویژه دولت است. افزون بر آن از ابتدای امسال، استان کرمان با دو حادثه سرما زدگی مزارع و محصولات کشاورزی و سیل مواجه بوده است که خسارت های چندین هزار میلیارد تومانی به بخش زراعی، زیر ساخت‌ها و شهرها و روستاها وارد کرده است.
 استاندار کرمان درباره جزئیات سفر رئیس جمهور به استان کرمان اظهار کرد: پس از مدت‌ها انتظار سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان کرمان از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه تا جمعه شب انجام می‌شود.
محمد مهدی فداکار با اشاره به اینکه در این سفر بازدیدها و جلسات مختلف برگزار می‌شود، افزود: جلسه شورای اداری، دیدار با نخبگان، نشست خبری با اصحاب رسانه و نشست با فعالان اقتصادی و معادن از دیگر برنامه‌های ریاست جمهوری در کرمان است.
فداکار تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی نیز معاونین وزرا میز خدمت را تشکیل داده و پاسخگوی مراجعات مردمی هستند. استاندار کرمان بیان کرد: مصوبات مختلفی در حوزه‌های گوناگون از جمله بهداشت و درمان، آب، سیل و... در این سفر دیده شده، مصوبات سفر بعد از پایان سفر به اطلاع مردم رسانده می‌شود و در مجموع سفر پربرکتی برای استان خواهد بود.
اختصاص اعتبار برای جبران خسارت سیل کرمان و راور
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به خسارت‌های عظیمی که سیل چند روز قبل به روستاهای شهرستان‌های کرمان و راور وارد کرد، از رئیس جمهور درخواست داریم یکی از مصوبات سفر ایشان به استان کرمان در نظر گرفتن اعتبار مناسب برای جبران خسارت وارد شده به این مناطق باشد.
محمدرضا پورابراهیمی با اشاره  به سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان نیز افزود: خساراتی که سرمازدگی در روزهای ابتدایی سال‌جاری به محصولات کشاورزی بویژه محصول پسته در شهرستان‌های کرمان وارد کرد به‌رغم پیگیری‌ها و جلساتی که در این خصوص برگزار کردیم، هنوز جبران نشده است.
انتقاد همیشگی از وضعیت راه‌های استان کرمان
وضعیت راه های استان کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور با وجود قرارگرفتن در نقطه‌ای استراتژیک در کریدورهای مهم کشور و منطقه، همواره دستمایه انتقاد و مطالبه عمومی مردم و کارشناسان بوده و در شرایطی که مسئولان می‌گویند این استان در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور و شرق به غرب کشور قرار دارد، ضعف‌های حوزه راه آن بیش از سایر حوزه‌ها نمایان است. به نحوی که برخی شهرستان‌های همجوار با کرمان حتی راه مستقیم به مرکز این استان ندارند و بسیاری از محورهای موجود نیز یا فرسوده شده و در حال تخریب هستند یا غیر ایمن با آمار تلفات فراوان خوانده می‌شوند.  شمار تلفات جاده‌ای استان کرمان به آن حد رسیده که کرمان را طی سال‌های گذشته در ردیف پنج استان نخست کشور از این منظر جای داده است.فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره  اعلام کرد: طی سه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر براثر سوانح رانندگی استان کرمان جان باختند و حدود ۱۷ هزار نفر نیز مجروح شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/15/622461/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها