آمارهای درخور توجه معاون پارلمانی از تعامل دولت و مجلس


 سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشست خبری که عصر دیروز برگزار شد با بیان اینکه جلسه اعضای دولت با هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس هفته آینده برگزار می‌شود، گفت:  رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت پنجشنبه به کرمان سفر می‌کنند.
 5500 ملاقات نمایندگان با وزرا تنها در یک سال
به گزارش فارس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: در دولت قبل حضور معاونان پارلمانی در سال اول ۴۶۵ بار بوده که در این دولت هزار و هفتاد و هفت بار بوده است که این نشان‌دهنده اهتمام دولت به تعامل با مجلس است. وی افزود: در این مدت ۴۲ لایحه تقدیم مجلس شده که ۴۲ درصد لوایح دولت با موضوع حل مسائل اقتصادی بوده است.  در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۵۶۷ ملاقات انفرادی میان وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شده که ۸۲۲ مورد آن در خود مجلس انجام شده است و این ملاقات‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست. وزرا ۱۵۲ جلسه با معاونین مجامع استانی داشتند، ۲۳۹ جلسه  با کمیسیون‌ها و ۶۴ جلسه نیز با فراکسیون‌ها برگزار شده است.
بیش از 2 هزار سؤال از وزیران مطرح شده است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تا کنون 2 هزار و 365 سؤال  از وزرا مطرح شده و با ارتباط برقرار شده ۴۰ درصد سؤال‌کنندگان از طرح سؤال انصراف دادند و موضوع اصلاً به کمیسیون‌ها نرسیده که بالغ بر ۹۰۰ سؤال می‌شود که از دستور خارج شده است. 
حسینی ادامه داد: در دولت دوازدهم در سال اول ۴۱ سؤال به صحن مجلس آمده بود که ۷ مورد آن به رأی گذاشته شده بود و کارت زرد دریافت نکرده بود. در دولت سیزدهم ۱۳ سؤال در صحن آورده شده که در ۳ مورد آن مجلس قانع نشده است که مورد آخر آن بسیار برای ما عجیب بود.
55 سفر معاون پارلمانی به دعوت نمایندگان
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: در دولت دوازدهم در سال اول ۴ وزیر استیضاح شدند اما ما در یک مورد اعلام وصول داشتیم و در صحن مطرح نشد و در نهایت دولت سیزدهم در سال اول هیچ استیضاحی نداشت. 
حسینی اظهار داشت: بنده به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ۵۵ سفر به استان‌ها داشته‌ایم و به شهرستان‌های هر استان سفر کردیم که به دعوت نمایندگان صورت گرفته است. وی گفت: توقع داریم نمایندگان از ما حمایت کنند نه اینکه دائم نقاط ضعف را مطرح نمایند بلکه نقاط قوت‌ها را نیز به مردم بگویند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/2/622468/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها