رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت ضمن گرامیداشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی تأکید کرد

دلسوزان ایران، قدردان مدافعان حرم‌اند


گروه سیاسی/ نشست هفتگی هیأت دولت روز گذشته با گرامیداشت سرداران مدافع حرم عطرآگین شد. رئیس ‌جمهور در ابتدای نشست هیأت وزیران به نامگذاری هجدهم مرداد به نام شهدای مدافع حرم در تقویم رسمی کشور اشاره داشت و با گرامیداشت یاد سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی، گفت: شهدای مدافع حرم علاوه بر پاسداری از حریم اهل بیت (ع)، از امنیت و اقتدار کشور نیز دفاع کردند و همه کسانی که دلسوز ایران و اسلامند، قدردان این مجاهدت‌ها هستند.
 جبران عقب‌ماندگی فناوری فضایی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در ادامه قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره «خیام» در مدار، دریافت پیام، کنترل و مدیریت داده به دست متخصصان ایرانی را افتخار آمیز و اقتدارآفرین توصیف و از همه متخصصان هوافضا و سازمان فضایی قدردانی کرد. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دانش هوا-فضا به عنوان پیشران برای کمک به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بنا دارد عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه را جبران کند و در آینده شاهد رونمایی از دستاوردهای جدیدی در این زمینه خواهیم بود که کمک شایانی به محیط زیست، اکتشافات معدنی، مدیریت مخاطرات طبیعی و پایش مرزها می‌کند.
تأکید بر تعامل دولت با اصحاب رسانه
رئیس جمهور همچنین ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های آنان برای آگاهی‌بخشی به جامعه، بر اهمیت جهاد تبیین تأکید کرد و از همکاران دولت خواست در تعاملی سازنده و صمیمانه با اصحاب رسانه، اقدامات دولت در همه بخش‌ها را به مردم گزارش دهند و اجازه ندهند هیچ گره ذهنی در افکار عمومی باقی بماند. آیت‌الله رئیسی در این زمینه تأکید کرد: دولت مردمی از همان روز اول استقرار، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار گرفته و لازم است این تلاش‌ها هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، ضمن آنکه اگر وعده یا کاری هم بر زمین مانده، باید دلایل آن برای مردم تبیین شود.
مصوبات جلسه
در جلسه صبح دیروز هیأت دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اعضای دولت در راستای تحقق فرمان سال مقام معظم رهبری آیین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین به تفکیک در حوزه‌های اقتصاد، علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت را به تصویب رساندند. تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اصلاح برخی مواد آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، لایحه «اصلاح کنوانسیون بین‌المللی کنترل و مدیریت آب توازن و رسوبات کشتی‌ها»، موافقت دولت با پنج فقره از مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و تمدید دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانکاران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق از  جمله دیگر مصوبات جلسه دیروز هیأت دولت بود.
بر اساس یکی از مواد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی هر مسافر می‌تواند تا سقف ۲۴ متر مربع فرش دستباف ایرانی و تا سقف ۴۰ متر مربع گلیم دستباف به همراه خود از کشور خارج کند و محدودیتی از نظر تعداد قطعات فرش و گلیم همراه مسافر در سقف متراژ مذکور وجود نخواهد داشت.‌ 
ضرورت ثبات مقررات در بازار سرمایه
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیز عصر سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار و در این جلسه گزارشی از آخرین وضع بازار سرمایه، تحولات این بازار و نوسانات آن ارائه و دلایل این روندها تشریح شد. رئیس جمهور پس از استماع گزارش دستگاه‌های مسئول بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمایه تأکید کرد و گفت: وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه باید به گونه‌ای عمل کنند که این بازار برای فعالان آن پیش‌بینی پذیر و باثبات باشد.
رئیسی همچنین از اهتمام جدی دولت برای حفاظت از منافع مردم و سهامداران در بازار سرمایه خبر داد و با تأکید بر ضرورت شفافیت و ثبات مقررات در این بازار افزود: برای تحقق پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه لازم است مقررات این بازار کاملا شفاف باشد و در عین حال از تغییرات مکرر در مقررات به طور جدی پرهیز شود. در ادامه این جلسه علاوه بر تأکید مجدد بر اجرای مصوبات پیشین ستاد اقتصادی دولت درخصوص بازار سرمایه، راهکارهای دیگری درخصوص بهبود روند و ثبات‌بخشی به این بازار مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بــــرش
آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از فعالان مردمی راهپیمایی اربعین:
از ابتدای دولت مسائل اربعین را پیگیری کرده‌ایم

​​​​​​​رئیس جمهور در دیدار با جمعی از فعالان راهپیمایی اربعین با استقبال از پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی اربعین گفت: سیاست قطعی دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است و از شکل‌گیری ستاد مردمی اربعین حمایت می‌کنیم و آن را به رسمیت می‌شناسیم. وی در عین حال تأکید کرد: کلیه استانداران و مسئولان دولتی موظف به حمایت و میدان دادن به ستادهای مردمی اربعین هستند. آیت‌الله رئیسی در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد راهپیمایی اربعین را نمادی برای بقای عاشورا و یکی از جلوه‌های جبهه بین‌المللی مقاومت دانست و با تشریح نقش دولت برای تسهیل حضور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، در تمامی ارتباطات و دیدارها با مسئولان عراقی، مسائل اربعین را با محوریت حل مشکلات زائران حسینی پیگیری کرده‌ایم.
دولت، پشتیبان و تسهیل‌گر زیارت
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه انجام وظایف دستگاه‌‌های اجرایی در تسهیل سفر زائران اربعین هیچ منافاتی با مردمی بودن این مناسبت ندارد، اظهار داشت: نقش دستگاه‌های دولتی در مراسم اربعین پشتیبانی و تسهیل‌گری است و از آنجایی‌که موکب‌ها را خود مردم برپا می‌کنند، دستگاه‌های متولی باید وظایف حمایتی خود را انجام دهند. وی با تقدیر از مردم برای مدیریت زمان حضورشان در کشور عراق، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها در ایام اربعین متناسب و دقیق باشد تا خدای ناکرده شاهد اتفاق‌های ناگوار همانند ازدحام و سرگردانی زائران نباشیم. رئیس جمهور در مورد تردد زائران غیر ایرانی از کشورمان، تصریح کرد: مرزها باید آماده خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائران غیر ایرانی و تکریم آنها به عنوان زائران امام حسین (ع) و میهمانان ما باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7976/2/622469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها