اخبار


تأمین ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران اربعین

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای زائران اربعین در حوزه حمل و نقل جاده‌ای عمومی گفت: برای جابه‌جایی زائران عتبات ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.
شهریار افندی‌زاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین سال جاری ۵ میلیون زائر به عتبات سفر کنند که حدود ۹۳ درصد آن‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر در بخش حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا خواهند شد.
افندی‌زاده گفت: با توجه به همزمانی اربعین با پیک سفرهای آخر تابستان نمی‌توان همه ناوگان حمل و نقل را در اختیار سفرهای اربعین قرار داد، اما ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین مد نظر گرفته می‌شود. معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ۶ هزار اتوبوس دیگر مورد نیاز است که به دنبال تأمین آن‌ها از طریق ستاد مرکزی اربعین، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نیروهای مسلح هستیم. وی درباره شرایط سفر با خودروهای شخصی اظهار داشت: سازمان راهداری تلاش ویژه‌ای برای تجهیز پایانه‌ها و ایجاد پارکینگ‌ها برای وسایل نقلیه شخصی و عبور راحت و مناسب زائران انجام داده است. افندی‌زاده گفت: از آنجا که اتوبوس یک طرف مسیر را بدون مسافر می‌رود، نحوه قیمت‌گذاری برای بلیت آن متفاوت است.

 بانک‌ها 98 درصد از تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت نکردند

نظام بانکی تنها 1.9 درصد از تعهد قانونی خود برای تأمین مالی نهضت ملی مسکن را اجرا کردند.
با وجود گذشت 6 ماه از سال 1401، نظام بانکی به وظایف قانونی خود در تأمین مالی مهم‌ترین برنامه عمرانی دولت سیزدهم عمل نکرد.
بر اساس قانون جهش تولید و تأمین مسکن، نظام بانکی مکلف است، در هر سال حداقل 20 درصد از تسهیلات پرداختی خود با کف مجموع 360 هزار میلیارد تومان را به بخش ساخت مسکن اختصاص دهد. این در حالی است که بر اساس آمار رسیده از وزارت راه و شهرسازی، نظام بانکی مجموعاً تا این لحظه تنها 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش ساخت مسکن داده شده است.

 آغاز ساخت ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کرمان

عملیات اجرایی احداث ۱۵ هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کرمان، در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان آغاز شد. عملیات اجرایی ۹ هزار و ۲۸۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان انجام می‌‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/11/622541/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها