اخبار


6 کشور خریدار لوازم خانگی ایران

مرسل صدیق، رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی گفت: کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان وجمهوری آذربایجان از جمله مقاصد صادرات لوازم خانگی ایرانی هستند و به برخی کشورها مثل ترکیه، قطعات هم صادر می‌شود.
او درباره صادرات قطعات لوازم خانگی گفت: بیشتر صادرات قطعات در حوزه قطعات اجاق گاز، بخاری گازی و غیره مثل انواع شیرآلات است. حتی برخی شرکت‌ها شیرآلات را به اروپا، آلمان، انگلستان و فرانسه هم صادر می‌کنند. البته صادرات به برخی کشورها به دلیل مشکلات سیاسی متوقف شده است.

 صادرات خودرو به روسیه نشان از قدرت ایران است

وزیرصنعت، معدن و تجارت حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: در تجارت با روسیه، پیوندهای اقتصادی اهمیت دارد، روسیه یک کشور دارای فناوری بالا محسوب می شود و صادرات قطعات خودرو یا توربین و دیگر محصولات با فناوری بالا به این کشور نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

 مبارزه با مافیای تولید سیگار

محمد شیخان، ‌مدیرعامل دخانیات‌ گفت: مبارزه با مافیای تولید سیگار و 2 شرکت خارجی چندملیتی JTI و BAT با ماهیت انگلیسی- امریکایی و ژاپنی در اولویت برنامه‌های شرکت دخانیات ایران است.

تشکیل کارگروه صادراتی تجهیزات پزشکی

محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه صادراتی با برنامه توسعه صادرات در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت تشکیل شده است.
او گفت: در حال حاضر هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی فعال دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت در صنعت تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند که تعدادی از این شرکت‌ها تأییدیه‌های بین‌المللی و استانداردهای لازم برای ثبت تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی در کشورهای دیگر را دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است.

سهم 84 درصدی صنعت از واردات
​​​​​​​
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در یک ماهه نخست امسال، سهم کالاهای استفاده شده در تولید در سبد واردات به لحاظ ارزشی بیش از ۸۴ درصد بوده است.بر اساس این آمار در ماه اول امسال، دو میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش دو میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلار به کشور وارد شده است.همچنین آمارها نشان می‌دهد که کالاهای واسطه‌ای به لحاظ ارزشی ۶۹.۳ درصد و به لحاظ وزنی ۸۷.۵ درصد یعنی بیشترین سهم از کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که در این مدت بیش از یک میلیون و ۹۷۱ هزار تن کالای واسطه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۹۵۷ میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به فروردین سال ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی هشت و به لحاظ ارزشی دو درصد رشد داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/12/622543/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها