ایران در ایران


بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه آماده استقبال از زائران کربلاست

​​​​​​​قصرشیرین- سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در قصرشیرین با اعلام اینکه تمام شرایط برای اعزام زائر در مرز خسروی فراهم است، گفت: منتظر هستیم در هفته آینده اولین کاروان زائران حسینی(ع) از مرز بین‌المللی خسروی عازم عراق شوند.
به گزارش ایرنا، «محمد حیدری» در جلسه هماهنگی بدرقه زوار از مرز رسمی خسروی افزود: بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه مهیای استقبال از زائران است و زیرساخت‌های مناسبی برای تردد زوار فراهم شده است.
وی گفت: مرز خسروی قدیمی‌ترین گذرگاه تردد به عتبات عالیات است و از گذشته‌های دور افتخار میزبانی زوار را داشته است.
به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است. در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و میهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت. مرز رسمی خسروی - منذریه همچنین مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

سیل‌های اخیر تهران نتیجه ساخت و سازهای غیر مجاز

فیروزکوه - ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تخلفات موجود از مهم‌ترین دلایل و تبعات خسارت‌های سیلاب‌های اخیر استان تهران است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، استاندار تهران در بازدید از مناطق سیلزده مرکز شهر فیروزکوه گفت: متأسفانه وقوع سیلاب‌های اخیر در استان تهران ناشی از تخلفات سالیــــــــــان متمادی، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و عدم تخصیص اعتبار متناسب برای اجرای طــــــــــرح‌های آبخیزداری در مناطق سیل گیر بوده است.
محسن منصوری افزود: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی، وقوع سیل‌های دوباره در روز‌های آینده دور از ذهن نیست و تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان باید در آماده‌باش کامل بسر برند.
وی گفت: مردم هم باید هوشیار باشند و به هشدار‌هایی که ستاد مدیریت بحران اعلام می‌کند توجه کافی داشته باشند.
استاندار تهران افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها، شهروندان از اتراق در مسیل رودخانه‌ها و سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند.
منصوری گفت: خوشبختانه سیل روز پنجشنبه در فیروزکوه خسارت جانی بر جای نگذاشت، اما خسارت مالی بسیاری وارد کرد.

بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
 ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

کرمانشاه - استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه هنوز پروژه بازسازی در مناطق زلزله‌زده این استان ناتمام است، گفت: بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده استان نیاز است.
بهمن امیری مقدم، با انتقاد از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان، اظهار کرد: بر خلاف برخی شعارها، هنوز ساختمان‌های بسیاری از مجموعه‌های خدمت رسان و ادارات در مناطق زلزله‌زده بازسازی نشده‌ است و کارکنان آنها در کانکس مستقر هستند که در سفر رئیس جمهور برای بازسازی آن‌ها درخواست اعتبار شده است.امیری مقدم عنوان کرد: زمان زلزله با حضور رهبر انقلاب و دستور ویژه ایشان برای بازسازی ویرانی‌ها، ظرفیت‌های عظیمی از سوی نهادها و مجموعه‌های مختلف به استان وارد شد، ولی متأسفانه استفاده مناسبی از این فرصت‌ها صورت نگرفت.وی  با بیان اینکه متأسفانه در این سال‌ها در سطح کلان، استان کرمانشاه گرفتار نوعی رهاشدگی توسعه‌ای بوده، افزود: شهرستان‌های شرقی استان مانند کنگاور به طور خاص به فراموشی سپرده شده‌اند.مدیر ارشد استان تأکید کرد: دولت مردمی با وجود همه مشکلات، با نگاهی کلان‌نگرانه توسعه تمامی شهرستان‌های استان از جمله کنگاور را دنبال می‌کند.وی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهرهای استان از جمله کنگاور گفت: باید با اقتدار در مقابل این گونه ساخت و سازهای غیرمجاز ایستاد و هیچ دستگاهی حق ارائه خدمات به این‌ بناها را ندارد.
امیری مقدم به سفر استانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت‌الله رئیسی یک فرصت برای استان بود و در این سفر بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های کلیدی و کلان و اشتغالزای استان تصویب شد که تحولی چشمگیر در استان ایجاد می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/16/622553/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها