رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد

عفونت میکروبی علت بیماری اهالی روستای چنار علیا


گروه حوادث/   رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان علت بستری شدن حدود 260 نفر از اهالی روستای چنار علیای شهرستان اسدآباد را عامل میکروبی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر «محمد مهدی مجذوبی» روز جمعه اظهار داشت: پس از بروز عامل میکروبی اسهال عفونی، ۲۶۰ نفر از اهالی روستایی در اسدآباد به صورت سرپایی برای درمان این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند.
 از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های اسدآباد و بعثت بستری شدند که ۴۶ نفر از آنها اطفال و کودکان و ۹ نفر بزرگسال بودند.
مجذوبی با رد شایعات طرح شده در فضای مجازی در خصوص این حادثه گفت: نتیجه بررسی مواد غذایی، آب آشامیدنی و آزمایش بیماران مؤید این است که بیماری از نوع اسهال عفونی بوده و عامل دیگری جز عامل میکروبی در این همه‌گیری محدود دخیل نبوده است. رعایت نکردن بهداشت فردی علت بروز اسهال عفونی بوده بنابراین لازم است کودکان و بزرگسالان برای ممانعت از شیوع این همه‌گیری به بهداشت فردی توجه بیشتری داشته باشند.
«محمد شیرزادی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد سه‌شنبه شب گذشته از مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان و فوت یک دختر نوجوان خبر داده بود.
پیش از این برخی شایعات، نوشیدن شربت نذری را عامل این حادثه عنوان کرده بود که این موضوع از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان رد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/19/622560/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها