اخبار


عامل شهادت مأمور پلیس هرمزگان دستگیر شد

گروه حوادث/ قاچاقچی احشام که هنگام مقابله با مأموران پلیس در محل ایست و بازرسی شهرستان حاجی‌آباد یکی از مأموران پلیس استان هرمزگان را به شهادت رسانده بود در استان فارس دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ستوان سوم شهید سیروس میرحسنی چهاردهم مرداد امسال هنگام انجام مأموریت در اجرای ایست و بازرسی موقت برای کنترل و توقیف خودروهای حامل قاچاق، توسط یکی از قاچاقچیان احشام با خودرو زیر گرفته و بشدت مجروح شد. این مأمور پلیس پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت اما در نهایت چند روز بعد با وجود تلاش پزشکان، جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت نایل شد.سرهنگ موسی عرب، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس آگاهی هرمزگان، اوایل بامداد چهارشنبه گذشته قاتل با همکاری همه‌جانبه پلیس آگاهی شهرستان داراب استان فارس شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.مراسم تشییع پیکر مطهر ستوان سوم شهید سیروس میرحسنی پنجشنبه بیستم مرداد از بندرعباس بر دستان همرزمان وی و مردم شهیدپرور استان هرمزگان برگزار و در زادگاه خود در بخش احمدی شهرستان حاجی‌آباد به خاک سپرده شد. 


جان باختن 2 کوهنورد در یخار دماوند

گروه حوادث/ عملیات جست وجو و انتقال پیکر دو کوهنورد جانباخته در ارتفاعات دماوند به‌دلیل 
ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، حدود یک هفته قبل دو کوهنورد به نام‌های رضا امینی و جواد فلاحی از کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه برای صعود قله دماوند راهی این کوه شدند اما هنگام برگشت از قله در منطقه یخار دچار سانحه و ناپدید شدند. این در حالی است که روز گذشته مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مرگ این دو کوهنورد خبر داد.
مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز درباره حوادث پیش آمده برای کوهنوردان در ارتفاعات دماوند گفت: تیم فنی سازمان امداد و نجات بعد از دریافت گزارش مربوط به 2 کوهنورد ناپدید شده در ارتفاعات دماوند، به یخچال یخار اعزام و با استقرار در ارتفاع 4700 متری، طی 2 روز عملیات از طریق ایجاد کارگاه‌های ثابت، پیگیر ماجرا شد اما ریزش رگباری سنگ‌ها به‌دلیل تغییر شرایط اقلیمی و وقوع سیل‌های لحظه‌ای ناشی از آب شدن یخچال‌ها، شرایط امدادرسانی را با دشواری فراوان مواجه کرده و برخورد سنگ به امدادگران جان آنها را به خطر انداخته بود.
ولی‌پور گفت: روز چهارشنبه گذشته  هنگام عملیات دسترسی به پیکر یکی از کوهنوردان در یخچال یخار، یکی از امدادگران هلال‌احمر با برخورد سنگ بشدت مجروح شد. به همین دلیل با اعزام بالگرد، تیم امداد کوهستان هلال‌احمر به رینه بازگشت و امدادگر مصدوم هم به مرکز درمانی منتقل شد. عملیات یخچال یخار متوقف شده تا تیمی که در منطقه حضور داشته، تشکیل جلسه داده و راه‌های انتقال پیکرها را بررسی کند. احتمال دارد انتقال پیکر این دو کوهنورد در یخچال یخار تا آغاز فصل سرما به تعویق بیفتد.


مرگ کارگر معدن زیر چرخ های لودر

گروه حوادث/ یک کارگر معدن طلای آق‌دره شهرستان تکاب که بر اثر برخورد با بیل لودر بشدت زخمی شده بود، در بیمارستان جان باخت.به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران معدن طلای آق‌دره شهرستان تکاب به نام «عابد رحمانی» که روز سه‌شنبه 18 مرداد بر اثر برخورد با بیل لودر دچار آسیب‌دیدگی جدی از ناحیه پا شده بود، در بیمارستان جان باخت.
طبق گفته کارگران معدن طلای آق‌دره، این کارگر شاگرد راننده بولدوزر بوده که در مسیر تردد یک دستگاه لودر قرار می‌گیرد و بر اثر برخورد بیل لودر به پاهایش مصدوم می‌شود. این کارگر حادثه‌دیده از سوی همکاران و عوامل معدن طلای آق‌دره به بیمارستان شهدای تکاب و ارومیه انتقال داده شد و در نهایت با رضایت خانواده‌اش به بیمارستانی در تبریز منتقل می‌شود اما با وجود تلاش پزشکان جان خود را از دست  می‌دهد.


ربودن طلبکار به خاطر بدهی 10 میلیارد تومانی

گروه حوادث/ مرد جوان که برای وصول طلب 10 میلیارد تومانی‌اش به هرمزگان آمده بود از سوی بدهکاران ربوده شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل مرد جوانی که ساکن یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است برای وصول طلب خود به مبلغ 10 میلیارد تومان به بندرعباس آمد و در خانه یکی از دوستانش میهمان شد. اما وقتی برای پس گرفتن طلبش با بدهکاران قرار گذاشته بود از سوی آنها ربوده شد. با اعلام این آدم‌ربایی به پلیس پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان در این باره گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در گام اول خودروی یکی از متهمان را شناسایی و آن را توقیف و متهم را دستگیر کردند. در ادامه با تلاش همه جانبه پلیس، آدم ربایان عرصه را بر خود تنگ دیده و فرد ربوده شده را صحیح و سالم آزاد کردند. سپس با اقدامات پلیسی محل اختفای دو متهم دیگر نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند. 


سوختن 4 نفر در آتش سوزی خانه

گروه حوادث/ انفجار گاز و آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در اهواز منجر به سوختن 4 نفر شد.
عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دراین خصوص گفت: آتش‌سوزی خانه ساعت 17:42 پنجشنبه به امدادگران اعلام شد و بلافاصله مأموران اورژانس و آتش‌نشانی به محل حادثه در خیابان هدایت اهواز بین زیتون و زمزم اعزام شدند.وی افزود: در این حادثه یکی از مأموران آتش‌نشانی و همچنین یک زن 30 ساله و دو مرد 30 و 36 ساله مصدوم شدند که امدادگران آنها را به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز منتقل کردند و دیگر مصدومان این حادثه در محل درمان شدند. علت حادثه در حال بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/19/622564/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها