سیدمحمد موسوی با وجود کاپیتانی، نیامده رفت

بازویی که «بند» نشد!


مهری رنجبر/همه چیز آرام بود. مثل همیشه. آخرین جلسه تمرینی تیم ملی والیبال، دو روز قبل از سفر به لهستان، با جشن تولد شروع شد. تولد مسعود صالحیه پیشکسوت والیبال ایران. کیک مستطیلی شکل با شمع‌های رویش را سیدمحمد موسوی کاپیتان جدید تیم ملی آورد و دسته گل رز قرمز را بهروز عطایی سرمربی تیم به صالحیه هدیه داد. با آمدن کیک همه ملی‌پوشان روبه‌روی جایگاه به خط شدند و برای پیشکسوت والیبال دست زدند. این پیشکسوت شمع‌هایش را فوت کرد و ملی‌پوشان با دستور یاناس مربی بدنساز لهستانی با حرکات کششی گرم کردند. بعد هم نوبت به بازی 6 به 6 با تأکید بر دفاع روی تور رسید؛ تمرینی که سرعتی زنان ملی‌پوش بدجور برای دفاع، با هم کری‌خوانی داشتند. بازیکنان بعد از تمرین دو ساعته سرد کردند. اتفاق غیرمنتظره هم از همین جا شروع شد. سیدمحمد موسوی بعد از حضور دو هفته‌ای در اردو، بازوبند کاپیتانی را صبح از میلاد عبادی‌پور گرفت و تنها چند ساعت بعد، رودرروی خبرنگاران از تیم ملی کناره‌گیری کرد. او که به گفته خودش شرایط ماندن در اردو را ندارد، خیلی زود بازوبند کاپیتانی را پس داد و گفت: «من از سال قبل با بهروز عطایی در ارتباط بودم. او به من گفت تیم ملی برای انسجام فکری و فنی به من نیاز دارد و من هم به همین خاطر وارد اردو شدم. البته برایم خیلی سخت بود که بعد از مدت‌ها دوری از مسابقه وارد تمرینات شوم، اما به توصیه مادرم به اردو آمدم، ولی حالا پشیمانم. من همیشه با همه توانم برای تیم‌هایی که در آن بازی کرده‌ام، به میدان رفته‌ام و همیشه خواستم مثمرثمر باشم. فکر کردم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم و فقط به خاطر تیم ملی به اردو برگشتم. متأسفانه شرایط ادامه تمرینات و ماندن در اردو را ندارم. من باید دلم جایی باشد که در آن کار می‌کنم تا بتوانم همه توانم را به کار بگیرم. متأسفانه شرایط قلبی کمک به تیم ملی را ندارم.» این سرعتی زن باتجربه، بازیکنان تیم ملی را طلایی می‌‌داند: «صادقانه می‌گویم نمی‌توانم به تیم ملی کمک کنم. سیاسی‌کاری زیادی در تیم ملی انجام می‌شود. این بازیکنان استعدادهای بی‌نظیری هستند و به معنای واقعی کلمه طلا هستند و از نسل ما قطعاً بهتر خواهند شد و تنها  تجربه می‌‌خواهند. در یک تیم مدیریت و امکانات خیلی مهم است. من حالا بهترین شرایط را دارم و به نظرم می‌توانم بعدها به تیم ملی کمک کنم. متأسفانه بعضی‌ها فکر می‌کنند ما ماشین کشاورزی هستیم و تنها باید استارت بزنیم، در حالی که شخصیت ما باید حفظ شود. من  ظهر پنجشنبه تصمیمم را گرفتم که اصلاً احساسی نیست و درباره‌اش خیلی فکر کردم و از حضور دوباره در تیم ملی پشیمان شده‌ام و همان طور که گفتم، فقط به خاطر حرف مادرم به اردو آمدم. اما در مسابقات قهرمانی جهان نیستم.»
از سویی میلاد عبادی پور، کاپیتان تیم ملی صحبت‌های موسوی را تأیید کرد: «من قبلاً در مورد امکانات فدراسیون حرف نزده بودم، چون این امکانات هیچ‌وقت کامل نبوده است. موسوی کاملاً درست گفته است. ما دو ماه دور از خانواده و با فشار بالا در مسابقات حاضر بودیم و تنها 18 میلیون تومان پاداش گرفتیم که اگر نمی‌دادند، خیلی بهتر بود. شخصیت من و بازیکنان تیم که تحت این فشار بالا، بدون پزشک و ماساژور، مسابقه داده و تمرین کردند، بیشتر از این حرف‌ها و این مبالغ است .ما حتی اتاق پزشک هم نداریم و باید از جیب خودمان مکمل غذایی بخریم. ما تنها به عشق مردم والیبال بازی می‌کنیم.» کاپیتان تیم ملی در حالی حرف از نبود مکمل غذایی می‌‌زند که فدراسیونی‌ها می‌‌گویند سال قبل مقداری پروتئین به ارزش بیش از 100 میلیون تومان فاسد شده و آن را دور ریخته‌اند. البته محمد رضا داورزنی رئیس فدراسیون و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ترجیح می‌‌دهند درباره این ادعاها حرفی نزنند.

تقوی:کاش سید منافع ملی و تیم را به خودش ترجیح می‌‌داد
به عقیده دبیر فدراسیون والیبال، خداحافظی سیدمحمد موسوی باعث ایجاد تنش در تیم شده است. میلاد تقوی به خبرنگار «ایران» می‌‌گوید: «سید بدون هیچ اطلاعی به کادر فنی یا فدراسیون، پنجشنبه در آخرین تمرین از تیم ملی خداحافظی کرد؛ تصمیمی که تیم را متشنج کرد. در حالی که نباید این تصمیم را دو روز قبل از سفر تیم می‌‌گرفت چرا که تیزر تیم ملی، پوستر و لباس با اسم کاپیتانی او آماده شده و حالا فدراسیون با این شرایط به دردسر افتاده است. موسوی بازیکن بزرگی است و باید حرفه‌ای‌تر خداحافظی می‌‌کرد. کاش او منافع تیم ملی را بر تصمیمش ارجح می‌‌دانست و به شکل درستی اجرا می‌‌کرد.» دبیر فدراسیون معتقد است این موضوع برای تیم ملی حاشیه‌ساز شد: «این قضیه برای تیم ملی حاشیه‌ساز شده است، در حالی که تیم ملی باید آرامش کامل داشته باشد. شهروز همایون‌فر که جایگزین سید شد در قونیه است و گرفتن ویزای لهستان او هم پروسه خودش را دارد.» او تأکید کرد امکانات فدراسیون مثل گذشته است: «فارغ از اینکه موسوی چرا این تصمیم را گرفته، باید بگویم امکانات فدراسیون با سال‌های قبل تغییری نکرده است. تیم در همان هتل المپیکی اسکان داشته که سال‌های قبل بوده، در حالی که 5 سال پیش تیم ملی در خوابگاه می‌‌ماند. سالن تمرین همان سالن همیشگی فدراسیون است، سالن بدنسازی هم همان است. شاید اگر می‌‌گفت امکانات ضعیف‌تر شده، بهتر بود تا بگوید افتضاح است. اینکه دلیل اصلی خداحافظی سید  امکانات نه، بلکه دوری سه ماهه‌اش از تمرین بوده، بهتر، حرفه‌ای و منطقی‌تر بود.»

غلامی: بی‌نظیرترین والیبالیست قرن، همیشه حقیقت‌گو بودی
​​​​​​​عادل غلامی، سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال از سیدمحمد موسوی و انتقاداتش تمام قد دفاع کرد. او بعد از خداحافظی موقت سید و انتقاداتی که مطرح کرد، در یک استوری نوشت: «ایران به امثال تو و خیلی از ورزشکارها بدهکاره، اگه والیبال جهانی شد و به این جایگاه رسید، تلاش آدم‌های زیادی بوده، شاید باهات اختلاف نظر دارم ولی بی‌نظیرترین والیبالیست قرن ایرانی و همیشه حقیقت‌گو بودی.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/21/622570/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها