پنجشنبه طلایی کاروان ایران



کاروان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، 48 ساعت پرخبر و البته خوش‌خبر را پشت سرگذاشت. در این بین، پنجشنبه روزی خاص بود و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف درخشیدند و کاروان ایران در این روز صاحب 7 مدال طلا شد. در واقع می‌توان پنجشنبه را روز طلایی کاروان ایران در قونیه دانست. 
4 مدال ملی‌پوشان تکواندو در روز سوم
روز سوم مسابقات تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی با طلای علی احمدی، 2 نقره غزل سلطانی و زینب اسماعیلی و تک برنز مهران برخورداری به پایان رسید. علی احمدی ملی پوش تکواندو در وزن منفی 87 کیلوگرم با شکست رقیب اردنی به طلای این دوره از بازی‌ها رسید.زینب اسماعیلی و غزل سلطانی به ترتیب در فینال این رقابت‌ها مقابل فریدا عزیزوا و رقیه حیلدریم ترکی نتیجه را واگذار کردند تا به نقره دست پیدا کنند. همچنین مهران برخورداری در مرحله نیمه نهایی در دیداری نزدیک با باخت مقابل رقیب ازبکستانی مدال برنز را برگردن آویخت.
تیم ملی تنیس روی میز مردان و زنان ایران طلا را درو کردند
تیم‌های ملی تنیس روی میزمردان و زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی طلا را بر گردن آویختند. تیم ملی مردان با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان، امیرحسین هدایی و افشین نوروزی با هدایت جمیل لطف‌الله نسبی در فینال با پیروزی 3-0 مقابل عربستان از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند. همچنین تیم ملی زنان با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کردند.
3 طلا ی پاراتیروکمان
پاراکمانداران ملی پوش در رقابت‌های تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی 3‌طلا گرفتند. درفینال کامپوند تیمی مردان تیم ملی با ترکیب هادی نوری و علی سینا منشا‌زاده با برتری 154 بر 145 مقابل تیم ملی ترکیه به طلا رسید.تیم کامپوند زنان هم با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسکری با نتیجه 154 بر149 مقابل میزبان به پیروزی رسید تا طلا را برگردن بیاویزند. تیم میکس کامپوند هم با ترکیب علی سینا منشازاده و مریم یاورپور با برد مقابل میزبان طلا را به نام خود ثبت کرد. در ادامه هم تیم ریکرو مردان و ریکرو میکس به مدال نقره رسیدند.
پنجمی احسان حدادی در پرتاب دیسک
ملی‌پوش پرتاب دیسک که یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی بود، دستش به مدال نرسید. تیم ملی دوومیدانی ایران که در روزهای گذشته توسط فرزانه فصیحی در دوی 100 متر به مدال ارزشمند نقره دست یافت، در انتظار کسب مدالی دیگر توسط احسان حدادی بود اما این اتفاق نیفتاد. حدادی که حین پرتاب‌هایش بشدت از سمت تعدادی از ورزشکاران ایرانی حاضر در محل مسابقه تشویق می‌شد، نتوانست حریفان خود را پشت سربگذارد و در نهایت با قرار گرفتن در رده پنجم به کار خود در قونیه پایان داد. در این ماده پرتابگر قطری صاحب مدال طلا شد.
پایان کار آزادکاران با 9 مدال
رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی با 5 طلا، 2 نقره و 2 برنز برای ملی‌پوشان ایرانی به پایان رسید. مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم در فینال در حالی که با نتیجه 2-0 از مصطفی سیسیز از ترکیه پیش بود با توجه به مصدومیت این کشتی‌گیر، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. همچنین سید مهدی هاشمی در وزن 125 کیلوگرم بعد از پشت‌سر گذاشتن حریفان آذربایجانی، ازبکستانی و ضربه کشتی‌گیران قرقیزستانی و ترکمنستانی، در فینال با شکست رقیب ترک به طلا رسید. احمد بذری آزادکار وزن 92 کیلوگرم هم بعد از رسیدن به فینال در این مرحله حریفی از میزبان را درهم کوبید تا طلایی دیگر برای کاروان ایران به دست آورد. همچنین در روزهای قبل این رقابت‌ها علیرضا کریمی و علی سوادکوهی با شکست حریفان آذربایجانی و ترکیه‌ای در فینال به مدال طلا رسیدند. در این رقابت‌ها صادق فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم و حسین ابوذری در 70 کیلوگرم به ترتیب با شکست مقابل حریفانی از آذربایجان و قرقیزستان نقره این دوره از رقابت‌ها را به دست آوردند. همچنین مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم و مجید داستان در وزن 61 کیلوگرم 2 برنز تیم‌ملی در این رقابت‌ها را کسب کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/21/622575/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها