وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان سفرکرد

باید برای پیشرفت کشور تمام توان خود را به کار گیریم


فرهنگی/ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصرپنجشنبه 20 مرداد ماه، در راستای سی ‌و یکمین سفر استانی رئیس‌جمهور وارد استان کرمان شد و در بازدید از پروژه تالار مرکزی این استان در جریان روند تکمیل و آماده‌سازی این تالار قرار گرفت و گفت: تکمیل تالار مرکزی کرمان از پروژه‌های مهم این استان به شمار می‌رود که روند تجهیز و تکمیل آن به‌خوبی در حال انجام است و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است پروژه تالار مرکزی آبان‌ ماه امسال ضمن میزبانی از یک جشنواره ملی به طور رسمی افتتاح شود و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان قرار گیرد.
وزیر فرهنگ همچنین ضمن بازدید از کتابخانه ملی کرمان بیان کرد: باید اقداماتی جهت بهره‌مندی بهتر نخبگان و فرهیختگان از ظرفیت‌های کتابخانه‌های مرکزی فراهم شود و نهادهایی چون استانداری و شهرداری‌ها نیزمی‌توانند دراین زمینه همکاری لازم را انجام دهند. عضو شورای انقلاب فرهنگی همچنین از موزه صنعتی کرمان نیز بازدید کرد.
ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان پس از زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم اسطوره همه آزادگان جهان است، گفت: زیارت مزار شهید قاسم سلیمانی آرزوی هر آزاده‌ای به شمار می‌رود و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان همواره قدردان اقدامات بی‌نظیر و ارزشمند این شهید بزرگوار هستند.
او در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ در راستای اهداف متعالی خود مبنی بر زنده نگهداشتن آرمان‌های مکتب حاج قاسم برنامه‌های متنوعی تدارک دیده تا با برپایی مدون برنامه‌های مختلف مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی هموارتر شود.
اسماعیلی به وجهه بین‌المللی شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم عزیز به عنوان یکی از نمادهای اصلی سربلندی ایرانیان و مسلمانان آزاده در دنیا شناخته شده است که ادامه راه این شهید بزرگوار که همان راه امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهداست موجب افتخار و مباهات خواهد بود.
وزیر فرهنگ در ادامه برنامه‌های خود پس از حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت مزار شهید سلیمانی با سیدابراهیم یزدی‌نژاد از جانبازان و همسنگر رسانه‌ای شهید قاسم سلیمانی دیدار کرد.
اسماعیلی در این دیدار گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس به تبعیت از امر ولایت شجاعانه به میدان نبرد با دشمن رفتند و با دفاع از ملت و میهن حماسه‌ای ماندگار خلق کردند، امروز ما نیز همانگونه که این مجاهدان از جان خود گذشتند باید برای پیشرفت کشور تمام توان خود را به کار گیریم.
برپایی جشنواره ویژه گویش‌ها در منطقه جنوب کرمان
محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته نیز به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان رودبار جنوب حضور پیدا کرد و در جمع خبرنگاران گفت: قرار است در راستای توسعه فرهنگی منطقه جنوب کرمان، جشنواره ویژه گویش‌ها در این منطقه برگزار شود و در کنار آن نیز سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری منطقه تقویت و مورد حمایت قرار گیرد، همچنین خانه بلوچ در تهران به منظور بروز استعدادهای شگرف این منطقه و استان سیستان و بلوچستان چشم‌نوازی خواهد کرد.
او به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و افزود: این سفر مقدمه یک تحول مهم در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، فنی، مهندسی و حوزه فرهنگی جنوب کرمان خواهد بود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم ویژه روز خبرنگار یکشنبه هفته آینده در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، گفت: برای اهالی رسانه تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن اعلام شده و بخش دیگر آن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین رئیس جمهور در این خصوص در ۱۳ مورد دستور ویژه داده‌اند تا بتوانیم با وزارتخانه‌های مختلف تفاهمنامه‌های آن را به سرانجام برسانیم. ما در تلاش هستیم تا مشکلات قدیمی اهالی رسانه را حل و فصل کنیم که مهم‌ترین آنها به سرانجام نرسیدن لایحه جامع نظام روزنامه‌نگاری بوده است که این مسأله هفته گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد که امیدواریم با تصویب آن شاهد تحول در روزنامه‌نگاری باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/23/622577/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها