اخبـــــار


وزیر آموزش و پرورش خبر داد
مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ایراد آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان رفع و فرایند اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شروع شده است.
یوسف نوری با اشاره به کسب مدال‌های رنگارنگ المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان کرمانی بیان کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر اقدامات مؤثری در حوزه آموزش و پرورش استان صورت گرفته که نتایج آن در حوزه‌های مختلف مشهود است. وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، دولت مردمی و در کنار مردم و برای مردم‌ است و خدمت به مردم بویژه مردم مناطق دوردست افتخار دولت انقلابی است. نوری گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت کار خودش را به خوبی انجام دهد، مسائل و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف بویژه آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبرد اصلی ما ریل‌گذاری آموزش و پرورش به سمت کار صحیح و با کیفیت است، خاطرنشان کرد: معلمان در دورترین نقاط کشور با کمترین امکانات جلوه‌های ویژه‌ای از ایثار و فداکاری را به نمایش می‌گذارند. نوری با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است، گفت: متأسفانه دانشگاه فرهنگیان به مدرسه‌ای کوچک تبدیل شده بود که باید به دانشگاه جامع تبدیل شود. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایراد آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان رفع و فرایند اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان شروع شده است، گفت: معلمان باید از قانون رتبه‌بندی برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ارتقای شغلی خود استفاده کنند. نوری گفت: مدارس در سال تحصیلی آینده حضوری هستند و تدابیر لازم جهت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری با همکاری ستاد ملی کرونا اندیشیده شده است. وی از اختصاص بودجه ویژه جهت ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و افزود: فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مصداق عینی عدالت تربیتی است که اقدام بی‌نظیری در تاریخ آموزش و پرورش کشور است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: 
کاشت حلزون برای کودکان به صورت رایگان انجام می شود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: حلزون شنوایی قیمت بالایی دارد اما علیرغم آن ما بصورت یک اولویت و بصورت رایگان انجام می دهیم که خدمت بزرگی است که در دولت آیت الله رئیسی برای مردم عزیز انجام می شود.
عین‌اللهی در خصوص کاشت حلزون شنوایی نیز گفت: یکی از افتخاراتی که در کشور داریم این است که کاشت حلزون شنوایی را دانشمندان ما می‌توانند انجام دهند و این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که اگر نوزاد نتواند بشنود، تکلم او نیز دچار مشکل خواهد شد و این بچه‌ها اگر در سنین زیر ۴ سال عمل شنوایی روی آنها انجام شود هم شنوایی خود را به‌دست آورده و هم می‌توانند صحبت کنند. وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ مرکز دولتی و ۱۵ مرکز خصوصی را موظف کردیم که کاشت حلزون شنوایی را انجام دهند. عین‌الهی خاطرنشان کرد: حلزون شنوایی قیمت بالایی دارد اما علیرغم آن ما بصورت یک اولویت و بصورت رایگان انجام می دهیم که خدمت بزرگی که در دولت آیت الله رئیسی برای مردم عزیز انجام می شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی‌گزینی شود و امسال نیز ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به بومی‌ها اختصاص داده‌ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار و خدمت‌رسانی کنند. دکتر بهرام عین‌اللهی ادامه داد: کرونا برای همه جهانیان بروز کرد اما ایران اسلامی در این جنگ موفق عمل کرده و در ۶ سویه تاکنون ۹۶ درصد ایرانیان واکسن نوبت اول و ۸۶ درصد نوبت دوم را تزریق کردند در حالی که در کشورهای پیشرفته امریکا و اروپا روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.  وزیر بهداشت گفت: حضور دولت در مناطق مختلف کشور رفع مشکلات را در بر دارد. روال فعلی دولت در تخصیص اعتبارات و تصویب مصوبات به این شکل است که از قبل از سفر برنامه‌ریزی‌ها جهت رفع مشکلات توسط مسئولان شهرستان‌ها با معاون اجرایی رئیس جمهور انجام می‌شود و تخصیص اعتبارات صورت می‌گیرد.  وزیر بهداشت گفت: تأمین نیروهای پزشکی و تخصصی باید بومی گزینی شود و امسال نیز ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به بومی‌ها اختصاص داده‌ایم تا بتوانند با دریافت تخصص در منطقه محل زندگی ماندگار شده و خدمت‌رسانی کنند. 


وزارت بهداشت اعلام‌ کرد
شناسایی ۶۴۰۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۲ هزار و ۸۰۶ نفر رسید. بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۳۸ نفر از آنها بستری شدند.۱۴۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۷۲۴ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۱۱ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۸۳۷ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۳۷۲ دوز رسید. در حال حاضر ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام کرد
رشد چشمگیر «اهدای عضو» در کشور طی ۳ ماه

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت از افزایش چشمگیر اهدا و پیوند عضو در چهار ماه ابتدایی سال‌جاری خبر داد و گفت: بر این اساس، شاخص PMP با افزایش نسبت به سال‌های قبل، در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۲.۸ بوده است.
دکتر امیر حسام علیرضایی درباره وضعیت اهدای عضو در کشور به ایسنا گفت: براساس بررسی‌های آماری تعداد اهدا و پیوند عضو طی چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است. به طوری که با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده‌های اهداکننده مرگ مغزی و همچنین فعالیت‌های شبانه روزی همکارانمان در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۶ نفر به اهدای عضو رسیده‌اند. بر این اساس، شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر یا PMP با افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل در سال ۱۴۰۱برابر ۱۲.۸ بوده است. وی افزود: این در حالی است که در زمان مشابه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به ترتیب ۱۵۱و ۲۸۳ نفر از افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رسیده‌اند و شاخص PMP یا تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۴ و ۱۰.۲ بوده است. وی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ رشد ۲۰ درصدی اهدای عضو را شاهد بوده‌ایم، گفت: در عین حال تیرماه ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی اهدای عضو را نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم. به طوری که در تیر ماه ۱۴۰۱ تعداد ۹۱ نفر از افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رسیده‌اند. در حالی که در تیر ماه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵۴ و ۶۹ نفر از افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رسیده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/22/622602/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها