چشم یوزبان‌ها به هلیا و چهار توله‌اش روشن شد


یوزبان‌ها (محیط‌بان‌های یوز) چند شبانه روز است که به جاده تهران - مشهد (عباس‌آباد – میامی) چشم دوخته‌اند تا خانواده سوگوار یوز جوان تلف شده، دوباره طعمه بی‌توجهی یک راننده نشود. یوز‌ها براثر غریزه تا یک هفته به‌دنبال گم شده خود می‌گردند و با توجه به تردد بالای خودرو در جاده تهران – مشهد یوزبان‌ها نگران وضعیت آنها هستند. در همین پایش‌های شبانه است تصویر «هلیا» ماده یوزی سه ساله با چهار توله‌اش در حاشیه جاده شاهرود به سبزوار در محدوده میاندشت توسط دوربین یوزبان‌ها ثبت شد. هلیا ماده یوز جوانی است که سال گذشته از مادرش «هَرب» جدا شد و امسال چهار یوز را به جمعیت یوزهای ایرانی اضافه کرد. 
‌آمارهای انجمن یوز ایرانی با احتساب یک توله یوز که به تازگی در جاده میامی –عباس‌آباد کشته شده و یک توله که یوز مادری به نام «هرب» سال گذشته از دست داد، نشان می‌دهد 4 خانواده و 10 توله در دو سال اخیر در توران و حاشیه آن حضور داشتند. 
8 توله بر اساس آخرین آمار این انجمن هنوز با مادر زندگی می‌کنند. این آمار شگفت‌انگیز است. فعالان حوزه محیط‌زیست در فضای مجازی از رانندگان خواسته‌اند تا از شاهرود تا سبزوار را آرام و هوشیار رانندگی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/17/622617/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها