دیگه چه خبر؟


در پی توهین یکی از سران فتنه به سردار همدانی صورت گرفت
تجمع اعتراضی مردم همدان علیه میرحسین موسوی

 خبر اول اینکه، در پی اظهارات هتاکانه میرحسین موسوی علیه مدافعان حرم و سردار شهید حاج حسین همدانی، روز پنجشنبه تجمع گسترده اعتراضی در همدان تشکیل شد. مردم همدان با در دست داشتن تصاویر شهید والامقام سرلشگر همدانی، اظهارات این فرد از سران فتنه را محکوم کردند. روز گذشته نیز فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در منزل شهید همدانی گفت: «در ماجرای اخیر شاهد مصداق «عدو سبب خیر شود، اگر خدا خواهد» بودیم و عناصری که ضربات بزرگی را به انقلاب زدند، دوباره می‌‍‌خواستند شهید همدانی را ترور کنند؛ اما با هوشمندی مردم نتیجه‌ای نگرفتند.» همچنین جمعی از دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، اظهارات میرحسین موسوی را محکوم کردند؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه خود خواستار موضع‌گیری صریح اصلاح‌طلبان درخصوص مرقومه اخیر موسوی شد. گفتنی است، عباس عراقچی از جمله مدیران ارشد دولت روحانی نیز با انتشار توئیتی بدون اشاره مستقیم به اظهارات میرحسین موسوی، نوشت: «سرداران و سربازانی‌ که در نبرد با جنایتکاران داعش جان خود را فدای امنیت ایران کرده‌اند تا ابد مایه افتخار هستند.»

سپاه، 700 هزار بشکه نفت توقیفی را زنده کرد

 خبر دیگر اینکه، روز گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع اطلاع داد که یک نفتکش با پرچم ایران بارگیری نفتی را که پیشتر با اقدامات غیرقانونی امریکا در یونان توقیف شده بود، آغاز کرده است. به گزارش ایسنا، یک منبع دیگر نیز با اشاره به اینکه روند بارگیری نفت مسروقه از روز جمعه آغاز شده است، تأکید کرد که انتظار می‌رود پروسه انتقال نفت به نفتکش حامل پرچم ایران چند روز به طول بینجامد.  یونان 25 ماه مه امسال به درخواست غیرقانونی امریکا نفتکش لانا را که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت ایران بود توقیف کرد. پس از این اقدام یونان، دو نفتکش یونانی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس توقیف شد. با ادامه فشارهای دولت ایران، امریکا مجبور به عقب‌نشینی شد و دادگاه یونان نیز حکم لغو توقیف برای نفتکش را صادر کرد.

آغاز رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه

 دست آخر اینکه، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه از برگزاری رزمایش مشترک بزرگ ایران و روسیه و چین در شمال غرب ونزوئلا استقبال کرده و آن را «به چالش کشیدن امریکا» توصیف کرد. به گزارش فارس به نقل از وبگاه خبری «ای‌بی‌سی اینترنشنال»، ارتش ایران، روسیه و چین رزمایش مشترکی را از امروز (شنبه) به مدت دو هفته در شمال غرب ونزوئلا برگزار خواهند کرد. این رزمایش بزرگ درست یک روز پس از اتمام رزمایش فرماندهی جنوبی امریکا برگزار می‌شود و نیروهای پهپادی و تک‌تیرانداز ایران و چین و روسیه این تمرینات نظامی را در آنچه «حیاط خلوت امریکا» نامیده می‌شود برگزار خواهند کرد. ایران، چین و روسیه در زمره ۲۷۰ تیم از ۳۷ کشور شرکت کننده در این رزمایش هستند و دیگر کشورهای حاضر در این رزمایش بزرگ شامل الجزایر، بلاروس، ویتنام، هند، قزاقستان و ازبکستان هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7977/5/622621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها