اخبار


 مالیات ارزش افزوده، یک ماهه به صادرکنندگان بازگشت داده می‌شود

معاون درآمد سازمان امور مالیاتی دستور داد تا مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان ظرف یک ماه از تاریخ درخواست صادرکنندگان، به آنها مسترد شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدتقی پاکدامن در بخشنامه‌ای به مدیران کل امور مالیاتی دستور داد تا در راستای اجرای ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ماده ۱۲ ضوابط اجرایی سیاست‌های ارزی مصوب مهر ماه ۱۴۰۰ ابلاغی معاون اقتصادی ریاست جمهوری و تکریم صادرکنندگان، ظرف یک ماه نسبت به بررسی و در صورت تأیید، استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان اقدام کنند.
پیشتر معاون سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به دفتر هماهنگی امور مالیاتی شهر و استان تهران اعلام‌ کرده بود که ادارات کل امور مالیاتی بایستی نسبت به رسیدگی درخواست استرداد مؤدیان و در صورت تأیید، استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده ظرف یک ماه از تاریخ ثبت درخواست به صادرکنندگان بابت صادرات در سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.
ارسال پستی برگه مالیات خانه‌های لوکس به در منزل
همچنین سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی اعلام کرد در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی، برگه مالیاتی خانه‌ها و خودروهای لوکس به در منازل آنها پست شود.
پاکدامن در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی دستور داد تا در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی، برگه‌های مالیاتی خانه‌ها و خودروهای لوکس علاوه‌بر بارگذاری در سامانه‌های این سازمان و ارسال پیامک برای مالکان این واحدها و خودروها، با «پُست» نیز به در منازل مشمولان این پایه مالیاتی ارسال شود. گفتنی است بر اساس بندهای «خ» و «ش» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۰، واحدهای مسکونی بالای ۱۰ و خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات بر خودرو و واحدهای گرانقیمت می‌شوند که به مالیات خانه‌های لوکس مشهور شد.

 تهیه پیش‌نویس برای بیمه شدن صندوق‌های اجاره بانک‌ها

با توجه به اینکه در پی سرقت از شعبه دانشگاه بانک ملی، صندوق‌های دزدیده شده به این دلیل که مسئولان بانک و بیمه اطلاعی از محتویات آنها نداشتند، مشمول بیمه نشدند؛ در این زمینه، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی از تهیه پیش‌نویسی برای بیمه شدن این صندوق‌ها خبر داده است. به گزارش ایسنا، در جریان سرقتی که از شعبه دانشگاه بانک ملی انجام شد، حدود ۱۶۲ صندوق اجاره‌ای این بانک و محتویات آن مورد سرقت قرار گرفت. علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در گفت‌وگو با ایسنا از تهیه و تدوین پیش‌نویس‌هایی برای چگونگی بیمه شدن صندوق امانات بانک‌ها خبر داده است. وی همچنین اعلام کرده که پس از سرقت از بانک ملی، جلسات مختلفی برگزار و پیش‌نویس‌هایی تدوین شده که در قالب دستورالعمل به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد و براساس آن تا یک سقفی، صندوق‌های اجاره‌ای بانک‌ها با پرداخت هزینه از سوی متقاضی مشمول بیمه خواهد شد. قیطاسی ادامه داد: براساس این دستورالعمل، متناسب با اندازه صندوق و توافق متقاضی صندوق، این صندوق‌ها بیمه خواهند شد که البته هنوز این پیش‌نویس به تصویب نرسیده که امیدواریم بانک‌ها با بیمه به توافق برسند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/8/622637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها