شرکت‌های کوچک و متوسط ستون فقرات صنعت کشور است


نایب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران گفت: صنایع کوچک و متوسط، متناسب با ظرفیت و توانمندی، نیاز به بازتعریف نظام مالیاتی، خدمات بانکی و تسهیل گری در مقررات واردات ‌و صادرات دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهروز حبیبی، نایب رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران درباره صنایع کوچک و متوسط گفت: اصلاح نظام مالیاتی، تسریع فرایندهای اداری مانند ثبت شرکت، دریافت شناسنامه کارگاه، تسهیل سازو‌کارها و مقررات واردات ‌و صادرات، حذف رانت‌ها و امضاهای طلایی به منظور ایجاد فضای سالم رقابتی و کمک به مدرنیزه کردن ‌‌و اصلاح ساختار از مطالبات صنایع کوچک و متوسط از حاکمیت است.
 حبیبی با اشاره به تحولات بزرگ در سه دهه اخیر در مهارت‌های مدیریتی، فناوری، تکنولوژی و ارتباطات افزود: غالب نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در شرکت‌های بزرگ اتفاق نمی‌افتد و راه توسعه صنعتی را باید در شرکت‌های کوچک و متوسط جست‌و‌جو کرد.
بنابر این راهبرد، توسعه صنایع، در قالب خوشه‌های صنعتی، تقویت صنایع مکمل، ایجاد طیفی گسترده از نیروهای ماهر و نیمه ماهر ، مدرنیزه کردن و به روز‌آوری ماشین‌آلات، سرریز دانش فنی ‌‌و تکنولوژی به واحدهای صنعتی، نوآوری، چابکی و ‌پویایی، پیش نیاز توسعه کسب و کار، کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی است که باید مد نظر سیاستگذاران و تصمیم سازان کشورها قرار گیرد. وی شرکت‌های کوچک و متوسط را ‌به مثابه ستون فقرات صنعت کشور دانست و گفت: بدون وجود آنها، شرکت‌های بزرگ شکل نخواهند گرفت و موجبات کارآفرینی، اشتغال، سودآوری خلق ثروت و توسعه پایدار فراهم نخواهد شد.
حبیبی با اشاره به موانع ساختاری، مالی، فرهنگی و منابع انسانی بر سر راه شکل‌گیری ، اداره و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط، گفت: یارانه و سوبسیدهای ویژه شرکت‌های دولتی، رانت خواری و نبود بانک‌های تخصصی جهت ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های کوچک عملاً فرصت ورود و رقابت صنایع کوچک و متوسط را سلب می‌‌کند.
وی مشکلات در ارائه ضمانت نامه و‌ وثایق بانکی، تأخیر در دریافت درآمدهای ناشی از فروش و ضعف جریان مالی و انتقال فشار ناشی از سیاست‌های انقباضی دولت‌ها را از دیگر چالش‌های پیش روی صنایع دانست. حبیبی اظهار داشت: عدم دستیابی به امکانات و جریان اطلاعات فنی و تکنولوژی، بازاریابی و فروش، مدیریت مالی صحیح و عدم شناسایی زنجیره تأمین کنندگان و مشتریان از دیگر موانع حرکت چرخ صنایع است.
امیدواریم در کانون کارآفرینی استان تهران، با شبکه‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، اراده و سیاست‌های حمایتی حاکمیت از بخش خصوصی در اقتصاد را افزایش دهیم و سهمی هر چند اندک در دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/13/622653/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها