از قونیه چه خبر


تیم تراپ ایران پنجم شد
تیم ملی تیراندازی تراپ ایران با شکست مقابل جمهوری آذربایجان با جاماندن از نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، پنجم شد.تیم ملی ایران که با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و بابک یگانه در پایان دور مقدماتی برای صعود به فینال با جمهوری آذربایجان مسابقه داد، باخت و به نیمه نهایی نرسید و با ۱۳۴ امتیاز در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی به پنجمی تراپ میکس اهداف پروازی، رضایت داد.در بخش مقدماتی میکس تیم، بابک یگانه با ۷۴ امتیاز بهترین عملکرد را بین تیراندازان مرد داشت.
مدال طلای جوادی در وزنه برداری
مصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بازی‌های کشورهای اسلامی در رده نخست ایستاد. در رقابت گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم، مصطفی جوادی با رکورد ۱۶۳ یکضرب، ۲۰۱ دوضرب و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم، مدال نقره یک‌ضرب و طلای دوضرب و مجموع را از آن خود کرد و قهرمان شد. حسین سلطانی دیگر نماینده ایران هم با رکورد ۱۵۸ یک‌ضرب، ۱۹۲ دوضرب و مجموع ۳۰۵ کیلوگرم مدال برنز یک‌‌ضرب و دوضرب را گرفت و در مجموع چهارم شد.
گنج خانلو‌ رکابزن طلایی استقامت جاده
محمد گنج خانلو دررقابت‌های ماده استقامت جاده، طلایی شد.تیم ملی دوچرخه سواری مردان ایران با ترکیب ۵ نفره مسافت 130 کیلومتری ماده استقامت جاده را رکاب زد که محمد گنج خانلو به مدال طلا رسید و دونده‌های الجزایر و امارات دوم و سوم شدند.فروزان عبداللهی، سمیه یزدانی و ماندانا دهقان رکابزنان زن ایران در ماده استقامت پا می‌زنند.
قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان با 2 طلای پایانی
ملی پوشان تکواندو در آخرین روز مسابقات تکواندو بازی‌های کشورهای اسلامی، صاحب 2 طلا و 2 نقره شدند.در آخرین روز این رقابت‌ها امیرمحمد بخشی در وزن منفی 74 کیلوگرم و علیرضا نادعلیان در وزن مثبت 87کیلوگرم به ترتیب با شکست حریفانی از فلسطین و مراکش به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کردند، اما نرگس میرنوراللهی در وزن منفی 62 کیلوگرم و اکرم خدابنده در وزن مثبت 73 کیلوگرم با شکست مقابل تکواندوکاران ازبکستانی مدال نقره را برگردن آویختند.ناهید کیانی، حسین لطفی، امیرمحمد بخشی، علیرضا نادعلیان و علی احمدی 5 مدال طلا، غزل سلطانی، زینب اسماعیلی، اکرم خدابنده و سیده نرگس میرنوراللهی 4 نقره، مهدی حاج موسایی، مهران برخورداری، محمدصادق دهقانی و نسترن ولی‌زاده هم 4 مدال برنز برای تیم ملی تکواندو کسب کردند. تیم ملی مردان ایران با هدایت علی محمد بسحاق با کسب 4 طلا و3 برنز به عنوان قهرمانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه رسید.
13 مدال برای پاراتیروکمان
 پاراکمانداران تیم ملی در پایان بازیهای کشورهای اسلامی با ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز به کار خود پایان دادند. دیروز که روز پایانی این رشته بود، اصغر زارعی‌نژاد بعد از شکست مقابل هم تیمی خود محمدرضا عرب در نیمه‌نهایی، برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ترکیه رفت و با برتری ۷-1 صاحب مدال برنز شد.محمدرضا عرب عامری هم برای کسب طلا به مصاف غلامرضا رحیمی رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برد رسید و طلایی شد، رحیمی نیز مدال نقره را به گردن انداخت. در ریکرو بانوان سمیه رحیمی پس از برد برابر حریف ترکیه ای در نیمه‌نهایی، به مصاف کمانداری از ترکیه در فینال رفت و با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رضایت داد.
بهشتی‌طلا و رستمی، طلایی‌های روز اول در قونیه
مسابقات کشتی‌ فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای‌اسلامی با معرفی نفرات برتر 5 وزن دوم، دیشب در قونیه ترکیه به پایان رسید. نمایندگان کشورمان که در 5 وزن نخست با دو مدال طلای شیرزاد بهشتی ‌طلا و محمدرضا رستمی در اوزان 63 و 72 کیلو و یک مدال برنز مهدی بالی در 97 کیلو (محمد حسینوند پناهی در 55 کیلو پنجم شد و رسول گرمسیری هم در 82 کیلو حذف شد.) به‌کار خود خاتمه داده بودند، دیروز نیز در 5 وزن دوم و پایانی به ‌مصاف حریفان رفتند. شیرزاد بهشتی‌طلا که در قهرمانی ‌آسیا 2018 بیشکک قرقیزستان عنوانی بهتر از پنجمی 60 کیلو به دست نیاورده بود و از آن سال به بعد دیگر فرصت پوشیدن دوبنده تیم ‌ملی نصیبش نشد، این ‌بار در ترکیه با دوبنده 63 کیلو به ‌مصاف حریفان رفت تا با طلای بازی‌های کشورهای ‌اسلامی، بهشتی شود! شیرزاد دور اول استراحت کرد. حریفان تاجیکستان، ازبکستان و شارشنبیکوف قهرمان آسیا (قرقیزستان) را شکست داد و طلا گرفت. محمدرضا رستمی هم با غلبه بر تاجیکستان، ازبکستان و آذربایجان، دومین طلای کاروان کشتی‌فرنگی در 5 وزن اول را برگردن آویخت. مهدی بالی در 97 کیلو بعد از استراحت دور اول، آذربایجان را برد، به قهرمان آسیا از قرقیزستان باخت و در رده‌بندی الجزایر را مغلوب کرد و برنز گرفت. محمد حسینوند پناهی ترکیه را برد، به ازبکستان باخت، در رده‌بندی 55 کیلو هم به تاجیکستان باخت و پنجم شد. رسول گرمسیری دور اول 82 کیلو استراحت کرد، سپس به ازبکستان باخت و حذف شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/21/622689/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها