هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
حسین علیزاده موسیقیدان، آهنگساز و پژوهشگر مطلب کوتاهی در سوگ درگذشت ابراهیم قنبری‌مهر، چهره سرشناس عرصه موسیقی نوشته، در مطلب علیزاده آمده: ای مهربان‌تر از برگ در بوسه‌های باران/ بیداری ستاره در چشم جویباران/ مهرت بر جان جانان/ بدرود استاد قنبری مهر/ حسرت دیدارت به دل خواهد ماند.»

کیخسرو پورناظری با انتشار عکسی از استاد قنبری  نوشته: «استاد بی‌مانند جناب ابراهیم قنبری مهر بزرگ استادی که هنر و نوآوری‌اش در ساختن سازهای ایرانی و کلاسیک همپای طبع بلندش پرآوازه و جهانگیر بود. یادش گرامی است و رد انگشتانش بر ساز و موسیقی ایرانی جاودان»

علی قمصری نوازنده موسیقی در رثای این استاد بزرگ موسیقی در استوری خود نوشته: «سازگران نور دیده ما نوازندگان هستند. در خرابات چوب و مغار براده‌ها بر ریه می‌‌نشانند، از سلامت جسم‌شان مایه می‌‌گذارند و حاصل هنرشان را با نواختن ما سهیم می‌‌شوند. هنرشان کم از نواختن ندارد. ساز محصول سازش با چوب است. هماهنگی و همدلی با طبیعت. وداع با استاد قنبری مهر پدر سازگری، بسیار تلخ و دردناک است. من همیشه قدردان سازگران بوده‌ام. به روشی که آن را احترام هوشمندانه به جای توجه منفعت‌طلبانه می‌‌دانم. احترام به سازگر این نیست که با معرفی‌اش وارد واسطه‌گری و دست بردن در دریافت حاصل دسترنجش از هنرجویان شویم. احترام این است که بگذاریم با ارزش‌گذاری منصفانه مزدش را به‌صورت کامل در ارتباط کاملاً مستقیم و بدون واسطه با هنرجویان و هنرمندان دریافت کند.»

محمدرضا شفیعی کدکنی ادیب، نویسنده و استاد دانشگاه در صفحه خود با انتشار عکسی از زنده یاد هوشنگ ابتهاج درباره او نوشته است:« نقش ما گو ننگارند به دیباچه عقل/ هر کجا نامه عشق است نشان من و توست. از دیرباز با شعر سایه اُنس و الفت داشته‌ام و نمی‌دانم چگونه شکر این نعمت را باید گزارد که حشر و نشر بسیار نزدیک با او نیز یکی از خجستگی‌های زندگی من در این سال‌ها بوده است. همین دوستی نزدیک، مرا گستاخ کرد که یک شب در بهار ۱۳۶۹ در شهر کُلن در کشور آلمان‌، در حضور او‌ گاه از حافظه و زمانی با مراجعه به مجموعه‌های شعری او‌ این انتخاب را روی چند برگ کاغذ انجام دادم و او با بزرگواری‌، ولی بی‌هیچ اعمال سلیقه‌ای‌، پذیرفت که عیناً چاپ شود و این است حاصل آن گزینش، گزینشی یک‌شبه و حداقل 35 ساله‌»

فرزاد مؤتمن کارگردان سینما با انتشار تصویری از «آن هیش» بازیگر 53 ساله امریکایی درباره‌اش نوشته:«آن هـیش که یک هـفته پیش در ٥ آگوست، اتومبیلش بر اثر سرعت بیش از حد از مسیر خارج شده و ابتدا به یک گاراژ و سپس به خانه‌اى اصابت کرده بود و دچار سوختگى شدید شده و به کما رفته بود، از این حادثه جان سالم بدر نبرد و در سن ٥٣ سالگى درگذشت. بسیارى از ما از برخى فیلم‌هـایش خاطراتى داریم که فراموش نخواهـند شد.


اسماعیل امینی، نویسنده و شاعر تصویری از کتاب «فرهنگ ادبیات فارسی» منتشر کرده و در توضیحات آن نوشته: «لطفاً برخی از کتاب‌های مرجع را در کتابخانه‌تان داشته باشید و به جای جست‌وجوی ویکی‌پدیا و منابع بدتر و نامعتبرتر از آن، به کتاب‌های مرجع نگاه کنید.» وی در همین رابطه کتاب «فرهنگ ادبیات فارسی» نوشته‌ای از محمد شریفی را توصیه کرده است.

دیگه چه خبر
داریوش مؤدبیان با انتشار تصویر جلد کتاب «یادداشت‌های یک آدم مرده» اثر میخائیل بولگاکف مخاطبان و دوستداران داستان‌خوانی و رمان را به خواندن این کتاب دعوت کرده است.


نیکی کریمی  با انتشار تصویر کتاب آنتوان چخوف ترجمه احمد گلشیری مخاطبان داستان‌های کوتاه را به خواندن این مجموعه داستان ترغیب کرد.


گالری ثالث با انتشار پوستر نمایشگاه «پییر ریویر یک خشم سرگردان» مخاطبان هنر‌های تجسمی را به این نمایشگاه دعوت کرده است. این نمایشگاه آثار نقاشی طه حامد است که از 21 مردادماه تا اول شهریورماه ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/24/622694/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها