حمله لاپید به قنیطره با اهداف انتخاباتی


فائزه‌سادات یوسفی/ رژیم صهیونیستی بعد از حمله متجاوزانه به غزه و کشتار مردم این خطه، بار دیگر در صدد بر آمده تا ابعاد این جنایات را به خارج از مرزهای خود و در جنوب سوریه برده و بر تحرکات خود علیه محور مقاومت بیفزاید؛ بویژه که استقبال شهرک‌نشینان از اقدامات جنایتکارانه یائیر لاپید، کابینه وی را به این نتیجه رسانده که با تشدید حملات به مقاومت می‌تواند دستاوردی برای خود در انتخابات پیش رو ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) روز گذشته رژیم صهیونیستی در پی حمله به جنوب سوریه با شلیک یک تانک به روستای حمیدیه در شمال استان قنیطره که ارتش سوریه پس از شکست تروریست‌های تکفیری در آن مستقر شده است، دو شهروند سوری را مجروح کرد. علاوه‌بر آن همان طور که خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری النشره اعلام کرده است، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با پخش اعلامیه‌هایی بر فراز «قنیطره» به ارتش سوریه درباره حمایت و فعال کردن حزب‌الله در مرزهای سوریه با جولان اشغالی هشدار داده است.
به اعتقاد کارشناسان، هرچند افزایش تهدیدات تل آویو علیه نیروهای مقاومت نشان‌دهنده احساس خطر مزمن رژیم صهیونیستی از سمت جولان اشغالی است، با این حال به نظر می‌رسد، این رژیم بعد از جنایات خود در غزه و شهادت رهبران جهاد اسلامی، سعی می‌کند با جوسازی رسانه‌ای در میان مردم خود ژست پیروزی بگیرد. این در حالی است که این رژیم بعد از پاسخ غافلگیرانه موشک‌های جهاد اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، با واسطه‌گری مصر گزینه آتش‌بس را مطرح کرد؛ چرا که با ادامه روند حملات موشکی، تضمینی برای باقی ماندن اوضاع رژیم بر منوال سابق وجود نداشت و بیم آن می‌رفت با تداوم تنش، گروه‌های مقاومت دیگری چون حماس وارد میدان شوند و رژیم توانایی مقابله را از دست بدهد. 
این در حالی است که بعد از حملات به غزه و عملیات سپیده‌دم، نظرسنجی‌های مختلفی در سرزمین اشغالی صورت گرفته است. نتیجه یکی از آنها حاکی است، دو تا سه صندلی از حزب لیکود به رهبری نتانیاهو کم شده و به حزب یش‌عتید لاپید پیوسته است. همچنین نتیجه نظرسنجی دیگری رضایت ۵۸ درصدی شهرک‌نشینان صهیونیست از این عملیات را نشان می‌دهد. این نتایج نشان از این دارد که محبوبیت لاپید پس از حمله به غزه روبه افزایش است و نتانیاهو و بنی گانتز را پشت سر گذاشته و در نهایت احتمال پیروزی او را در انتخابات آبان ماه پارلمان رژیم صهیونیستی بالا برده است. از همین رو  لاپید بعد از حمله به غزه، برنامه بعدی خود را حمله به جنوب سوریه قرار داد. از طرفی رژیم صهیونیستی به بحران‌های متعدد درونی شامل بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی دچار است. این تحرکات می‌تواند دستاویزی باشد تا نگاه‌ها از مشکلات و معضلات داخلی به مقاصد ساختگی دیگری منحرف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/4/622707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها