«ایران» از بازتاب جنگ سه روزه جهاد اسلامی با رژیم صهیونیستی در رسانه‌های اسرائیل گزارش می‌دهد

«سپیده دم» ظلمانی و هولناک صهیونیست‌ها


عماد هلالات

رژیم صهیونیستی عملیاتی را با عنوان طلوع فجر در روزهای 5 تا 7 آگوست به منظور ریشه‌کن کردن گردان‌های نظامی جهاد اسلامی انجام داد. این عملیات در قالب ترورهای هدفمند در غزه و در کرانه باختری صورت گرفت. طی این عملیات 3 نفر از فرماندهان جهاد اسلامی در باریکه غزه شهید شدند. همچنین ابراهیم النابلسی یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در کرانه باختری در یک نبرد چند ساعته به شهادت رسید. در وهله اول می‌توان نتیجه گرفت که دولت صهیونیستی توانسته است شکارهای خوبی را انجام دهد و ضربه بزرگی بر جهاد اسلامی وارد کند. اما حقیقت آن است که در واقعیت اتفاقات دیگری افتاده است؛ به‌گونه‌ای که حتی خود رسانه‌های صهیونیستی هم نظر متفاوتی دارند. در این مطلب بازتاب‌های رسانه‌ای این واقعه از دید این دسته از رسانه‌ها منعکس شده است. 


اندیشکده صهیونیستی میریام
 اسرائیل باید غزه را مانند ایران ببیند
اندیشکده صهیونیستی میریام در تحلیل جنگ اخیر اسرائیل با جهاد اسلامی نوشت که اسرائیل باید مراقب توهمات خطرناک پس از جنگ اخیر غزه باشد. مهم است که اسرائیل، غزه را آن‌گونه که ایران می‌بیند، ببیند؛ یک میدان دیگر در میدانی چند عرصه‌ای که سپاه پاسداران سعی دارد آن را به دور گردن اسرائیل بپیچاند؛ میدانی متشکل از تأمین مالی و  انتقال  دانش و فناوری به گروه‌های نظامی غزه برای ساخت و تجهیز زرادخانه‌های موشکی و افزودن قدرت آتش خود به حزب‌الله، همراه با استقرار آن در سوریه که دارای پایگاه‌های موشک‌های بالستیک و کروز است، همچنین استقرار موشک‌ها و پهپادها در عراق و در سایت‌های پرتاب در خود ایران. جمهوری اسلامی در حال ساختن یک میدان حمله چندجبهه‌ای در سطح منطقه علیه اسرائیل است. واقعیت حادثه غزه این موضوع است. بنابراین، درگیری سه روزه با دومین جناح بزرگ مقاومت در غزه، نشانه‌ای از چالش‌های امنیتی واقعی اسرائیل نیست.
ژنرال عودی دیکل مدیر سابق مؤسسه مطالعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این اندیشکده به تحلیل جنگ سه روزه اخیر پرداخته است؛ وی در این زمینه می‌نویسد: دستاوردهای عملیات سپیده‌دم اسرائیل علیه جهاد اسلامی باعث بهبود وضعیت اسرائیل اعم از وضعیت امنیتی و راهبردی مداوم یا کاهش احساس نبود راه حل ممکن برای مشکل فلسطین نشده است. همچنین وابستگی اسرائیل به میانجیگری مصر افزایش یافته است. استراتژی کلی اسرائیل در قبال نوار غزه و حماس تغییر نکرده و احساس امنیت شهروندان اسرائیلی بویژه در اطراف غزه همچنان با چالش مواجه است.





روزنامه هاآرتص
 نتایج نبرد ناامیدکننده بود
روزنامه هاآرتص در گزارش خود به نام «صبح به فجر نرسید» به ابعاد جنگ سه روزه رژیم صهونیستی با جهاد اسلامی فلسطین پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد: درست است که اسرائیل با یک حمله پیشگیرانه جهاد اسلامی را غافلگیر کرد و تعدادی از رهبران آن را مورد اصابت قرار داد و بخشی از رهبران آن را ترور کرد، اما موفق نشد توانایی ساخت و پرتاب موشکی آنها را از بین ببرد، روحیه جهاد اسلامی را بشکند و مطمئناً موفق نشد آن را به‌طور کامل از کار بیندازد. در ادامه گزارش این روزنامه آمده است که نتایج نبردی که در آن ارتشی مسلح به بهترین تجهیزات هوایی، دریایی، زمینی، الکترونیکی و انسانی با «سازمانی غیررسمی» می‌جنگد، ناامیدکننده است. 
ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که وقتی نیروهای حماس و حزب‌الله زرادخانه‌های خود را علیه ما فعال کنند، چه نتایجی حاصل خواهد شد. بیش از 12 تیپ رزمی و ده‌ها هزار راکت و موشک دوربرد، از جمله موشک‌های دقیق، قادر به وارد کردن خسارات فراوان به مردم، فلج کردن حمل‌ونقل، تخریب زیرساخت‌ها و ارتش و اختلال در بنادر هوایی و دریایی
 است.



روزنامه اسرائیل هیوم 
آینده مبهم است
روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در مقاله‌ای با عنوان «پشت صحنه عملیات سپیده دم» به قلم یوار لیمور می‌نویسد: درست است که رژیم توانست فرماندهان جهاد اسلامی را در غزه ترور کند و همچنین توانست ابراهیم النابلسی را در کرانه باختری شهید کند، اما باید گفت که غزه همان غزه و کرانه باختری همان کرانه باختری است. اگر قرار است ما در این منطقه زندگی کنیم، غزه و کرانه باختری هنوز هستند و هرروز و هر ساعت مبارزان ضد صهیونیستی پرورش می‌دهند. برای 10 تا 20 سال آینده چه باید کرد؟

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی ارتش در شکست روحیه جهاد اسلامی ناکام ماند
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارش جمعه مورخ 21 مردادماه خود «ناکامی ارتش در شکست روحیه جهاد اسلامی در نبرد اخیر» را تیتر کرد با وجود آن‌که ارتش بهترین ابزارهای نظامی را در جنگ با جهاد اسلامی در اختیار داشت، اما نتوانست روحیه این گروه را درهم شکسته و آن را از میدان خارج کند. این شبکه صهیونیستی افزود: با توجه به نتایج حاصل شده در این نبرد می‌‌توان پیامدهای نبرد آینده را که طی آن حماس و حزب‌الله با تمام امکانات خود علیه اسرائیل وارد عمل خواهند شد پیش‌بینی کرد.
سایر رسانه‌های صهیونیستی هم به پوشش جنگ سه روزه پرداخته و آن را به عنوان زنگ هشدار برای رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند. این بار اسرائیل در مقابل جنبش جهاد اسلامی قرار گرفته که به مراتب از لحاظ نظامی توانایی‌هایی کمتر از جنبش حماس در نوار غزه دارد. جهاد اسلامی به دنبال ایجاد یک نبرد تمام عیار با عنوان وحدت تمامی میدان‌های اشغالی است. این وحدت از کرانه باختری آغاز و تا غزه ادامه خواهد داشت. اسرائیل در فلسطین اشغالی با یک جبهه در جنگ نیست، بلکه چند جبهه در برابر این رژیم باز شده است. 
ابعاد نظامی جنگ‌های کوتاه‌مدت مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها گرچه غالباً با سیاست سانسور و دروغ در اسرائیل پنهان می‌شود، اما این جنگ‌ها بشدت و عمیقاً اثر روانی و فوبیای مرگ زیر راکت‌های مقاومت را بر ذهن جامعه صهیونیستی می‌گذارد که بیشترین نمود آن در مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از فلسطین قابل مشاهده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/6/622710/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها