اخبـــــار


وزیر کشور خبر داد
برقراری «بیمه اجباری» برای زائرین اربعین حسینی

وزیر کشور از برقراری بیمه اجباری برای زائرین اربعین حسینی خبر داد.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه درخصوص بیمه اجباری زائرین اربعین همه پیش‌بینی‌ها و تلاش‌ها بر این مبنا بوده که سفر اربعین، سفری ایمن و خوب باشد، افزود: بر همین اساس مذاکراتی با طرف عراقی انجام شده و اطمینان داده‌اند امنیت را برقرار کنند و مشکلی پیش نیاید اما موضوع ایمنی و امنیت متفاوت است و زائرین باید بیمه باشند.
وی افزود: سازمان مربوطه عددی را به عنوان بیمه دریافت می‌‌کند تا اگر در حوزه ایمنی مشکلی پیش آمد بتوان خسارت‌ها را از محل بیمه جبران کرد. این عدد حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: درخصوص موضوع معطلی در مرز برای زائرین از طرف ایران مشکلی وجود ندارد و از طرف عراقی نیز خواسته شده به میزان خروجی از دروازه‌های ایران، ورودی در نظر بگیرد تا زائرین معطل نشوند. لذا قول داده‌اند که تعداد ورودی‌ها را افزایش دهند که اگر این امر محقق شود ماندگاری در مرز نخواهیم داشت. یعنی کار زائرین به همان اندازه که در خروجی ایران انجام می‌‌شود، در ورودی عراق نیز انجام خواهد شد تا معطل نشوند. وزیر کشور در خصوص حمل و نقل زائرین نیز گفت: اساس بر این است که از ناوگان عمومی استفاده شود ولی به هر حال با حجم زیادی زائر مواجه خواهیم بود و کمبودهایی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم لذا گفته شد که زائرین با ماشین‌های خود بیایند و برای این کار نیز پارکینگ در نظر گرفته شده است. در حقیقت اولویت ما حمل و نقل عمومی است اما با توجه به کمبودی که وجود دارد، زائرین می‌‌توانند از خودروهای شخصی نیز استفاده کنند. وی تأکید کرد: پیش‌بینی ما برای اربعین امسال پنج میلیون زائر است اما خواسته شده است که داوطلبان در سامانه ثبت نام کنند تا اعداد و برآورد دقیق‌تری پیش‌بینی شود.

۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک رژیمی آماده ترخیص

طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران، مشکل ارزی واردات شیرخشک‌های رژیمی دپو در گمرک حل شده و اکنون ۸۰۰ هزار قوطی آماده ترخیص و عرضه در بازار است.
به گزارش ایسنا، اوایل مردادماه امسال، پیگیری‌ از گمرک ایران در رابطه با آخرین وضعیت ترخیص شیرخشک‌های رژیمی که از مدتی قبل با موانعی مواجه بود، با این اعلام همراه بود که با ورود محموله‌های جدید، بیش از یک میلیون شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که دلیل آن مسائل ارزی است؛ با این توضیح که اگرچه صاحب کالای اساسی (شیرخشک) می‌تواند قبل از صدور کد رهگیری بانک نسبت به ترخیص ۹۰ درصد آن اقدام کند اما واردکنندگان شیرخشک‌ها از این نگران بودند که با توجه به تغییرات ارزی و حذف ارز ترجیحی از واردات کالای اساسی، ممکن است بعد از ترخیص درصدی، تأمین ارز آنها طبق ثبت‌سفارش با ارز ترجیحی انجام نشده و مشمول ارز نیمایی شوند، از این رو خواستار تعیین تکلیف ارز و ترخیص کامل کالا بودند. اما تازه‌ترین اعلام لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا، از این حکایت دارد که بعد از طرح این موضوع، سازمان غذا و دارو از گمرک بازدید داشته و با همکاری که صورت گرفته مشکل ارزی ترخیص این اقلام حل و فصل شده است. بر این اساس، طی هماهنگی با بانک مرکزی، کد رهگیری برای ترخیص کامل شیرخشک‌های رژیمی موجود بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی صادر شده است.


رئیس انجمن علمی داروسازان ایران:
دارویار طرحی وسیع و تخصصی در کشور است

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: دارویار طرح بسیار وسیعی است که باید به‌صورت تخصصی روی آن کار شود تا خروجی مثبتی داشته باشد.
فرشاد هاشمیان در یک نشست خبری افزود: دارویار طرح جدیدی است که ماهها بر اساس نظرات کارشناسی در حوزه داروسازی و اقدام مهم دولت اجرای آن برای نخسیتن بار در کشور کلید خورد و قرار است در نوزدهمین همایش سه روزه داروسازی ایران (۹ تا ۱۱ شهریور) با حضور صاحبنظران صنعت داروسازی مورد ارزیابی قرار گیرد. وی با بیان اینکه ایران از جایگاه اول علمی در منطقه حوزه علوم پزشکی که داروسازی را نیز شامل می‌شود، برخوردار است، اظهار داشت: تغییر سیاست‌های دارویی کار خوبی است و استفاده از دانش‌های به روز در تولید داروها و شفافیت‌سازی در صنعت داروسازی می‌تواند در ارائه خدمات به بیماران مؤثر باشد. هاشمیان ادامه داد: در حال حاضر فهرست دارویی کشور بسته نیست و هر دارویی بر اساس تصمیم و بررسی صاحبنظران با توجه به اثرگذاری داروها به فهرست اضافه شود، البته در هیچ جای دنیا به این شکل نیست که هر دارویی وارد فهرست دارویی آن کشور شود و نیاز به اتخاذ سیاست‌هایی است.
طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر ۱۴۰۱ آغاز شده است تا با اجرای این طرح مهم، اصلاح سیاست‌های ارزی دارو، منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی، افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم و در نهایت اختصاص یارانه سلامت به ٣۶۶ قلم داروی ضروری و تحت پوشش بیمه قرار دادن ١١٩ قلم داروی بدون نسخه را مردم شاهد باشند.


۳۳۱۵ ابتلا و ۵۵ فوتی کرونا در 24 ساعت
شهرهای قرمز کرونایی کاهش پیدا کرد

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۳۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و ۵۵ بیمار نیز فوت کردند و از این تعداد بیمار شناسایی شده ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند. ۱۴۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۱۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۷۷۳ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

اعمال جریمه برای کارفرمایان مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار توسط سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی ندارند.
سردار تقی مهری در این‌ باره اظهار کرد:‌ کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها ثبت‌نام و بکارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: براساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای اولین بار پرداخت هزینه سالانه یک سرباز برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون ریال بوده و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز در حدود ۹۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.
براساس گزارش سایت پلیس، این مقام مسئول خاطرنشان کرد:مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال خبرسربازی در پیام رسان سروش به نشانیkhabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/22/622730/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها