پیشکسوتان استقلال پس از باخت آبی‌ها مطرح کردند

باید به ساپینتو زمان داد


پس از شکست استقلال مقابل سپاهان در دیدار افتتاحیه لیگ بیست و دوم، پیشکسوتان استقلال به اظهارنظر درباره این دیدار و شرایط آبی‌پوشان پرداختند. محسن گروسی مهاجم استقلال در دهه 70 به فارس گفت: «استقلال آنطور که باید و شاید هنوز شرایط ایده‌آل را ندارد. برخی از بازیکنان تیم هم نبودند و مقابل حریف بسیار خوبی به میدان رفتند که بازیکنان بسیار خوبی را جذب کرده و مربی بسیار حرفه‌ای دارد. استقلال نتوانست آنطور که شایسته یک تیم قهرمان است خودش را نشان بدهد اما با اضافه شدن بازیکنان کلیدی‌اش می‌تواند روز به روز منسجم‌تر شود و شرایط بهتری پیدا کند. با این بازی نمی‌توانیم تیم را آنالیز کنیم و بگوییم خوب یا بد است. اولین بازی بوده و این اتفاقات برای همه پیش می‌آید.»
صادق ورمزیار مدافع و کاپیتان آبی‌ها در دهه 70 هم عنوان کرد: «بازی از دقیقه یک تا 90 بی‌کیفیت بود و این مشکل همیشه در اولین مسابقه وجود دارد. هر دو تیم هم 5‌ هافبک داشتند و حریف را پرس می‌کردند. ضمن اینکه اگر شما 10 مهاجم دیگر هم بگیرید، باید بدانید که این مهاجمان باید تغذیه شوند. آیا استقلال کسی را دارد که وسط زمین میدان‌داری کند؟ ما در نیمه اول اصلاً سجاد شهباززاده را ندیدیم. این استقلال اصلاً پازل کاملی نیست و اگر تیمِ ساپینتو بخواهد در هفته‌های آینده به همین شکل بازی کند، دچار مشکل می‌شود. امیدوارم بازیکنان در دیدارهای بعدی جبران کنند. البته خیلی زود است که بخواهیم درباره او صحبت کنیم. من قِلِق مربیگری و کار ساپینتو را نمی‌دانم، اما شاید این اعتراض‌ها به بازیکنان استرس بدهد.»
بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال اما به وضعیت داوری اشاره کرد و گفت: «متأسفانه دوباره پنالتی نگرفتن‌ها برای استقلال شروع شد، چرا که دقیقاً روی آرمان رمضانی خطای پنالتی صورت گرفت. زمان بازی طوری بود که استقلال می‌توانست به بازی بازگردد. در مجموع، بازی جالبی بود و کیفیت داشت. فشار روی هر دو تیم و پرس زیاد بود. هواداران ما باید به کادر فنی زمان بدهند تا این تیم کم‌کم جا بیفتد. فکر می‌کنم به قول قدیمی‌ها بدن‌های بازیکنان ول نکرده است و در پیک آمادگی نیستند. باید به آنها فرصت داد تا از فصل بدنسازی خارج شوند.»
پرویز برومند دروازه‌بان سابق آبی‌ها هم به ایلنا یادآور شد: «خیلی برایم ناراحت‌کننده بود که ساپینتو از بازیکنان تیمش شناخت کافی نداشت و بازی سپاهان را به شکل بازی تدارکاتی دید. دیگر دوران اینکه 4 یا 5 هفته بگذرد و عیار تیم را متوجه شویم، گذشته است. ظرف 20 دقیقه ساپینتو 3 تاکتیک مختلف را تست کرد و در تغییر سیستم اشتباهاتی داشت. برای مربی در سطح او خیلی ضعف بزرگی است که 5 بازیکنش را در یک نیمه تغییر دهد. واقعیت این است که سرمربی استقلال شبیه تصوری که داشتم، نبود.»
علیرضا اکبرپور بازیکن استقلال در دهه 70 هم گفت: «به نظرم استقلال هنوز نقاط ضعفی دارد که پوشش نداده بخصوص در جناح راست که با جدایی وریا غفوری هنوز بازیکنی در این پست به خدمت گرفته نشده است. با همه این اتفاقات شک نکنید استقلال مانند سال‌های گذشته جزو مدعیان خواهد بود. البته اگر سیستم کمک‌داور ویدیویی را به فوتبال‌مان نیاوریم، باید بازهم شاهد این باشیم که خیلی از تیم‌ها ضرر کنند و خیلی از تیم‌ها سود ببرند. اشتباهات داوری هم سال به سال نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/20/622746/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها