«ایران» از اجرای حکم سلمان رشدی گزارش می‌دهد

سرنوشت قطعی اهانت سازمان یافته به مقدسات


گروه سیاسی/    شامگاه شنبه به وقت تهران، حمله یک مرد جوان به سلمان رشدی خبر داغ رسانه‌های جهان شد. این حمله چه از حیث مکان و چه از نظر زمانی قابل توجه بود و واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. پلیس امریکا اعلام کرد فردی که به نویسنده کتاب «آیات شیطانی» حمله کرده و با ضربات چاقو به گردن و بدن وی او را راهی بیمارستان کرده است، در همان منطقه و در محل سالن سخنرانی خود در نیویورک دستگیر شده است. رسانه‌های امریکایی با انتشار چهره مصممی که به عنوان ضارب در لحظه دستگیری منتشر کردند نام وی را «هادی مطر» عنوان کردند. 
فردی 24 ساله که ساکن نیویورک بوده است و بعداً از سوی پایگاه خبری «النشره» لبنان جزئیات بیشتری از وی منتشر شد. «علی قاسم تحفه» یکی از مقامات محلی منطقه «یارون» در جنوب لبنان، دیروز در گفت‌و‌گو با این رسانه در لبنان گفت که «هادی مطر» که برای اجرای حکم نویسنده مرتد و موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) عملیات کرده است، اصالتی لبنانی دارد. وی همچنین در این باره گفت: «پدر و مادر هادی مطر جوان اهل منطقه یارون هستند؛ اما هادی در امریکا به دنیا آمده و در آنجا زندگی کرده و اصلاً به لبنان نیامده است. در آخرین خبرها از وضعیت سلمان رشدی رسانه‌های امریکایی به از دست دادن قدرت تکلم وی اعتراف کرده و از احتمال نابینا شدن وی خبر داده‌اند. عدم انتشار تصویری جدید از وی نشان می‌دهد وضعیت او به دلیل وارد آمدن ضربه به کبد و گردن بشدت وخیم است.»
فتوایی جاودانه
در حالی هادی مطر برای این عملیات اقدام کرده است که او در زمان انتشار کتاب موسوم به رمان آیات شیطانی که حاوی داستان‌های تخیلی و توهین‌آمیز علیه مقدسات و پیامبر اسلام(ص) است، حتی پا به عرصه وجود نگذاشته بود. «مطر» 10 سال پس از آن به دنیا آمده است که انتشارات وایکینگ لندن کتاب موهن سلمان رشدی را به چاپ رساند و با حمایت‌های سازمان یافته از سوی کشورهای غربی بخصوص انگلیس زمینه شهرت آن را فراهم آورد. 
اتفاقی که موجب اعتراضات فراوان در کشورهای مختلف جهان شد. این اعتراضات در برخی از کشورها همچون هند به درگیری با پلیس و شهادت تعدادی از مسلمانان که اعتقادات آنها جریحه دار شده بود کشیده شد. در حالی که تبلیغ، انتشار و ترجمه «آیات شیطانی» به کمک شبکه مالی و تبلیغاتی غرب روز به روز خود را در همه دنیا گسترش می‌داد امام خمینی(ره) پس از دستور اعلام عزای عمومی فتوایی جاودانه را منتشر کرد. 
در متن کوتاه این مهم آمده بود: «به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءالله‌. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیکم و رحمةالله‌ و برکاته.»
سه دهه زندگی مخفیانه
مهدورالدم اعلام شدن سلمان رشدی که با حمایت علما و مسلمانان جهان مواجه شده بود، منجر به آغاز زندگی مخفیانه و امنیتی وی گشت. تا جایی که ولیعهد انگلیس اعتراف کرد «سلمان رشدی سربازی پرخرج برای مالیات‌دهندگان انگلیس است.» کابوس اجرای حکم علیه وی همواره با او بود تا جایی که او بعداً خبر داد که حتی برای حمام کردن نیز محافظینش را در کنار خود دارد. همین مسائل باعث شده بود تا در اعترافی در خصوص زندگی خود بگوید: «من یک مرد مرده هستم، احساس خوبی ندارم، دچار بیماری «کلوستروفوبیا» (ترس از فضای تنگ و محصور) شده‌ام که برایم بسیار دردآور است.
 امروز دیگر قدم زدن در باغ، رفتن به فروشگاه، ملاقات خانواده و پرواز با هواپیما به صورت عادی برایم غیرممکن است.» اما گذشت زمان این توهم را در او و حامیان غربی‌اش بوجود آورد که دغدغه اجرای حکم ارتداد وی پایان یافته است تا جایی که سلمان رشدی در سال‌های اخیر بیشتر در منظرعموم ظاهر می‌شد و مدعی بود فتوای امام(ره) به موضوعی کم اهمیت تبدیل شده است؛ اما اقدام قابل تحسین «هادی مطر» به عنوان مسلمانی که شهروند امریکا است به خوبی نشان داد تا چه حد دشمنان در فهم عمق این فتوای راهبردی عاجز بوده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7978/5/622754/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها