تکذیب مرگ 5 روستایی در حمله عقرب ها


گروه حوادث/  فرماندار ویژه شهرستان میناب، خبر مرگ 5 نفر بر اثر حمله عقرب‌ها را تکذیب کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از شنبه شب اخباری در فضای مجازی مبنی بر هجوم عقرب‌ها به روستای چاهنان از توابع بخش سندرک میناب منتشر و دست به دست شد.مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب در این باره گفت: به‌دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر جان‌باختن 5 نفر بر اثر نیش عقرب، مسأله را مورد بررسی قرار دادیم و مشخص شد این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد در روستای چاهنان تنها 12 مورد گزش عقرب گزارش شده که هیچکدام فوت نشده‌اند.
سلحشور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون در بخش سندرک 135 مورد گزش عقرب داشتیم که تنها یک نفر فوت شد.
فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این باره گفت‌: از شهرستان میناب و بخش سندرک از سوی مراکز درمانی و بهورزان روستایی گزارشی مبنی بر فوت افراد به وسیله نیش عقرب نداشته‌ایم. به محض اطلاع یک تیم نظارتی و کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به منطقه اعزام شدند تا وضعیت را بررسی کرده و گزارش خود را ارائه دهند.
نوروزیان گفت: در مراکز درمانی سرم عقرب به میزان کافی وجود دارد و فرد با هر نوع عقربی مورد گزش قرار گیرد با همان سرم قابل درمان است و از این‌رو مشکلی وجود ندارد. روستای چاهنان هر ساله با شخم زدن زمین‌ها با هجوم عقرب‌ها مواجه است و امسال با توجه به شرایط بارش‌ها این وضعیت بدتر شده و عقرب‌های بیشتری وارد روستا شده‌اند. روز دوشنبه گزارش جامع کار‌شناسان اعزامی به دست ما خواهد رسید و این مسأله از طریق رسانه‌های رسمی به شکل مطلوب‌تری اطلاع‌رسانی خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/19/622787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها