اخبار


کاهش 10 درصدی 
سهم پایتخت از وقوع جرم

گروه حوادث/ «آزادی بدون قید و شرط سارقانی که زیر 20 میلیون تومان سرقت کرده‌اند امنیت جامعه را بر هم می‌زند.»
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با بیان این مطلب گفت: چرا باید سارقان زیر ۲۰ میلیون تومان بلاقید آزاد شوند و دوباره به‌دنبال سرقت بروند؟ وقوع هر سرقت هر چند کوچک و خرد می‌تواند امنیت و آرامش یک محله را برهم بزند از این‌رو لازم است با موضوع سرقت برخوردی جدی‌تر انجام شود تا سارقان براحتی این امکان را برای خود نبینند و از ارتکاب این اقدام مجرمانه و عواقب آن نگرانی جدی داشته باشند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در آیین کلنگ‌زنی کلانتری محله رضویه منطقه 15 تهران با اشاره به اینکه با تلاش‌های صورت گرفته سهم تهران از وقوع جرم را بیش از ۱۰ درصد کاهش داده ایم، گفت: در تهران بزرگ به بیش از ۲۰۰ کلانتری نیاز داریم که در حال حاضر این رقم کمتر از ۸۵ کلانتری است.
سردار رحیمی در باره پاکسازی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها گفت: این طرح در دستور کار پلیس قرار دارد و در این طرح با  اراذل  و اوباش، معتادان متجاهر، خرده‌فروشان مواد مخدر و سگ گردانی برخورد خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه پلیس در کنار مردم و یار و خادم مردم است ،عنوان داشت:محور عملکرد ما خدمتگزاری به مردم است و بزرگترین‌ افتخار خود را خدمتگزاری به مردم می‌دانیم و امکان جولان دادن را از مجرمان گرفته و اجازه نمی‌دهیم که مجرمان و خلافکاران با خیال راحت دست به اقدامات مجرمانه بزنند. وی همچنین با تأکید بر اینکه امنیت، اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نیاز هر جامعه‌ای است و تنها در سایه امنیت  و آرامش است که دیگر مناسک و مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و… امکان انجام رسیدگی و رشد و تعالی را دارد، بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته و هم‌افزایی همکاری‌های صورت گرفته امروز با ثبات‌ترین امنیت و آرامش را در پایتخت شاهد هستیم.

30 ضربه چاقو برای کشتن مادر

گروه حوادث/ پسر جنایتکار پس از قتل مادر پیرش با 30 ضربه چاقو متواری شد.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز مرد جوانی در تماس با پلیس از قتل مادر پیرش در خانه خبر داد. دقایقی بعد وقتی تیم جنایی به محل حادثه در خیابان طوس جنوب تهران رفتند با جسد زنی 75 ساله رو به رو شدند که با 30 ضربه چاقو به قتل رسیده بود.
تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی حکایت از آن داشت که پسر بزرگ‌ مقتول وقتی به خانه مادرش رفته با جسد او رو به رو شده و این موضوع را به پلیس اطلاع داده است. مرد جوان مدعی شد برادر کوچکترش با مادرش زندگی می کرده اما متواری شده است. بنابراین فرضیه ارتکاب قتل از سوی وی قوت گرفت و در ادامه مشخص شد پسر جوان قاتل مادرش است.
به این ترتیب  با دستور بازپرس کشیک قتل، جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت هولناک وارد عمل شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/19/622792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها