حوادث جهان


41 کشته در آتش سوزی کلیسای «ابوسیفین»

آتش سوزی مهیب کلیسایی در مصر بیش از 40  کشته و 55 زخمی برجاگذاشت.
به گزارش «رویترز»  صبح یکشنبه آتش‌سوزی بزرگی در کلیسای «ابوسیفین» در منطقه «امبابه» در استان «جیزه» مصر رخ داد.بر اساس گزارش «الیوم السابع»، «‌خالد عبدالغفار» وزیر بهداشت مصر در همین ارتباط اعلام کرد، ۵۵ مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.
«حسام عبدالغفار»، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر هم گفت، ۳۰ دستگاه آمبولانس به سمت محل آتش‌سوزی اعزام شده‌ و در بیمارستان‌های استان‌های جیزه و قاهره آماده‌باش اعلام شده است.«مصری الیوم» گزارش کرد، منابع امنیتی و قضایی بررسی اولیه‌ای از محل حادثه داشته‌اند و اعلام کرده‌اند، اتصال در ژنراتور برق این کلیسا دلیل آتش سوزی بوده است.  
«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌‌جمهور مصر در تماسی این حادثه را به پاپ تواضروس دوم اسقف اعظم مسیحیان قبطی مصر تسلیت گفت.  
دادستانی کل مصر از تشکیل پرونده در این رابطه خبر داد و گفت، نتایج آن را اعلام خواهد کرد.خبرگزاری مصر به نقل از کلیسای ارتدوکس قبطی این کشور تعداد کشته‌شدگان آتش‌سوزی  را ۴۱ نفر اعلام کرد.کلیسای ارتدوکس قبطی همچنین اعلام کرد، یکی از کشته شدگان این حادثه کاهن کلیسا بوده است.


سیل مرگبار در پاکستان
سیل در پاکستان 10 کشته و 26 مصدوم بر جا گذاشت.
​​​​​​​
اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان عصر روز شنبه اعلام کرد که در جریان سیل شدید ناشی از باران‌های موسمی و حوادث مرتبط با آن در این کشور، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۲۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، دست‌کم چهار کودک و دو زن در میان قربانیان سیل که در مناطق مختلف این کشور جان خود را از دست داده‌اند، هستند.به گزارش اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان، ایالت بلوچستان در این کشور بیشترین آسیب را از سیل دیده به طوری که شش نفر در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند.پس از آن نیز ایالت خیبر پختونخوا سه کشته و پنجاب نیز یک مورد مرگ ناشی از سیل و حوادث مرتبط با آن را گزارش کرده‌اند. همچنین سیل پنج خانه را نیز در خیبر پختونخوا تخریب کرده است.
بر اساس این گزارش، از اواسط ماه ژوئن میلادی مجموع تلفات باران‌های موسمی در پاکستان به ۵۹۲ نفر رسیده که ۱۱۶ نفر از آنها زن و ۲۳۰ نفر نیز کودک بوده‌اند. همچنین ۹۷۴ نفر دیگر نیز زخمی و مصدوم شده‌اند.
علاوه‌بر این، در مجموع ۵۱ هزار و ۶۵۹ خانه، ۱۲۶ پل و ۴۳ مغازه نیز در جریان بارندگی‌های موسمی شدید و سیل در این کشور تخریب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/19/622793/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها