نمایش ضعیف دروازه‌بان اسپانیایی و شکست تحقیرآمیز منچستریونایتد

شیاطینِ نفرین شده!


گروه ورزشی/ منچستریونایتد در آخرین بازی شنبه شب لیگ برتر انگلیس شکست تحقیرآمیزی در زمین برنتفورد متحمل شد تا دوران کاری اریک تن‌هاخ خیلی زود وارد بحران شود. لیورپول حریف بعدی این مربی هلندی است و احتمالش خیلی زیاد است که شیاطین سرخ در 3 هفته اول لیگ برتر هیچ امتیازی به دست نیاورند. گل‌های نیمه اول جاش داسیلوا، ماتیاس ینسن، بن می ‌‌و برایان امبوئمو تیم پرستاره یونایتد را تحقیر کرد و موجی از شادی وصف ناپذیر را میان هواداران میزبان به وجود آورد. اوضاع می‌توانست برای تن‌هاخ بدتر از این هم بشود اما تیم برنتفورد در نیمه دوم پایش را از روی گاز برداشت.
 
مشکلی به نام دخئا
وقتی دین هندرسون به منچستریونایتد آمد تصور می‌شد که جای داوید دخئا را خواهد گرفت، اما سنگربان اسپانیایی دوباره جایگاهش را به‌دست آورد و حالا تبدیل به کابوس هواداران شده. دروازه‌بانی با این سابقه و تجربه اشتباهاتی می‌کند که از یک سنگربان آماتور می‌بینیم. در واقع او پایه‌گذار نابودی یونایتد در کامیونیتی بود. در صحنه گل اول که توپ در عین ناباوری از زیر دستانش رد شد و گل دوم حریف را هم با پاس عجیبش به کریستین اریکسن پایه‌گذاری کرد. حال سؤال هواداران و کارشناسان این است که واقعاً باشگاه منچستریونایتد به چنین دروازه‌بانی هر هفته 375 هزار پوند حقوق می‌دهد؟ شاید هم خبر خوب این باشد که قراردادش سال 2023 تمام خواهد شد! اما هواداران تا چه زمانی باید او را تحمل کنند؟
دروازه‌بان اسپانیایی یک نمایش وحشتناک داشت. در گرمای طاقت‌فرسا، نور خورشید هم در چشمان او بود اما حتی این بهانه خوبی برای هیچ کدام از اشتباهات و گل‌ها نیست. مدت‌ها بود چنین بازی بدی از دخئا ندیده بودیم آن هم بعد از آنکه به نظر می‌‌رسید در فصل قبل این طور نمایش‌ها را فراموش کرده و به بهترین فرم خود بازگشته است. اگر دین هندرسون هنوز در باشگاه بود، دخئا قطعاً برای بازی بعد جایی در تیم نداشت.
 
بحران اریک تن‌ هاخ
شاید مربی هلندی منچستریونایتد می‌توانست به وحشت به وجود آمده از باخت هفته قبل به برایتون لبخند بزند اما موضوع اصلاً دیگر خنده‌دار نیست. تازه فصل شروع شده اما به سختی می‌‌توان توصیف دیگری غیر از بحرانی برای وضعیت یونایتد داشت. تن‌هاخ مصمم است برند فوتبالی خود را به باشگاه بیاورد و نگاه او به فوتبال بود که باعث شد مقامات یونایتد او را به مائوریسیو پوچتینو ترجیح بدهند اما واقعاً فرصت‌های زیاد دیگری برایش باقی نمانده که در آن یونایتد قبل از پایان نیمه اول نتیجه تحقیرآمیزی را تحمل کند. اگر بازیکنانی که به ارث برده نتوانند با سیستم او منطبق شوند، مجبور می‌شود سیستم را تغییر دهد هرچند برای کوتاه مدت.
 
تنها نکته مثبت یونایتد
رافائل واران، بازیکن تیم ملی فرانسه حالا برای هواداران منچستریونایتد عزیز می‌شود بعد از آنکه با آمدن تن‌هاخ جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داده بود. دومین بازی متوالی که دفاع منچستریونایتد فاجعه بار بود باعث می‌شود برای بازی دوشنبه آینده مقابل لیورپول جایی برای او در ترکیب اصلی در نظر بگیرند. در تنها 45 دقیقه او به قلب دفاع تیم استحکام بخشید و کاری کرد که جایگاهش دست‌کم برای مدتی در ترکیب یونایتد تثبیت شود. با آمدن او یونایتد دیگر گل نخورد هرچند که همچنان در گلزنی عاجز ماند.

تن‌هاخ: مزخرف بودیم
اریک تن‌هاخ، مربی 52 ساله منچستریونایتد پس از شکست 4-0 تیمش مقابل برنتفورد گفت که یونایتد نیاز به خریدهای باکیفیت دارد: «ما باید به نتیجه می‌رسیدیم اما نرسیدیم. ما باید تغییر کنیم. این چیزی است که مشخص است. ما در 35 دقیقه 4 گل خوردیم. این اصلاً غیرممکن است. تیم باید مسئولیت را بپذیرد. من واقعاً از هواداران عذرخواهی می‌کنم. ما مزخرف بازی کردیم و بسیار ضعیف بودیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/21/622797/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها