از قونیه چه خبر


  3 طلای بیرالوند در وزنه برداری
ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری موفق به کسب 3 طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی شد.رضا بیرالوند در دسته 96 کیلوگرم دیروز روی تخته رفت و در یک‌ضرب با 167 کیلوگرم، در دوضرب با 194 کیلوگرم و در مجموع با 361 کیلوگرم قهرمان شد و مدال طلای این دسته را از آن خود کرد.
بردهای قاطعانه بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ٣*٣ ایران باز‌ی‌های کشورهای اسلامی را با دوبرد استارت زد. در روز نخست دیدارهای این رشته تیم ملی به مصاف تیم‌های موریتانی و مالدیو رفت.ایران در اولین مسابقه برابر موریتانی قرار گرفت و با نتیجه ٢١-۱۳ به پیروزی رسید. همچنین در دومین دیدار خود به مصاف مالدیو رفت و به برتری ۲۱-۴ دست یافت.
​​​​​​​
طلسم 56 ساله بی‌مدال والیبال زنان شکست
تیم ملی والیبال زنان ایران با صعود به فینال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، طلسم 56 ساله بی‌مدال مسابقات رسمی را شکست. والیبال زنان ایران که بعد از برنز بازی‌های آسیایی 1966، دیگرهیچ مدالی نگرفته بود، دیروز با پیروزی 3- یک جمهوری آذربایجان در مرحله نیمه نهایی، فینالیست بازی‌های کشورهای اسلامی شد.شاگردان کمپدلی در بازی دیروز تنها ست دوم را 25 - 18 باختند و در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازات 25 - 18، 25 - 16 و 25 - 22 به پیروزی رسیدند تا امروز مقابل برنده ترکیه- کامرون برای قهرمانی به میدان بروند. تیم ملی والیبال مردان هم با شکست جمهوری آذربایجان فینالیست شد.
2 برنز سهم ژیمناست ایروبیک ایران
ژیمناست ایروبیک ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی صاحب  دومدال برنز شد. علی خلیلی خضرآباد در فینال مسابقات ژیمناستیک  ایروبیک بازی‌های کشورهای اسلامی با نمره ۱۸ بعد از نمایندگان جمهوری آذربایجان و ترکیه با سومی صاحب مدال برنز شد. تیم ملی هم در رقابت‌های تیمی با ترکیب سعید نجفی،علیرضا نبی پور حسین آبادی و امیرحسین بنی اسدی عسکری با امتیاز 17.75 در فینال بعداز ترکیه و آذربایجان دومین مدال برنز را گرفت.
رکورد ملی تفتیان و فصیحی هوا شد!
اشتباه مسئولان برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ، رکوردهای سه روز اول  مسابقات دوومیدانی را هوا کرد. حسن تفتیان و فرزانه فصیحی دونده های  100 متر مردان و زنان به ترتیب رکورد 10.02 ثانیه و 11.12 ثانیه را در بازی‌های کشورهای اسلامی ثبت کردند. در حالی که به نظر می‌رسید مشکل خاصی برای  ثبت ملی دو رکورد وجود ندارد،  اما مسئولان برگزاری دیروز اعلام کردند همه رکوردهای ثبت شده  روز اول مسابقات دوومیدانی، به دلیل مشکل فنی مورد تأیید نیست. در واقع سیستم‌های الکترونیکی مثل Photo-Finish و start information system باید با کابل به اینترنت متصل شوند تا از این طریق مراحل سینک شوند. مسئولان برگزاری تصمیم گرفته بودند اتصال سیستم‌های الکترونیکی به اینترنت نه با کابل، بلکه با وای فای صورت بگیرد اما این اتفاق هم نیفتاده است.
4 مدال برنزو یک نقره پاراتنیس روی میز
ملی پوشان پاراتنیس روی میز در ادامه  بازی‌های کشورهای اسلامی 4 برنز و یک نقره گرفتند. در ادامه این رقابت‌ها جواد فولادی در کلاس 5 با شکست 2-3 مقابل علی استوک  ترکیه‌ای  و همچنین مهدی معصومی در کلاس 5 با شکست 3-1 مقابل دیگر نماینده میزبان  به برنز بسنده کردند. قبل از این هم امین صادقیان و حمیدرضا شیخ زاده مهم 2 برنز به دست آورده بودند. فاطمه محمدی دیگر نماینده پاراتنیس روی میز در کلاس 10 مقابل آرتیس  ترکیه‌ای پیروز و نقره‌ای شد.
هندبال مردان انتقام گرفت و برنزی شد
تیم ملی هندبال ایران به مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رسید .شاگردان وسلین که شنبه با باخت مقابل قطر در نیمه نهایی از فینال جا ماندند، دیروز بازی رده‌بندی را با شکست عربستان با نتیجه 30 بر21 پشت سر گذاشتند. در واقع هندبال ایران با یک تیر دو نشان زد؛ هم انتقام شکست در مسابقات قهرمانی آسیا را از عربستان گرفت و هم روی سکوی سوم بازی‌های کشورهای اسلامی ایستاد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/21/622800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها