اخبار


عملکرد گمرکات به طور مستمر ارزیابی و رصد می‌شود

با به روز شدن چک لیست‌های گمرک در حوزه بازرسی و حسابرسی، از این پس عملکرد گمرکات اجرایی با درنظر گرفتن مؤلفه‌های این چک لیست‌ها به طور مستمر ارزیابی می‌شود.
به گزارش گمرک، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: چک لیست‌های مربوط به حوزه بازرسی و حسابرسی با مدنظر قرار دادن تمامی مؤلفه‌های سازمانی در بخش‌های مختلف سازمانی به روز‌رسانی و مقرر شد، در تمامی بازرسی‌ها از این چک لیست‌ها استفاده شود.
مقدسی گفت: چک لیست‌های جدید با هدف رصد میدانی و نظارت بر عملکرد گمرکات اجرایی و حسب مورد دفاتر ستادی، با اخذ نظر از معاونت‌های سازمان و برگزاری جلسات کارشناسی در دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد به روزرسانی شد.
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اهمیت ارزیابی عملکرد گمرکات براساس چک لیست‌های به روز شده، اظهارداشت: یکی از مؤلفه‌های اصلی ارزیابی عملکرد گمرکات و دفاتر اجرایی، چگونگی و نحوه اقدام گمرکات براساس این چک لیست‌ها است.

پیامک شماره اقتصادی جدید برای مؤدیان مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی از جمله پرونده‌های موجود  یا جدید توسط این سازمان شماره‌های اقتصادی جدید اختصاص یافته است که به مؤدیان پیامک می‌شود.
به گزارش سازمان امور مالیاتی، در این اطلاعیه آمده است: مؤدیان مکلفند در صورت‌حساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از یکم مهرماه از فصل پاییز سال ۱۴۰۱ و پس از آن صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج نمایند؛ در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد.

  رشد ۶۹ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی

رئیس کل امور مالیاتی کشور از رشد ۶۹ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در چهارماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رشد ناشی از شناسایی مؤدیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی بوده است.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، داوود منظور در بازدید از اداره کل امور مالیاتی غرب استان تهران گفت: در چهار ماهه اول سال‌جاری تحقق ۹۵ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی را داشته‌ایم که این تحقق ۹۵ درصدی، قبل از این بی‌سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه این رشد درآمدهای مالیاتی در چهارماهه اول سال‌جاری عمدتاً ناشی از شناسایی مؤدیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی بوده است، گفت: رویکرد نظام مالیاتی در راستای عدالت مالیاتی ضمن حمایت از واحدهای تولیدی، شناسایی مؤدیانی است که تا کنون مالیات پرداخت نمی‌کردند.
وی در جمع مدیران و همکاران اداره کل امور مالیاتی غرب تهران، فساد را خط قرمز سازمان امور مالیاتی خواند و گفت: اصلاح و تحول در نظام مالیاتی نیازمند برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و مداومت جدی در مبارزه با فساد است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/8/622815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها