اخبار


تأمین زمین برای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گزارشی از آخرین وضعیت تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد. ارسلان مالکی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های داخل محدوده شهرها که سند آنها متعلق به وزارت راه و شهرسازی است در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته، گفت: علاوه‌بر این ۳۵ هزار هکتار از اراضی در حریم شهرها هم که مالکیت آنها تثبیت شده، در حال طی مراحل الحاق به محدوده شهرها هستند که پس از این الحاق در اختیار طرح اقدام ملی قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد: کل زمین‌های داخل محدوده و اراضی داخل حریم شهرها در مجموع تأمین کننده بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خواهند بود.

صدور پروانه ساخت در 2هفته

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در برخی شهرها صدور پروانه ساخت ظرف دوهفته انجام می‌شود. محمد آیینی، از شهروندان خواست برای رفع مشکلات و اختلافات ثبتی و ملکی خود در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک در هیأت موضوع ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل پرونده دهند. وی گفت: در سال ۹۵، دومیلیون و ۶۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد، تاکنون فقط ۲۱۰ هزار بنای ناپایدار نوسازی شده‌اند که به ازای آن ۶۷۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته شده است. وی افزود: شهرداری‌ها موظف‌اند حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه و تراکم ساخت ارائه دهند؛ البته امکان ارائه تخفیف صددرصدی از سوی شهرداری‌ها نیز وجود دارد. همچنین بر اساس قانون، صدور پروانه ساخت باید حداقل ظرف دوهفته انجام شود که اکنون این زمان در برخی شهرداری‌ها به هشت ماه هم می‌رسد؛ البته برخی شهرداری‌ها نیز کار را تسریع کرده و صدور پروانه ساخت را ظرف دوهفته انجام می‌دهند.

مرز خسروی بازگشایی شد

پایانه مرزی خسروی دروازه عتبات عالیات امروز جهت تردد زوار اربعین حسینی بازگشایی شد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: پایانه مرزی خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان قصرشیرین و در ۱۷۶ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد که کمترین فاصله را تا بغداد و شهر‌های زیارتی عراق دارد به‌طوری که مرز خسروی تا بغداد ۱۹۰ کیلومتر، تا کاظمین ۲۰۳ کیلومتر، تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر، تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر و تا نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. فریبرز کرمی اظهار کرد: در تمام ورودی‌ها به استان کرمانشاه اقداماتی نظیر روکش و لکه‌گیری آسفالت، ایمنی راه و روشنایی مسیرها، خط کشی جاده‌ها و نصب تابلو علائم انجام شده است.

صنعتی‌سازی ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن
​​​​​​​
رئیس انجمن تولیدکنندگان صنعتی ساختمان از احداث ۵۰ هزار واحد ذیل نهضت ملی مسکن به روش صنعتی خبر داد. عبدالرضا فرید نائینی با اشاره به امضای تفاهمنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب روش‌های صنعتی‌سازی گفت: طرح ملی مسکن می‌تواند یکی از پل‌های تغییر روش ساخت‌وساز در کشور از سنتی‌سازی به صنعتی‌سازی باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/11/622826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها