اخبـــــار


فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی:
گذرنامه‌هایی که یک ماه اعتبار دارند، قابل تردد به عراق هستند

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با طرف عراقی مقرر شد تا مردم با گذرنامه‌هایی که تاریخ آن گذشته (کمتر از شش ماه اعتبار دارد)، با مهر نیروی انتظامی امکان حضور در مراسم اربعین برای زائران حسینی را داشته باشند.
سردار حسین اشتری گفت: فرماندهی نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی، در آمادگی کامل است و تلاش دارد تا مأموریت‌های محوله را بدرستی انجام دهد.
وی تصریح کرد: از ماه‌های گذشته قرارگاه اربعین فراجا راه‌اندازی شده و با تقسیم کارها و وظایف، اقدامات لازم برای تسهیل تردد زائران و خدمت‌رسانی به شرکت کنندگان در مراسم اربعین انجام می‌شود ضمن اینکه تمامی عوامل پلیس آمادگی کامل دارند تا با استقرار در مرزهای رسمی کشور، خدمات مورد نیاز زائران را با همکاری خوب مردم با پلیس ارائه دهند. سردار اشتری گفت: با توافق صورت گرفته، گذر نامه‌هایی که یک ماه اعتبار دارند، قابل تردد به عراق خواهند بود، ضمن اینکه دنبال این امر هستیم که با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم با مهری که روی گذرنامه‌های تاریخ گذشته (گذرنامه‌هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارد) زده می‌شود، پلیس عراق اجازه عبور زائران را داده و نگرانی مردم را برطرف کند. وی تأکید کرد: به مردم توصیه می‌شود که سفر زیارتی خود را به کربلای معلی هر چه زودتر شروع کرده و برای بازگشت نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا طی روزهای مختلف به کشور بازگردند تا فقط در یک روز، شاهد بازگشت زائران نباشیم. فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: عوامل پلیس در تمامی جاده‌ها، مسیرها، شهرها و پایانه‌های مرزی استقرار دارند و با آماگی کامل به زائران امام حسین(ع) خدمات ارائه می‌کنند، در مقابل ازمردم نیز درخواست می‌شود تا با همکاری مناسب با پلیس، بر عظمت پیاده روی اربعین( همراه با شعور حسینی) بیفزایند.

راه‌اندازی بیمارستان ۵۰ تختخوابی هلال‌‎احمر در مرز مهران

دبیرکل جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی بیمارستان ۵۰ تختخوابی هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: با تدبیر و هماهنگی و حمایت استاندار ایلام این بیمارستان در اربعین منشأ خدمات فراوانی برای زائران خواهد بود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در سفر به استان ایلام به همراه مشاور و قائم مقام سازمان امداد و نجات و سرپرست جمعیت هلال احمر استان با استاندار ایلام دیدار و گفت‌وگو کردند. دکتر یعقوب سلیمانی گفت: هم اکنون یک بالگرد هلال احمر در استان است که به درخواست استاندار برای اربعین نیز یک بالگرد دیگر به استان ایلام داده خواهد شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر کشور از دو ماه گذشته جلسات ستاد اربعین را برگزار کرده و در دو بخش موضوع امداد و نجات و کمک به بهداشت و درمان درون کشور و همچنین مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم. وی ادامه داد: با توجه به شرایط سال‌جاری و اینکه استقبال زائران نسبت به سنوات گذشته چشمگیرتر است و همچنین گرمای مضاعف هوا، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است. سلیمانی با اشاره به آمادگی‌های ایجاد شده به منظور اجرای طرح ملی امداد و نجات در اربعین حسینی، گفت: برای درون کشور تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از داوطلبان، امدادگران و نجاتگران ساماندهی شده‌اند؛ همچنین ۵۶۷ پایگاه ثابت و ۲۰۰ پایگاه موقت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده است. دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: ۴۵٠٠ خودرو امدادی و عملیاتی برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است. وی افزود: برای اربعین آمادگی کامل داریم و با همه ظرفیت‌ها در خدمت‌دهی به زوار اربعین پای کار خواهیم بود.

۸۳ فوتی جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۶هزار و ۲۷۹ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه ۸۳ بیمار نیز جان باختند و ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند.۱۴۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۵۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۱۱ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۸۹۲ نفر نیز دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۵۸ دوز رسید. در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد
رشد چشمگیر سن «امید به زندگی» در ایرانیان

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در بحث کمیت زندگی شاهد رشد چشمگیر سن امید به زندگی در افراد جامعه هستیم، گفت: اکنون باید تلاش خود را به ارتقای کیفیت زندگی معطوف کنیم.
دکتر کمال حیدری با بیان این مطلب در اولین همایش کشوری «ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی» اظهار داشت: برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی باید تمام ظرفیت‌ها همچون بسیج، هلال‌احمر، شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و محلات را پای کار بیاوریم که این امر در طرح شهید سلیمانی به خوبی انجام شد. وی با بیان اینکه سلامت محلات و محله‌محوری در توسعه مشارکت اجتماعی نقش بسیار زیادی دارد، افزود: بعد از جنگ مشارکت اجتماعی به اندازه مشارکت اجتماعی پاندمی کرونا بالا نبود. در این پاندمی همه برای سلامت یکدیگر وارد میدان شدند و انرژی گذاشتند و نشان دادند با افزایش مشارکت چقدر خوب می‌توان کارها را پیش برد. معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مشکلات سلامت روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود و نیاز به مشارکت اجتماعی در این عرصه نیز هر روز بیشتر احساس می‌شود. مسائل جدیدی مثل گرد و غبار، آلودگی زمین و هوا و شیوه زندگی با توسعه مشارکت اجتماعی در سلامت، قابل رسیدگی است. اگر آرزوی کشورها توسعه است، سلامت در محوریت این توسعه قرار دارد.
حیدری ادامه داد: اگر افراد جامعه توانمند شوند، سلامت مطالبه همگانی خواهد شد. بنابراین توانمندسازی محیط‌های اجتماعی مثل مدارس، ادارات و محل کار افراد به این پیشرفت کمک زیادی می‌کند. در محلات چون همه به هم نزدیک‌تر هستند می‌توانند مشارکت بهتر و قوی‌تری را رقم بزنند. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وی با بیان اینکه با وجود مشارکت خوبی که در برنامه‌ها با وزارت آموزش و پرورش داریم متأسفانه از دوره 12 ساله تحصیل و مدرسه برای نهادینه کردن فرهنگ سلامت در دانش‌آموزان به خوبی بهره نمی‌گیریم، افزود: آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در کنار مسائلی مانند توجه به تغذیه صحیح آنان در بوفه مدارس، ارتقای سلامت جامعه را در پی دارد. وی در پایان گفت: خوشبختانه در بحث کمیت زندگی شاهد رشد چشمگیر سن امید به زندگی در افراد جامعه هستیم و اکنون باید تلاش خود را به ارتقای کیفیت زندگی معطوف نماییم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/22/622863/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها