واکنش رئیس مجلس به اظهارات هتاکانه علیه مدافعان حرم:

تعرض به قهرمانان ملی، نتیجه‌ای جز بی‌اعتباری ندارد


گروه سیاسی/ محمد‌باقر قالیباف جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی را با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی و موضع‌گیری علیه تعرض انجام شده به مدافعان حرم آغاز کرد و با بیان اینکه در سایه اتحاد و همدلی همه جریان‌های مقاومت، با قاطعیت می‌گوییم که زوال دشمن غاصب نزدیک‌تر از هر روزی است، گفت: هر ایرانی منصفی با سلیقه‌های سیاسی مختلف به این باور رسید که مدافعان حرم فقط پاسداران حریم اهل بیت عصمت و طهارت نیستند بلکه نگهبان امنیت و ناموس کشور عزیزمان نیز هستند به همین جهت تعرض به این قهرمانان ملی که پای جنایتکارانی همچون داعش را از سرزمین عزیزمان کوتاه کردند، خاک پاشیدن به آفتاب است که جز رسوایی و بی اعتباری برای تعرض کنندگان و حامیان آنها نتیجه‌ای ندارد.
تأکید قالیباف بر مصوبه شهریور 1400
به گزارش ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به تذکر شهباز حسن پور بیگلری، نماینده عضو کمیسیون اقتصادی درباره عدم اختصاص بودجه عمرانی و ادعای او مبنی بر تصمیم‌گیری درباره مصوبه پرداخت یارانه بر اساس قیمت‌های شهریور 1400 در نشست سران قوا، پاسخ داد:  در خصوص قیمت‌ها، مصوبه مجلس سبد خانوار و کالابرگ است و همین طور بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ و هیچ مصوبه‌ای هم در جلسه سران که بخواهد این قانون را لغو کند، تصمیم‌گیری نشده است و این موضوع روشن و مشخص است. وی درباره تخصیص بودجه استان‌ها نیز گفت: همچنین در رابطه با موافقتنامه‌ها نیز سازمان برنامه گزارش داده است که این موافقتنامه‌ها امضا شده و ۱۲ همت (هزار میلیارد تومان) هم به استان‌ها در یک هفته گذشته واگذاری انجام شد و باید پیگیری شود تا بقیه امور نیز پیش برود.
قدردانی از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها
روز گذشته تعدادی از نمایندگان محور اصلی نطق‌ها و تذکرات خود را بحث معیشت و تورم قرار داده بودند؛ همچنین نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان دستوری از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق دیپلماسی اقتصادی قدردانی کرد و در عین حال گفت: ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی مردم ایران است.
مالک شریعتی نیاسر در عین حال با بیان اینکه ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت محترم و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای مردم ایران است، افزود: طبق ماده 7 قانون اقدام راهبردی، دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی ارزیابی شود و مجلس تصمیم بگیرد؛ این ارزیابی دقیق، جدی و منطبق با منافع اقتصادی مردم خواهد بود نه ملاحظات سیاسی 1+4 و امریکا.  احمدحسین فلاحی، نماینده همدان نیز با اشاره به تعرض یکی از سران فتنه به سردار همدانی خواستار تجدید نظر نظام اسلامی در برخورد با سران فتنه شد.
طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی  روز گذشته سازوکار طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی را تعیین کردند و مواد ۵  و ۶ این طرح  را به تصویب رساندند. بر اساس  ماده ۵ مصوب این طرح، نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس، در چهارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق مقصد، امکانپذیر بوده و مابه‌التفاوت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی این افراد مطابق ماده 4 این قانون محاسبه و از متقاضی وصول می‌گردد.
همچنین در جریان تصویب ماده 6 طرح مذکور با الحاق یک تبصره به  این ماده، طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی عملی می شود که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از 5 سال و کمتر از 10 سال باشد، بیمه شده می‌تواند با پرداخت کسری ماه‌ها و یا سنوات تا 10 سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده کند. در ادامه نشست علنی امروز، نمایندگان مجلس، عادل نجف‌زاده را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، قدرت‌الله حمزه شلمزاری و غلامرضا شریعتی اندراتی را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی مدیریت بحران، عبدالناصر درخشان را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی صنایع دریایی و شارلی انویه تکیه را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی شهرسازی و معماری انتخاب کردند.
نشست تیم مذاکره کننده با کمیسیون امنیت ملی
همچنین زهره الهیان نماینده مردم تهران درباره نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به خبرنگاران گفت: بررسی آخرین اخبار از روند مذاکرات و همچنین پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا برای بازگشت طرف‌ها به برجام، در دستور کار جلسه کمیسیون قرار گرفت.


بــــرش
رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد
تعیین مقصران حادثه متروپل
​​​​​​​رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون عمران از حادثه ریزش ساختمان متروپل آماده و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده که هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به نهایی شدن گزارش کمیسیون عمران در مورد حادثه ریزش ساختمان متروپل گفت: از ابتدای کار در انتخاب مشاور و ناظر پروژه کوتاهی صورت گرفته؛ چراکه فرد و شرکت مذکور صلاحیت کافی نداشته و مجوز آن نیز غیرقانونی بوده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در حین ساخت‌وساز نیز ناظرهای متعددی تغییر کردند و به‌رغم ارائه گزارش وضعیت نامناسب ساختمان متروپل به شهرداری آبادان، این مجموعه توجهی به تخلفات نکرده است و همچنین مسئولان در رده‌های مختلف نیز که از این وضعیت اطلاع داشتند، در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.
کوچی ادامه داد: از نظر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مالک ساختمان تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز به‌رغم مشهود بودن تخلفات در حین ساخت، کوتاهی کرده و به تخلفات توجهی نکردند. از طرفی انتظار داشتیم وزارت راه‌وشهرسازی  به‌عنوان ناظر عالیه و منطقه آزاد نیز به‌عنوان متولی مدیریت عمرانی در منطقه آزاد آبادان به این موضوع ورود کرده و وظایف قانونی خودشان را انجام می‌دادند که متأسفانه آنها هم کوتاهی کردند.
وی عنوان کرد: گزارش کمیسیون عمران درخصوص ریزش ساختمان متروپل تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و یک نسخه آن نیز به قوه قضائیه ارسال‌ شده تا با متخلفان برخورد شود. ازنظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام‌ مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به خوبی به وظایف‌شان عمل نکردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/2/622884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها