اخبـــار


از سوی سازمان اداری و استخدامی مطرح شد
افزایش مجدد حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری

سازمان‌های «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» در پیشنهادی مشترک، افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده اند. این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و قرار است مجدداً حقوق افراد مشمول، افزایش یابد.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور:
سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها جواب داده است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در توئیتی نوشت که سیاست چندجانبه‌گرایی اقتصادی دولت و خنثی‌سازی تحریم‌ها جواب داده است. به گزارش «ایران»، محمد جمشیدی نوشت: «آیت‌الله رئیسی در سال اول دولت خود اثبات کرد که سیاست خارجی‌اش وابسته به توافق ۲۰۱۵ نیست. سیاست همسایگی او منجر به رشد چشمگیر تجارت خارجی، رکوردزنی در ترانزیت، عضویت در سازمان‌های عمده منطقه‌ای و توافقاتی در حوزه مالی بانکی شده که زمین بازی را تغییر می‌دهند.»  جمشیدی تأکید کرد: «‏این تغییر پارادایمی به سمت چندجانبه‌گرایی اقتصادی که مبتنی بر مفهوم استراتژیک خنثی‌سازی تحریم هاست جواب داده است.»


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد
فعالیت ۸۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه دفاعی

سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) که با حضور فرماندهان و جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: تأکیدات رهبر انقلاب، زمینه ساز توجه به نقش نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در پیشرفت و اقتدار کشور شده است و اکنون در شرایطی هستیم که ارزش دانش و فناوری را بویژه در حوزه دفاعی درک کرده‌ایم و به اهمیت آن باور داریم.
وی یکی از مهم‌ترین لازمه‌ها در اقتدارآفرینی‌ را وجود نوآوری دانست و یادآور شد: جایگاه نوآوری را در دوران دفاع مقدس لمس کردیم. 
ورود بخش خصوصی به نیازهای دفاعی کشور
به گزارش ایرنا، ستاری با تأکید بر ضرورت راه یافتن نوآوری به بخش‌های مختلف از جمله حوزه دفاعی گفت: ما در کشور در حوزه آموزش و پژوهش هزینه‌های زیادی صرف می‌‌کنیم اما نتیجه آن را کمتر در توسعه و تولید محصول می‌‌بینیم، چراکه در نظر نمی‌گیریم که محصول نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است. بنابراین باید نقش بخش خصوصی را در پژوهش محصول محور در نظر بگیریم. 
وی با بیان این‌که تجاری‌سازی را بخش خصوصی انجام می‌‌دهد و بخش دفاعی باید بهره‌بردار و ناظر آن باشد، اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ شرکت دانش بنیان توانمند در حوزه دفاعی داریم و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان محصولات غیر دفاعی دارند که در بخش دفاعی کارآمد بوده و کافی است بخش دفاعی نیازهای خود را از این شرکت‌ها مطالبه کند، چراکه در دوره کنونی فناوری و نوآوری صرفاً از بخش دفاعی به بخش تجاری راه نمی یابد و ظرفیت ورود نوآوری‌ها از بخش تجاری به بخش دفاعی نیز ایجاد شده است.

تمدید یک ماهه حکم اعضای مجمع تشخیص مصلحت
​​​​​​​
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم، از تمدید یک ماهه دوره فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: با موافقت مقام معظم رهبری و با هدف پایان بررسی برنامه هفتم در مجمع تشخیص، دوره اعضای مجمع یک ماه تمدید شده است. وی  در ادامه افزود: بنابراین، اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک ماه دیگر و بعد از پایان بررسی برنامه هفتم انتخاب و معرفی خواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7979/5/622893/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها