اخبــار


نصرالله: آماده پاسخ به هرگونه تجاوز اسرائیل هستیم

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه المنار لبنان، اعلام کرد مقاومت آماده پاسخ به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان است. به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مصاحبه تأکید کرد:«به اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنم لبنان و مردمش از الآن به بعد دیگر غارت منابعشان را نمی‌پذیرند. ما آماده تمام احتمالات هستیم. به اسرائیل می‌گویم هرگونه تجاوزی علیه فردی در لبنان بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.» وی گفت: «در روزهای آتی منتظر جواب دشمن صهیونیستی درباره خواسته‌های لبنان درخصوص ترسیم مرزهای دریایی هستیم.» وی درباره اهمیت نقش شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طی جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ و ماقبل آن در تحقق این پیروزی نیز صحبت کرد.

پوتین: روابط با کره شمالی گسترش می‌یابد

ولادیمیر پوتین در نامه‌ای به کیم جونگ اون، همتای خود در کره شمالی، بر روابط دو جانبه مسکو و پیونگ یانگ تأکید کرد. به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بنا بر اطلاعاتی که خبرگزاری کره شمالی منتشر کرده است، پوتین در نامه خود به مناسبت روز آزادی کره گفته است که دو کشور با تلاش مشترک روابط دوجانبه جامع و سازنده را گسترش خواهند داد، زیرا روابط نزدیک‌تر به نفع هر دو کشور است و به تقویت امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا کمک می‌کند. کیم جونگ اون نیز در پاسخ با ارسال نامه‌ای به پوتین یادآوری کرد، دوستی روسیه و کره شمالی در جنگ جهانی دوم با پیروزی بر ژاپن شکل گرفت و ادامه خواهد یافت. کره شمالی ماه پیش، استقلال دونتسک و لوهانسک، دو جمهوری جدا شده توسط روسیه در شرق اوکراین را به‌عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و برخی مقامات احتمال اعزام کارگران کره شمالی به این مناطق را برای کمک به ساخت و ساز و سایر کارها مطرح کردند.

وو کیان: سفر مجدد هیأت امریکایی به تایوان 
اصل چین واحد را نقض کرد

سخنگوی وزارت دفاع چین با اشاره به سفر هیأتی از کنگره امریکا به تایوان، تأکید کرد: «این سفر، حاکمیت و تمامیت ارضی چین را نقض می‌کند.» به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای عنوان داشت: «این سفر شروط سه بیانیه رسمی میان چین-ایالات متحده و اصل «چین واحد» را بشدت نقض کرده و سیگنال اشتباهی به نیروهای جدایی‌طلبی می‌فرستد که از استقلال تایوان حمایت و صلح و ثبات در تنگه تایوان را تخریب می‌کند.» هیأت پنج نفره قانونگذاران امریکایی به سرپرستی «اد مارکی» سناتور دموکرات ایالت «ماساچوست»، در سفری از پیش اعلام نشده روز یکشنبه وارد تایوان شد. انتظار می‌رود که این هیأت امریکایی طی سفر دو روزه خود درخصوص مسائل مختلفی گفت‌وگو کنند.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/4/622910/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها