اخبار


سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران اعلام کرد
توزیع حدود ۲ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان

 سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: بیش از هزار و ۹۳۲ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان این استان در ۴ ماهه نخست سال توزیع شده است. به گزارش بازار، ‌محمد حسینی گفت: با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی در جهت حمایت از تولید محصولات کشاورزی در سال‌ جاری میزان هزار و ۹۳۲ تن انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از طریق شبکه کارگزاران بر اساس حواله الکترونیکی در بین کشاورزان توزیع شده است.
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با اعلام آمادگی برای تأمین کود مورد نیاز کشاورزان تأکید کرد: با توجه به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می‌شود کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند و این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت‌های جهاد کشاورزی نسبت به تأمین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.


دو کشتی اقیانوس پیمای حامل کالاهای اساسی وارد بندر امام(ره) شد

 شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: دو فروند کشتی اقیانوس‌پیمای حامل کالاهای اساسی به وزن ۱۰۳ هزار تن وارد بندر امام(ره) شده‌اند که محموله‌های آنها به صورت حمل‌ونقل یکسره به مقاصد تعیین شده ارسال می‌شوند. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، این دو کشتی که شامل ۷۰ هزار تن گندم و ۳۳ هزار تن روغن خام خوراکی هستند، در اسکله «فله بار» مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفته‌اند تا محموله‌های آنها پس از انجام عملیات اداری و گمرکی، تخلیه و برای ذخیره‌سازی به صورت حمل‌ونقل یکسره که از مزیت کاهش هزینه‌های تأمین برخوردار است، به مقاصد تعیین شده ارسال شوند.   براساس این گزارش، کالاهای اساسی این دو کشتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری شده‌اند و محموله گندم پس از تخلیه در اسکله، بدون توقف و انبارش موقت، به صورت یکسره به اقصی نقاط کشور ارسال خواهد شد و محموله‌ روغن خام نیز با تانکرهای مخصوص به کارخانه‌های تصفیه روغن خوراکی انتقال می‌یابند. گفتنی است در حال حاضر چند فروند کشتی حامل گندم نیز به مقصد بندر امام خمینی(ره) در مسیر هستند که در روزهای آینده در لنگرگاه این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند، ضمن اینکه در چهار ماه نخست امسال، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم و روغن خام از طریق این بندر مهم، وارد کشور شده است.


فروش مرغ تولیدکنندگان به عراق کمتر از ۶۰ هزار تومان است

اردلان، رئیس هیأت مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: مرغ ایران توسط کشور عراق کمتر از ۶۰ هزار تومان خریداری می‌شود ولی همین مرغ در بازار عراق ۷۵ هزار تومان فروخته می‌شود. شروین اردلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بازار با تأکید بر هماهنگی بین گمرک، دامپزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی ادامه داد: در گذشته تنها شرکت‌ تولیدی مرغ آرین اجازه صادرات داشت اما حالا این محدودیت برداشته شده است. اردلان با بیان اینکه تقاضای مردم است که قیمت مرغ را تعیین می‌کند، افزود: این حمایت اداره پشتیبانی و امور دام از تولیدکننده‌ها، امیدی در دل بخش خصوصی ایجاد کرده تا توان مالی آنها برای تولید در ماه‌های آینده وجود داشته باشد.  رئیس هیأت مدیره زنجیره تولید گوشت مرغ پیگیر گفت: اگر این حمایت و خرید تضمینی با همین قیمت انجام شود تولیدکننده حداقل مقداری از مرغ‌های خود را به قیمت مناسب‌تری می‌فروشد و می‌تواند امیدوار باشد که ضرر کمتری ببیند. اردلان در خاتمه یادآور شد: اگر این خرید تضمینی انجام نشود ممکن است مرغداری‌ها ضرر زیادی کنند و برای دوره بعدی جوجه‌ریزی نداشته باشند که در این صورت با کمبود مرغ در کشور روبه رو خواهیم بود.


از سرگیری صادرات مرغ پس از ۶ سال

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تلاش این سازمان در جهت ارتقای سلامت جامعه و حفظ سرمایه دام است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷۰۰ عامل بیماری‌زای دامی در کشور وجود دارد که از این میان ۸۰۰ نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است که سازمان را موظف می‌کند در راستای حفظ سرمایه دامی و ارتقای سلامت جامعه کوشا باشد. وی ادامه داد: خوشبختانه پس از ۶ سال از امروز صادرات مرغ به کشور عراق آغاز شده و با توجه به سبز بودن اوضاع بیماری در حوزه طیور هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.  
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به افزایش سرانه مصرف مرغ در دهک‌های پایین جامعه با حذف ارز ترجیحی، گفت: جراحی اقتصادی دولت سیزدهم و حذف ارز ترجیحی باعث شد تا مصرف سرانه مرغ در دهک‌های بین یک تا چهار جامعه افزایش یابد.  وی افزود: سرانه مصرف مرغ تا قبل از حذف ارز ترجیحی برای دهک پایین جامعه ۱۲ کیلوگرم در سال بود، اما دهک هفتم تا دهم جامعه سالانه ۵۵ تا ۶۴ کیلوگرم مصرف داشت. به گفته این مقام مسئول، دولت با برداشتن ارز ترجیحی شکاف تبعیض و بهره‌مندی از رفاهیات و سلامت جامعه را کاهش داد و توانست در مصرف سرانه مرغ پنج‌ تا هفت برابر به نفع دهک‌های پایین جامعه گام بردارد. رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود و به طور متوسط سرانه مصرف مرغ برای هر یک نفر ۳۱ کیلوگرم در سال است. وی افزود: تا قبل از حذف ارز ترجیحی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه در این میان ناپدید می‌شد و برخی تنها با یک مجوز بدون فعالیت نهاده یارانه‌ای دریافت می‌کردند.


ضوابط اجرایی شرکت‌های ارائه‌دهنده 
خدمات پرداخت ابلاغ شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای «ضوابط اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. به گزارش بانک مرکزی، ضوابط اجرایی تأسیس فعالیت و نظارت بر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، ۹ فصل و ۴۴ ماده دارد و در آن شرایط سهامداران عمده، سرمایه، مجوز فعالیت، فعالیت، حاکمیت شرکتی، انحلال و موارد دیگر آمده است. در ماده دو این بخشنامه تأکید شده تأسیس و ثبت «شرکت» صرفاً با اخذ مجوز از «بانک مرکزی» و مطابق با مفاد «ضوابط» در قالب شرکت سهامی خاص مجاز است. 
همچنین بر اساس ماده سه این بخشنامه «مؤسسان» موظف‌اند به منظور اخذ «موافقتنامه اصولی» از «بانک مرکزی» از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور نسبت به ارائه مستندات و اطلاعات اقدام کنند. حداقل مبلغ سرمایه «شرکت» ده هزار میلیارد ریال می‌باشد که باید از محل آورده نقدی سهامداران تأمین شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/9/622923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها