اخبار


دستگیری عاملان شهادت 2 مأمور پلیس

گروه حوادث/ عاملان شهادت ۲ مأمور نیروی انتظامی در استان اصفهان دستگیر شدند.
سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، عاملان شهادت ۲ نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان دلیجان دستگیر شدند.
متهمان به وسیله یک دستگاه خودرو در حال فرار بودند. این افراد پس از دستگیری و با هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان مرکزی طی اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند.
ستوان مظفر مرشدی مرام و استوار یکم محمد احمدی ۲ مأمور انتظامی شهرستان دلیجان ظهر روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و در سانحه تعقیب و گریز به شهادت رسیدند.


ماجرای کتک زدن مسافر  پرواز نجف ـ تهران

گروه حوادث/ همزمان با انتشار تصاویر درگیری و توهین به مسافران در پرواز نجف به تهران یکی از مسئولان این شرکت هواپیمایی منکر کتک زدن مسافر از سوی میهماندار پرواز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز فیلمی در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان که میهماندار یک شرکت هواپیمایی یکشنبه شب یکی از مسافران پرواز نجف به تهران را کتک زده است و در فیلم نیز این درگیری و توهین‌ها مشاهده می‌شود ،اما پس از انتشار این فیلم و واکنش کاربران به کتک زدن زائر امام حسین و توهین به مسافران، صابر نوروزی- مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم‌ایر- در این باره گفت: پرواز شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از نجف به تهران به دلیل تأخیر در پرواز قبلی با وقفه‌ای حدود شش ساعته انجام شد. پرواز قبلی این هواپیما در دوبی به دلیل بدی آب و هوا حدود ۱۱ ساعت دیرتر انجام شد که البته این تأخیر تنها مختص به پرواز قشم‌ایر نبود و شرکت‌های هواپیمایی بسیاری در فرودگاه دوبی با این مشکل مواجه شده‌اند. مسافران در پرواز نجف- تهران به دلیل تأخیر شش ساعته عصبانی شده بودند و با وجود پذیرایی که از آنها صورت گرفته بود در زمانی که وارد فرودگاه مهرآباد شده بود حاضر به پیاده شدن از هواپیما نشدند.
نوروزی گفت: در این میان امنیت پرواز به دلیل مقاومت مسافران برای ترک کردن هواپیما ورود و مسافران را از هواپیما پیاده کرد که در نهایت درگیری اتفاق افتاد اما همه مهمانداران این پرواز خانم بودند و هیچ مردی در خدمه پروازی حضور نداشت که بخواهد با مسافران درگیر شود. البته در این میان رئیس ایستگاه قشم‌ایر در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز توسط مسافران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و هواپیما نیز آسیب دیده است.


مرگ راننده بولدوزر در ریزش کوه

گروه حوادث/ ریزش کوه در معدن کرومیت روستای «گَفت» خراسان رضوی، منجر به گرفتار شدن راننده بولدوزر زیر آوار و مرگ وی شد.
ابوالفضل رفیعی، مسئول جمعیت هلال احمر جغتای در تشریح این حادثه گفت: صبح دوشنبه با دریافت گزارشی مبنی بر ریزش کوه در معدن کروم روستای «گَفت» و محبوس شدن یک نفر در زیر آوار، بلافاصله یک تیم عملیاتی نجاتگران حاضر در پایگاه برای رهاسازی به محل حادثه اعزام شدند و پس از طی مسیر ۲۰ کیلومتری بسیار صعب‌العبور با حضور در محل حادثه و پس از بازدید میدانی مشخص شد یک دستگاه بولدوزر هنگام کار در این معدن، بر اثر ریزش کوه زیر سنگ‌ها مدفون شده و راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده در محل جان باخته است.
بنابراین اقدامات لازم برای رهاسازی راننده 60 ساله بولدوزر با تلاش نجاتگران و کارگران حاضر در محل انجام و جسد وی از زیر آوار بیرون کشیده و به نیروهای شهرداری تحویل شد.
کارخانه فروکروم و معادن سنگ آهن، منگنز، کرومیت، مس و سیلیس بخشی از ظرفیت‌های بخش صنعت و معدن شهرستان جغتای در غرب استان خراسان رضوی است.


خفگی کودک 2 ساله در سطل آب

گروه حوادث/ سهل‌انگاری خانواده کودک دوساله‌ای که درون سطل آب افتاده بود منجر به مرگ وی شد.
فیض‌الله دیناروند، رئیس مرکز بهداشت شوش در این باره گفت: در یکی از روستاهای شوش کودک دوساله‌ای در سطل آبی که خانواده برای خروج آب کولر زیر آن قرار داده بودند، افتاد و جان باخت. خانواده این کودک پس از مدتی متوجه غیبت کودک خود شدند و وقتی به جست و جو پرداختند جسد او را در حالی پیدا کردند که درون سطل آب افتاده و خفه شده بود.
کودک بلافاصله به بیمارستان نظام‌مافی منتقل شد، ولی عملیات احیا مؤثر واقع نشد و این کودک جان خود را از دست داد.
دیناروند افزود: حداکثر ۱۰ دقیقه پس از غرق‌شدگی، عملیات احیا و بازگرداندن تنفس را می‌توان انجام داد و اگر زمان بیشتری از خفگی بگذرد موفقیت عملیات احیا به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.


کشف 38 میلیارد تومان مواد مخدر در طرح ظفر

گروه حوادث/    هجدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر با کشف 38 میلیارد تومان مواد مخدر و دستگیری 3 هزار و 424 توزیع‌کننده مواد مخدر و سوداگر مرگ پایان یافت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح دیروز در حاشیه این مراسم گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در اجرای این طرح با  ۴۰۸ حکم قضایی، 3 هزار و 424 توزیع‌کننده مواد مخدر را دستگیر و بیش از ۲ تن مواد مخدر کشف کردند. همچنین ۲۸ باند بزرگ و کوچک توزیع مواد مخدر منهدم شد و ۲۱ نفر از اوباش که  فروشنده مواد مخدر بودند، دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این طرح، 8 باب منزل به طور رسمی پلمب و ۱۹ قبضه سلاح سرد و گرم از سوداگران مواد مخدر کشف شد. ارزش مواد مخدر کشف شده در این طرح حدود ۳۸ میلیارد تومان است.  مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی ۶۰ صفحه مجازی مرتبط با فروش مواد مخدر را مسدود و در این رابطه ۵۵ نفر را دستگیر کردند و موفق به کشف ۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند. 
وی افزود: پلیس‌ مبارزه با مواد مخدر درباره جمع‌آوری مواد مخدر اقدامات خوبی انجام داده و قرص‌های لاغری که حاوی مواد مخدر است و در نقاط آلوده وجود داشت و موجب گلایه مردم بود، جمع‌آوری شد.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، اقدامات جدیدی را در طرح ویژه پیگیری می‌کنند که از جمله این اقدامات، هشدار به عطاری‌ها است که با عناوین مختلف مواد مخدر توزیع می‌کنند. از جمله اینکه با عنوان قرص لاغری که اغلب حاوی مواد مخدر صنعتی است اقدام به فروش مواد مخدر صنعتی می‌کردند، همچنین در نقاط آلوده مثل «بی‌آرتی» عملیات علیه خرده‌فروشان انجام می‌شود که بوستان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس تحت پوشش و کنترل پلیس مواد مخدر قرار دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/19/622938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها