قایدی و محبی آبی‌پوش شدند، یزدانی از سربازی بازگشت

استقلال پرستاره شد


گروه ورزشی/ صبح دوشنبه برای هواداران استقلال با سرخوشی شروع شد، چرا که باشگاه از ستاره‌های تازه وارد خود رونمایی کرد و علاوه بر این مشکل سربازی برخی از بازیکنان این تیم برطرف شد. قطعاً هواداران استقلال هرچقدر از شکست تیم‌شان در مقابل سپاهان از هفته اول مسابقات لیگ برتر ناراضی باشند از عملکرد مدیران باشگاه در جذب ستاره‌ها رضایت دارند. البته استقلالی‌ها شروع خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشتند اما پایان این فصل برای آنها کاملاً شیرین بود، چرا که استقلال در این فصل تاحدی ستاره دارد که حتی ممکن است برخی از این ستاره‌ها روی نیمکت بنشینند. اولین خبری که صبح دیروز در رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر شد انعقاد قرارداد رسمی با محمد محبی، ستاره ایرانی سانتاکلارا بود. او که برای حضور در استقلال نیاز به رضایت باشگاه پرتغالی‌اش را داشت، با نشستن پول رضایتنامه به حساب باشگاه سانتاکلارا انتقال‌اش نهایی شد و حالا با رسیدن ITC از پرتغال می‌تواند برای تیمش به میدان برود. محمد محبی، وینگر آبی‌ها پس از حضور در جمع شاگردان ساپینتو اظهار داشت: «خیلی خوشحالم که به تیم بزرگ و ریشه‌دار استقلال پیوستم. امیدوارم سال خوبی با هم داشته باشیم. تمام تلاش و انگیزه ما بازیکنان این است که بتوانیم برای سربلندی استقلال بجنگیم و به اهدافی که داریم برسیم. امیدواریم مثل سال قبل، سال خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار هم داشته باشیم. هدف من از حضور در استقلال این است که در مسیر سال قبل رو به جلو حرکت کنیم. تمام تلاشمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم که استقلال به جایگاهی که حقش است برسد. ‌‌‌‌‌‌هدف دوم؛ امسال سال جام جهانی و این تورنمنت برای هر فوتبالیست یک رویداد بزرگ است. امیدوارم امسال با استقلال به نتایج بزرگی برسیم و همچنین بتوانیم با تیم ملی در جام جهانی سال خوبی داشته باشیم.» او که پیش از این سابقه مواجهه با ریکاردو ساپینتو، سرمربی کنونی استقلال را در پرتغال داشت، در مورد کار با این مربی پرتغالی اظهار داشت: «سال گذشته با موریرنزه بازی داشتیم. مقابل تیم او بازی کردم، یک اخراجی گرفتم و گل زدم. فکر می‌کنم از آنجا به من علاقه‌مند شد.»
بازگشت سیاوش به جمع آبی‌ها
بعد از محبی، نوبت به معرفی سیاوش یزدانی رسید، بازیکنی که سرباز بود و زمانی که از استقلال جدا شد روزهای بدی را گذراند اما با معافیت از خدمت دوباره توانست به جمع آبی‌ها بازگردد. یزدانی که 1.5 سال دیگر با استقلال قرارداد داشت دیروز با مصطفی آجورلو جلسه‌ای برگزار کرد تا دوباره آبی پوش شود. در این شرایط، تمرین استقلال عصر دیروز در ورزشگاه انقلاب پیگیری شد و بازیکنان به مرور برنامه‌های تیم برای بازی هفته دوم مقابل ملوان پرداختند و یزدانی هم در این جلسه تمرینی حاضر شد تا رسماً کارش را برای فصل جدید در جمع آبی پوشان آغاز کند.
قایدی با لبخند دوباره در استقلال
اما بازگشت یزدانی تنها خبر خوب برای هواداران استقلال نبود، چرا که مهدی قایدی نیز دیروز با لباس آبی عکس یادگاری گرفت. او که چند روز قبل انتقالش از شباب الاهلی امارات به استقلال قطعی شده بود، بعد از جلسه‌ای که با مسئولان باشگاه داشت رسماً قراردادش را امضا کرد تا در لیگ بیست و دوم به صورت قرضی پیراهن آبی پوشان را برتن کند. بازیکن تکنیکی که در ایران جوان بوشهر چهره شد و سپس به جمع آبی پوشان پیوست و در لیگ قطر بازی کرد حالا با بازگشت این بازیکن، آبی‌ها می‌توانند امیدوار باشند تا تکنیک او مجدداً به کمک شان خواهد آمد. بازیکنی که تجربه بازی در وینگر راست و چپ و خط حمله را دارد. مهدی قایدی پس از بازگشت به استقلال اظهار داشت: «امیدوارم مثل سال گذشته که بازیکنان تمام وجودشان را گذاشتند و توانستند تیم را قهرمان کنند، ما هم امسال بتوانیم با تمام وجودمان افتخار دیگری را کسب و دل هواداران را شاد کنیم. هدف‌های خیلی زیادی دارم. یکی موفقیت استقلال و دیگری اینکه پیراهن مقدس تیم ملی را بپوشم، به جام جهانی بروم و اگر کاری از دستم برمی‌آید برای کشورم انجام بدهم.»
مرادمند آخرین سورپرایز
بازگشت محمد حسین مرادمند، مدافع باتجربه آبی‌پوشان آخرین سورپرایز برای هواداران استقلال بود. او با گرفتن کسری خدمت، سربازی خود را به پایان رساند. در این خصوص البته با رایزنی‌های باشگاه استقلال او توانست زودتر از موعد سربازی‌اش را تمام کند. مرادمند که مدت زیادی است در تمرینات استقلال حضور دارد، با دریافت کارت پایان خدمت سربازی خود رسماً قراردادش را امضا کرد تا بتواند به جمع آبی‌ها برگردد. مرادمند حالا کارت بازی‌اش را نیز دریافت کرده با صلاحدید کادرفنی می‌تواند بدون مشکل مقابل ملوان در هفته دوم لیگ برتر به میدان برود. محمدحسین مرادمند پس از تمدید قراردادش با استقلال اظهار داشت: «اتفاقات خیلی بدی برایم افتاد که همه را فراموش کردم. امیدوارم بتوانم در این مدت با تمام توان و تلاشم کار کنم. ان‌شاءالله امسال بتوانیم قهرمان شویم. کارمان سخت‌تر است. هواداران بدانند که تا آخرین قطره عرق و خون در زمین تلاش می‌کنیم تا بتوانیم تیم را به قهرمانی برسانیم.»
بررسی لیست استقلال با چالش آمانوف
بازگشت مهدی قایدی و سیاوش یزدانی به استقلال پس از جذب کاوه رضایی و محمد محبی وضعیت خاصی را در این تیم ایجاد کرد، چرا که در حال حاضر استقلال بجز علیرضا رضایی، سینا سعیدی‌فر، محمدحسین زواری، امید حامدی‌فر، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی به عنوان بازیکنان غیر بزرگسال، 22 بازیکن را در لیست بزرگسالان خودش دارد. گفتنی است عزیز بک آمانوف (متولد 30اکتبر 1997 معادل 8/8/1376) با توجه به اینکه ملاک تعیین سهمیه 25 سال تاریخ 11/10/1376 است، جزو سهمیه بزرگسال استقلال خواهد بود. ضمن اینکه نام رودی ژستد نیز هنوز به صورت رسمی از لیست آبی‌ها خارج نشده است. با توجه به اینکه لیست استقلال پس از توافق با کاوه رضایی و محمد محبی پر شده بود اکنون قایدی و یزدانی آخرین نفرات اضافه شده به جمع آبی‌پوشان هستند که باید برای حضورشان در تیم، دو جای خالی ایجاد شود. البته این در حالتی است که ساپینتو تصمیم داشته باشد با همین نفرات به کار خودش ادامه بدهد اما اگر او در پستی اعلام نیاز کند و باشگاه بخواهد بازیکن جدیدی را جذب کند باز هم لیست تیم باید خروجی داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/20/622942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها