از قونیه چه خبر


باران طلا بر سر معتمدی

رسول معتمدی وزنه‌بردار دسته 102 کیلوگرم کشورمان قهرمان بلامنازع این وزن در پنجمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی شد.او در مهار وزنه 175 کیلوگرم ناموفق بود اما در حرکت اول و سوم وزنه 171 و 177 کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد و مدال طلای خود را مسجل کرد. اما در حرکت دوضرب، معتمدی ابتدا 217 کیلو را بالای سر برد،223 کیلو را هم در حرکت دوم زد ولی در حرکت سوم در مهار وزنه 232 کیلو ناکام ماند ولی با 223 طلای دوضرب را هم گرفت تا در مجموع یکضرب و دوضرب 400 کیلوگرم به نامش ثبت شود و سه طلای ناب را به گردن بیاویزد.دیگر نماینده ایران در این وزن، امیر حقوقی بود که در رده پنجم قرار گرفت. رقابت‌های دسته 109 کیلوگرم با توجه به حضور روسلان نورالدینف قهرمان نامی المپیک و جهان از ازبکستان با قهرمانی این اسطوره عنوان‌دار وزنه‌برداری جهان به پایان رسید. مهدی کرمی و پیمان جان نمایندگان کشورمان هم پس از رقیب نامدار ازبک، روی سکوهای دومی و سومی این پیکارها قرار گرفتند.  پیمان جان در حرکت یکضرب با رکورد 166 کیلوگرم به مدال برنز رسید.مهدی کرمی نیز با مهار وزنه 173 کیلوگرم به عنوان دومی رسید. نورالدینف ازبک قهرمان جهان و المپیک در یکضرب با مهار ۱۸۷ کیلو به مدال طلا دست یافت،اما در دوضرب پیمان جان با سبقت گرفتن از رقیب و هم تیمی جوان خود یعنی مهدی کرمی موفق شد با مهار وزنه 216 کیلوگرمی و ثبت مجموع 382 کیلوگرم صاحب نشان نقره دوضرب و مجموع شود. مهدی کرمی نیز با ثبت مجموع 380 کیلوگرم در نخستین حضور بین‌المللی خود صاحب دو نشان برنز دوضرب و مجموع و نقره یکضرب شد.

واکنش تند رحیمی به ادعاهای دبیر فدراسیون دوومیدانی

اظهارنظر دبیر فدراسیون دوومیدانی با واکنش تند اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی همراه شد. علی رضایی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها، مدعی عدم همکاری کمیته ملی المپیک با او شد و به حضور توریستی بعضی افراد در قونیه انتقاد کرد. اصغر رحیمی در جوابیه‌ای، پاسخ او را داد. در بخشی از این جوابیه آمده است: «متأسفانه یکی از رشته‌هایی که در این دوره بسیار ضعیف عمل کرده، فدراسیون دوومیدانی بود. فدراسیونی که با ایجاد سلسله مشکلات برای کاروان ورزشی ایران (قبل و حین اعزام) باعث هدر رفتن انرژی فراوان از مسئولان ورزش کشور شد. کمیته ملی المپیک برای موفقیت فدراسیون‌ها همه امکانات را در اختیار آنها قرار داد و از هیچ کوششی دریغ نکرد. فدراسیون دوومیدانی به دلیل ضعف شدید مدیریتی نتوانست از این موقعیت استفاده کند. متأسفانه فدراسیون دوومیدانی گروه اعزامی را به کسی سپرده که توانایی مدیریت خودش را هم نداشت و با تست کرونای مثبت وارد قونیه شد و طبیعی است که مسئولیت بنده به عنوان سرپرست کاروان در درجه اول حفظ سلامت کاروان است. اینکه آدم‌ها باید رعایت سلامتی دیگران را بکنند به شعور خودشان برمی‌گردد.»

حذف محمد رضایی در یک قدمی مدال

محمد رضایی آخرین شمشیربازملی پوش اپه ایران در مرحله یک چهارم نهایی به رومن پتروف، شمشیرباز سرشناس قرقیزستان باخت و حذف شد. با حذف رضایی، تیم ملی اپه ایران که با 3 شمشیرباز در رقابت‌های انفرادی حاضر شده بود، دستش از مدال کوتاه ماند. پیش از محمد رضایی، محمد رضایی طادی و محمدرضا وثوقی از گردونه بازی‌ها حذف شده بودند.آخرین مدال تیم اپه ایران در مسابقات بین‌المللی به سال ۲۰۰۶ برمی گردد.

پایان کار تیراندازی اهداف پروازی
​​​​​​​
کار تیراندازان اهداف پروازی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی با نهمی علی دوستی تمام شد. او در ادامه مسابقات این رشته با امتیاز 118 و اختلاف یک امتیاز با مقام نهمی، شانس صعود به مرحله نهایی را از دست داد. در این رقابت‌ها از میان 3 تیرانداز ایرانی، مرضیه پرورش نیا با ششمی بهترین نتیجه را گرفت و بابک یگانه هم  درتراپ مردان با ۱۱۴ امتیاز بیست و دوم شد. در رشته میکس تیمی تراپ هم تیم ایران با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و بابک یگانه به نیمه نهایی رسید اما فینالیست نشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/21/622953/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها