اخبـــــار


اجرای اولین پیمایش سالمندی در کشور

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با تأکید بر لزوم ایجاد سامانه جامع سالمندی از اولین پیمایش ملی سالمندان کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
علامه گفت: ما در حوزه سالمندی به یک سامانه جامع از اطلاعات انجمن‌ها و سمن‌های سالمندی، دستگاه‌های اجرایی و سالمندان نیاز داریم و در این زمینه سازمان بهزیستی در حال انجام اقداماتی برای تهیه سامانه‌ای جامع از افراد تحت پوشش خود است اما زیرساخت آن هنوز به طور کامل ایجاد نشده است و ما هنوز اطلاعات جامعی از وضعیت سالمندان نداریم.
وی با اشاره به لزوم تهیه بانک اطلاعات سالمندان گفت: در این سامانه جامع باید مشخصات فردی، خانوار، اقتصادی، مسکن، ازدواج، سلامت، نیازمندی‌های مربوط به مراقبت از سالمند، فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، نیازمندی به انواع خدمات در منزل و محله‌محور مشخص شود و ما در حال حاضر چنین سامانه‌ای نداریم و نیاز است بودجه حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تهیه این سامانه در نظر گرفته شود. رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به پیمایش ملی سالمندان کشور گفت: البته اولین پیمایش ملی سالمندان کشور که در سال ۹۸ پایلوت آن برگزار شده بود قرار است دوباره انجام شود البته باتوجه به اینکه در مواردی موضوعاتی از جمله شاخص وضعیت اقتصادی تغییر کرده است باید پرسشنامه این پیمایش مجدداً به روزرسانی شود. در این خصوص نیز جلسات کارشناسی برگزار شده و احتمالاً هفته آینده با مرکز آمار ایران درخصوص اجرای این پیمایش ملی وارد مذاکره می‌شویم تا بتوانیم برای اولین بار این پیمایش ملی را برگزار کنیم.

افزایش کمک معیشت جانبازان

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری از افزایش حقوق والدین شهدا و کمک معیشت جانبازان خبرداد.
موهبتی گفت: مستمری والدین شهدا ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که با رشد حدود ۷۰ درصدی، به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که البته عدد قابل توجهی نیست و از این میزان ۶۰۰ هزار تومان را بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت می‌کند یعنی ماهانه ۴۸ میلیارد تومان این مستمری را بنیاد پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین ۱۰۵ هزار ایثارگر از بنیاد کمک معیشت دریافت می‌کنند که مبلغ این کمک معیشت ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان بود و امسال با رشد ۶۰ درصدی به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم به جانبازان معسر فاقد شغل و درآمد پرداخت می‌شود. برای ۲۷ هزار ایثارگر هنوز اعتبار لازم برای کمک معیشت اختصاص نیافته است و برخی از جانبازان ما در دهک‌های یک تا سه هستند که همین ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این جانبازان پرداخت نمی‌شود و با اجرای کامل قانون و خواسته اصلی ما هنوز فاصله دارد.

حدود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود دارد

استاندار تهران درباره پذیرش معتادان گفت: ۱۹ هزار و ۲۰۰ ظرفیت با پیگیری و جدیت دستگاه‌ها، برای نگهداری معتادان ایجاد شد و اکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری، پذیرش و در مراکز نگهداری می‌شوند.
به گزارش ایرنا، محسن منصوری اظهار داشت: آمار دقیقی از معتادان متجاهر وجود ندارد اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران وجود داشته باشند.
وی با اشاره به موضوع ساماندهی معتادان متجاهر افزود: 5 تا ۶ هزار ظرفیت جدید بزودی ایجاد می‌شود تا به عدد نهایی ۲۵ هزار نفر برسیم و در این زمینه، دستگاه‌ها با جدیت کار را دنبال می‌کنند. منصوری با اشاره به تمرکز خدمات‌رسانی در مناطق خاص آسیب‌دیده استان تهران گفت: به دستگاه‌ها مأموریت داده شد تا تمرکز خدمات و خدمت‌رسانی در برخی مناطق انجام شود که طبق گزارش در برخی از مناطق به‌صورت صددرصدی پوشش بیمه سلامت انجام شده و میزهای خدمت اشتغال ایجاد شده است تا هر فردی متقاضی کار باشد توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مجموعه تولیدی و صنعتی ارجاع داده شود. منصوری با اشاره به دستور مکتوب رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات در این زمینه افزود: فرایند اجرایی کار پیگیری می‌شود تا با تسهیلات و معافیت‌های مختلف از جمله پرداخت عوارض، سیما و منظر شهری این مناطق تغییر پیدا کند البته مختص به یک محله نیست و در محله‌های مختلف قابل تعمیم است، ضمن اینکه شهرداری نیز پای کار بوده و در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی طی می‌شود که در مجموع تغییر طرح تفصیلی این مناطق به رفع آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.

کرونا در کشور جان 71 نفر دیگر را گرفت

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول بازه زمانی 23 تا 24 مردادماه سال 1401 متأسفانه ۷۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۵ نفر رسید.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۳۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۵۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۵۲۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۸۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۴۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۳ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۵۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۷ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۴۱ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۹۱۳ دوز رسید.
در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به گذر از قله موج هفتم کرونا، گفت: البته هنوز موج هفتم به اتمام نرسیده است، اما به نظر می‌رسد از پیک یا قله این موج بیماری گذر کرده و دیگر شاهد روند کاهشی کرونا در کشور باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/22/622964/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها