تأمین 630 واگن متروی تهران توسط دولت سیزدهم


شهردار پایتخت درباره بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران گفت: این امر توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست.
به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: مواجهه با فساد را وظیفه خود می‌دانیم و این کار را به صورتی انجام می‌دهیم که استیفای حقوق مردم به‌صورت عملی صورت گیرد. شرایطی که درباره یکی از مدیران شهری اتفاق افتاده در مسیر رسیدگی است و در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی گفت: وزیر کشور در نامه‌ای به آقای میرکاظمی بحث تأمین ۶۳۰ واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است. این فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود امروز توسط این دولت عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه علاوه‌بر این، تأمین ۴۲۰ دستگاه واگن داخلی نیز در حال پیگیری است، اضافه کرد: برای۱۱۳ دستگاه وارد قرارداد شدیم که برای آن دولت ۷۷ میلیون یورو مصوب کرده و مقدمه این کار فراهم است و الباقی را تا ۴۲۰ دستگاه ناظر به تولید داخل حرکت می‌کنیم؛ در واقع مسیر تولید واگن و اضافه کردن آن به مترو فراهم شده است و این واگن‌ها برای سالیان بعد به ناوگان اضافه می‌شود.
وی افزود: در ابتدای دوره، عامدانه کمتر صحبت کردیم و از سال جدید، شروع کردیم به بیان رخدادهایی که در آینده قرار است اتفاق بیفتد؛ از هفته آینده نیز هر شنبه برای افتتاح‌ها و اقداماتی که مقدمه آن در این یازده ماه و قبل از آن فراهم شده، در نظر گرفته شده است؛ در واقع در شنبه‌های امید و افتخار هر هفته افتتاحیه‌هایی را خواهیم داشت. زاکانی ادامه داد: در سیل امامزاده داوود که به‌عنوان یک اتفاق تلخ رقم خورد، شهرداری مسئولیت‌ مستقیم نداشت اما خودمان را مکلف می‌دانیم که در هرجای ایران اگر نیاز باشد حاضر شویم کما اینکه در متروپل نیز بخشی از خدمات و ادوات آتش‌نشانی شهرداری تهران به آنجا اعزام شد. یا در سیل فیروزکوه و یزد نیز کمک‌هایی از طرف شهرداری انجام شد؛ امامزاده داوود و حریم منطقه پنج نیز از این قاعده مستثنی نبود.
شهردار تهران بیان کرد: در حادثه سیل امامزاده داوود از صبح زود راهی منطقه شدم. در این میان برخی عنوان کردند که چکمه نداشتم؛ این در حالی بود که به‌دلیل دشواری کار، از پنجره و پشت بام وارد محدوده می‌شدیم. یعنی کار سختی‌های خاص خود را داشت. البته همه نهادها مشارکت کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/22/622967/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها