دیگه چه خبر؟


انتقاد وزیر خارجه امریکا از رسانه‌های ایران!

 خبر اول اینکه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا از واکنش رسانه‌های ایران در خصوص حمله صورت گرفته به سلمان رشدی در نیویورک انتقاد کرد.
وی گفت: «رسانه‌های وابسته به دولت در این کشور با تعریف و تمجید از تلاش برای سوءقصد به جان او سخن گفته‌اند؛ این زننده است» وی در حالی به انتقاد از رسانه‌های ایران پرداخته که عملکرد دولت امریکا و کشورهای اروپایی در بیش از سه دهه گذشته در مورد آزادی هتاکانه سلمان رشدی را نادیده گرفته است. کشورهای غربی پشت عناوین دروغینی مانند آزادی بیان به حمایت رسانه‌ای و مالی از فردی پرداخته‌اند که در یک رمان تخیلی و توهین‌آمیز به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرده و به صورت سازمان‌یافته هتاکی وی را در جهان ترویج کردند. واکنش شجاعانه در برابر سلمان رشدی نشان داد که مقامات غربی باید از توهین سازماندهی شده به اعتقادات دینی مردم جهان دوری کرده و زمینه را برای اقدامات این‌چنینی فراهم نیاورند. 

خبرگزاری امریکایی اعلام کرد
بارگیری نفت ایران در یونان تمام شد

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات برخی منابع مطلع، گزارش داد نفتکش لانا  که در ماه‌های گذشته در یونان توقیف شده و نفت آن توسط امریکا مصادره شده بود، آماده ترک کردن یونان می‌شود. به گزارش ایسنا، به گفته یکی از این منابع مطلع، «روند بارگیری دوباره محموله این نفتکش تکمیل شده است». هنوز مشخص نیست نفتکش لانا که پیش‌‎تر نقصی در موتورش داشته، می‌تواند بدون کمک‌رسانی عازم شود یا نه.

از دو استانداری تحقیق و تفحص می‌شود

 شنیدیم ‌که، رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس از در دستور کار قرار گرفتن تحقیق و تفحص از استانداری‌های خراسان رضوی و کرمانشاه در این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش نهایی تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در کمیسیون، نهایی و برای قرائت در صحن علنی ارسال خواهد شد. 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدصالح جوکار تخلف از دستورالعمل‌های قانونی انتصاب فرمانداران و بخشداران و توجه نکردن به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها را از محور‌های تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی عنوان کرد. 
وی تأکید کرد: ورود به موضوع انتصابات در دستگاه‌های اجرایی خط قرمز ما است و ما فقط بر اساس وظیفه نمایندگی که نظارت است عمل خواهیم کرد که آیا انتصابات در راستای سیاست‌های کلی، بخشنامه‌ها و ابلاغ‌های شورای عالی اداری بوده یا نه.

تسلیت ایران به دولت و ملت مصر

 دست آخر اینکه،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حادثه آتش‌سوزی در کلیسایی در استان جیزه مصر که به جان باختن تعدادی از شهروندان این کشور منجر شد، به دولت و ملت مصر و خانواده‌های قربانیان این حادثه تلخ تسلیت گفت. وی همچنین برای مصدومان و مجروحان این حادثه شفای عاجل مسألت کرد. بر اثر آتش‌سوزی مهیب در این کلیسا بیش از ۴۰ نفر کشته و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.
گفتنی است پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه مصر در پی وقوع سیل و کشته شدن شماری از هموطنان، به دولت و ملت ایران تسلیت گفته بود. 
همچنین منابع دیپلماتیک مصر  اعلام کرده بودند در سفر اخیر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر به عمان، دیداری میان مسئولان بلندپایه ایرانی و مصری انجام شد و با هماهنگی‌های کشور عمان یک شخصیت عالی‌رتبه مصری که همراه السیسی بود، در این دیدار حضور یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/5/622986/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها