ایران در ایران


جمع‌آوری بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس گلستان

گرگان - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان وعده داد برای سال تحصیلی جدید همه بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس استان جمع‌آوری شود.
به گزارش ایلنا، سیدرضا نظری اظهارکرد: برای سال تحصیلی جدید تمامی بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس جمع‌آوری می‌شود. تعدادی مدارس کانکسی نیز در برخی نقاط استان وجود دارد که بزودی جمع می‌شود تا دیگر شاهد حوادث [ناگوار] نباشیم. وی ادامه داد: ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار درسفر ریاست جمهوری به استان به آموزش و پرورش اختصاص داده شد. همچنین با همکاری خیرین ۴۴ پروژه ورزشی دراستان تا پایان سال افتتاح می‌شود. نظری بیان کرد: اعتبار این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد آن توسط خیرین تأمین شده است‌. وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از سه هزار معلم کمبود داشتیم اما با تدابیر و اقدامات بموقعی که انجام دادیم هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهیم داشت. وی تصریح کرد: هم اکنون در گلستان دو هزار و ٢٠٠ مدرسه وجود دارد و همچنین برای تجهیز مدارس استان ۸۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید مدارس استان کاملاً تجهیز شوند.

کاهش ۱۰ درصدی سهمیه آرد نانوایان متخلف در شهرستان البرز

کرج - فرماندار شهرستان البرز گفت: با تصمیم کارگروه آرد و نان شهرستان البرز، سهمیه آرد نانوایان متخلف و نانوایانی که نسبت به نصب کارتخوان اقدام نکرده‌اند، ۱۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایلنا، مصطفی غفوری در کارگروه آرد و نان شهرستان البرز اظهار کرد: از ابتدای سال‌ جاری تا کنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی انجام شده که به تشکیل حدود ۷۵۰ پرونده منجر شده است. فرماندار شهرستان البرز افزود: هفت نانوای متخلف که تراکنش‌های غیرمتعارف داشتند نیز شناسایی و ضمن کسر سهمیه با آنها برخورد شد. وی با تأکید بر الزام نصب تابلوی اطلاعات نانوایان گفت: نصب تابلوی یکسان اطلاعات نانوایی شامل ساعات کار و ایام تعطیل، میزان سهمیه و نوع پخت الزامی است. غفوری در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی حوزه آرد و نان اضافه کرد: اغلب نانوایان در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و اندک نانوایان متخلف  با اطلاع‌رسانی و پیگیری ساماندهی خواهند شد.

قدردانی استاندار البرز از تلاش‌های سرپرستی روزنامه ایران در این استان

ایران زمین - مجتبی عبداللهی استاندار البرز به همراه رضا جهانشاه لو مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه ایران در این استان از تلاش‌های خبرنگاران این دفتر در پوشش بموقع اخبار منطقه قدردانی کرد.
در این دیدار استاندار البرز گفت: رسالت انتشار اخبار صحیح و بموقع وظیفه سنگینی است که خوشبختانه در البرز اکثر قریب به اتفاق رسانه‌ها بویژه روزنامه ایران در این حوزه خوب عمل کرده‌اند.
عبداللهی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات استان افزود: دولت سیزدهم همه تلاش‌اش را معطوف به اصلاح و اجرای زیرساخت‌های معیوب کرده و من به‌عنوان نماینده دولت در البرز به مدیران استانی تأکید کرده‌ام برای پیشبرد قطار توسعه و آبادانی باید تلاش مضاعف داشته باشند و کسانی که نتوانند خود را با این مهم هماهنگ کنند، مجبور به ترک این قطار خواهند بود.
در این دیدار حسن منصوریار سرپرست روزنامه ایران در البرز نیز ضمن قدردانی از حضور استاندار البرز گزارشی از فعالیت‌های این روزنامه در استان ارائه کرد و با برشمردن برخی مشکلات، خواستار حمایت‌های بیشتر نماینده عالی دولت در این زمینه شد.

بهبود ۲۵ پله‌ای نرخ تورم استان کرمانشاه 
در نتیجه تشدید نظارت‌ها بر بازار

کرمانشاه - براساس گزارش مرکز آمار ایران، در جدول نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ خانوارهای کل کشور، استان کرمانشاه با ۳۹.۹ درصد، کمترین میزان تورم در بین استان‌های کردنشین را دارد.
به گزارش «ایران آنلاین»، استان کرمانشاه با ۳۹.۹ درصد از کمترین میزان تورم در بین استان‌های کردنشین برخوردار است و همچون کردستان از یک نرخ تورم پایین‌تر از میانگین کشوری برخوردار است. همچنین کرمانشاه به لحاظ نرخ تورم در ماه قبل نیز از وضعیتی مشابه تیرماه برخوردار بود و ارزان‌ترین استان کردنشین لقب گرفت.
براساس داده‌های مرکز آمار کشور، ایلام با ۴۴.۸ درصد بیشترین میزان تورم در بین استان‌های کردنشین را در دوازده ماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ داشته و در عین حال در رتبه سوم گران‌ترین استان‌های کشور قرار گرفته است.
آذربایجان‌غربی با ۴۴.۶ درصد دومین استان گران در بین استان‌های کردنشین است و در رتبه چهارم گران‌ترین استان‌های کشور قرار دارد و استان کردستان با نرخ تورم ۴۰.۴ درصد، از یک نرخ تورم پایین‌تر از میانگین کشوری (۴۰.۵ درصد) برخوردار است.
همچنین بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در تیرماه سال‌جاری کهگیلویه‌وبویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استان‌های کشور برخوردار است.

۸۰ درصد کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی 
استان اردبیل در مدار تولید

اردبیل- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۸۰ درصد از واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان فعال هستند. به گزارش ایرنا، محمد اهلی اظهار کرد: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در بخش مدیریتی است که شرکت شهرک‌های صنعتی تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و سایر برنامه‌های حمایتی دیگر که به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود، زمینه توانمندی و ارتقای دانش این نوع واحدها را فراهم سازد.
وی اظهار کرد: در بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی که خارج از اراده آنان است می‌توان به مشکلاتی از قبیل نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، دستمزد، نوسانات ارزی و تأمین مواد اولیه اشاره کرد که برای حل این مشکلات، موضوع در جلسات ستاد تسهیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با هماهنگی دستگاه‌ها و در چهارچوب قانون، مشکلات آنان برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه امسال ۲۸ واحد صنعتی در این استان با هدف رونق تولید و اشتغال از رکود خارج می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت، احیای واحدهای راکد و غیرفعال است تا این واحدها با استفاده از ظرفیت‌های موجود به چرخه تولید بازگردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7980/16/623006/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها