از دست رفتن 4 امتیاز، لشکر مصدومان و اخراج یک ستاره عصبانی

بحران زودهنگام در لیورپول


گروه ورزشی/ لیورپول در دومین بازی خود در لیگ برتر انگلیس هم متوقف شد، این بار مقابل کریستال پالاس و در یک بازی خانگی. داروین نونیس مهاجم اروگوئه‌ای قرمزها در نخستین بازی‌اش در ترکیب اصلی لیورپول در لیگ برتر که اولین بازی او در آنفیلد هم به حساب می‌‌آمد، اخراج شد و شاگردان کلوپ در خانه برابر کریستال پالاس یک بر یک متوقف شدند. 12 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که مهاجم اروگوئه‌ای با سر به یواخیم اندرسن، مدافع پالاس کوبید و کارت قرمز مستقیم گرفت. لیورپول آن موقع با گل ویلفرد‌زاها عقب بود اما تیم یورگن کلوپ با ضربه توقف‌ناپذیر لوئیز دیاز به گل مساوی رسید. به این ترتیب، لیورپول برای نخستین بار بعد از فصل 2013-2012 نتوانسته دو بازی اول خود را ببرد و حالا باید برای بازی دوشنبه آینده در اولدترافورد آماده شود.
لوئیز دیاز نکته مثبت لیورپول در این بازی بود. صحبت از خودنمایی در زمان لازم است. لیورپول در خطر یک سقوط کامل قرار داشت؛ یک بر صفر عقب افتاده و 
10 نفره هم شده بود. اما دیاز خودش را نشان داد. توپ را در سمت چپ گرفت، از کنار سه مدافع پالاس عبور کرد و از فاصله حدود 25 متری دروازه ویسنته گویاتا را باز کرد. این استعداد ناب ستاره کلمبیایی بود که هواداران مبهوت از اخراج نونیس و همچنین بازی ضعیف تیم در نیمه دوم را سر ذوق آورد. دیاز یک برنده است و بازیکن ایده‌آلی برای لیورپول محسوب می‌شود، تیم به روحیه و باور او خیلی نیاز دارد.
در تیم کریستال پالاس ابرچی ازه یک ستاره تمام‌عیار بود. در واقع بهترین بازیکن زمین سفید پوشیده بود. ازه در ترکیب پالاس درخشید تا تیمش با یک امتیاز به پایتخت برگردد، امتیازی که می‌توانست سه برابر شود. پاس گل عالی او به زاها به کنار؛ ماهرانه از مبارزه‌ها می‌‌گریخت و بر وسط زمین مسلط بود تا بارها خط دفاعی لیورپول را آزار دهد. فصل قبل برای او با کابوس مصدومیت همراه بود و حالا فصل فوق‌العاده‌ای پیش روی این بازیکن 24 ساله قرار دارد که مصمم است از آن استفاده کند.
بازنده بزرگ، داروین نونیس
با سر کوبیدن به صورت مدافع حریف! واقعاً این اروگوئه‌ای به چه فکر می‌‌کرد؟ لیورپول عقب بود و آنفیلد عصبانی. بنابراین به خونسردی بیش از هر چیزی نیاز بود و نونیس دقیقاً کاری را کرد که نباید. او از سوی اندرسن تحریک شد و پل تیرنی در نشان دادن کارت قرمز تردید به خود راه نداد تا جیمز میلنر، نونیس را تا بیرون زمین اسکورت کند. برای تیم گران تمام شد و می‌شود؛ نونیس مقابل یونایتد نیست همین طور در بازی با بورنموث و نیوکاسل. دست کلوپ خالی شده و اگر مهاجم جدید حماقت نمی‌کرد، کار مربی آلمانی اینقدر سخت نمی‌شد. در شرایطی که لیورپول مصدومان زیادی دارد و چهار امتیاز هم در دو بازی از دست داده، نونیس نه تنها نتوانست به تیمش کمک کند بلکه ضربه بزرگی نیز به یورگن کلوپ  زد تا سرخ‌های آنفیلد با یک بحران زودهنگام در لیگ برتر مواجه شوند.

بازتاب
کلوپ: نونیس تحریک شد، اما اخراج حقش بود
یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول معتقد است اخراج داروین نونیس در بازی برابر کریستال پالاس کاملاً درست بود و او باید از این اتفاق درس بگیرد. کلوپ پس از پایان بازی درباره این اتفاق به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم کمی او را تحریک کردند اما این مطمئناً واکنش اشتباهی بود. کارت قرمز حق او بود و من نمی‌توانم این موضوع را انکار کنم. بله، او از این اتفاق درس خواهد گرفت. متأسفانه در حال حاضر زمان کمی برای بازی در اختیار دارد. این برای ما در این شرایط خاص خوب نیست اما باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت.» این مربی آلمانی درباره عملکرد تیمش در این بازی اظهار داشت: «ما واقعاً خوب بودیم. این را پس از بازی به بازیکنانم گفتم که به آنها افتخار می‌کنم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/21/623053/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها