ایران در ایران


 از دوچرخه امیرحسین تا درخواست امیرمحمد از منوجان

کرمان- چندماه پیش بود که امیرحسین هشت ساله اصفهانی در نامه‌ کودکانه خود از رئیس‌جمهور دوچرخه خواست که سریع هم به خواسته‌اش رسید؛ حالا امیرمحمد، کودک اهل منوجان استان کرمان نیز برای رئیس‌جمهور نامه‌ای نوشته و ضمن درخواست تبلت گفته می‌خواهد مثل شهیدسلیمانی و فدایی رهبری باشد.
به گزارش ایرنا، امیرمحمد، هشت ساله و اهل شهرستان منوجان است؛ در یکی از دوره‌افتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط کرمان در جنوب استان.
امیرمحمد هفته گذشته همزمان با سفر استانی آیت‌الله رئیسی به کرمان، نامه‌ای خودمانی با دستخطی کودکانه نوشت تا بتواند فقط یک دستگاه تبلت داشته باشد. تبلتی که برای درس‌ خواندن به او کمک کند؛ در درخواستش چنین گفته که می‌خواهد برای کشورش دانش‌آموزی شایسته و مثل سردار سلیمانی باشد.
متن کامل نامه امیرمحمد به این شرح است: سلام به رئیس‌جمهور ایران، من امیرمحمد.... هستم، هشت سال سن دارم و شاگرد اول شدم و تبلت ندارم درس‌هایم را بخوانم. دوست دارم برای کشورم (کشورِ) ایران عزیزمان دانش‌آموزی شایسته باشم و دوست دارم مثل سردار سلیمانی باشم و فدایی رهبر باشم. خدانگهدارتان. امیرمحمد.
شاید امیرمحمدهای زیادی در سفر ۲ روزه رئیس‌جمهور به استان کرمان نامه نوشته‌ باشند، نامه‌هایی برای گره‌گشایی از شرایط زندگی خیلی‌ها که در شرایط برابر با خیلی‌های دیگر زندگی نمی‌کنند و معلوم نیست سرنوشت آینده آنان در چه مسیری در بزرگسالی هدایت می‌شود. 
شرایطی که نابرابری سطوح رفاهی آن طی سال‌های اخیر در کشورمان کودکان مناطق محروم زیادی را رنج داده و فاصله آنان با کودکان مناطق برخوردار را زیاد کرده؛ فاصله‌ای که اگر رفع نشود شاید امیرمحمد و سایر امیرمحمدهای دیگر سرزمین‌مان از الگوهای‌شان دور شوند و امیدشان را از دست بدهند. امیرمحمدهایی که لازم است حداقل از نظر امکانات آموزشی و شکوفایی استعدادهایشان با افراد مرفه‌نشین در هر شهر و منطقه‌ای، در فرصت برابری قرار گیرند تا همانند سایر همسالان‌شان در یک زمینه امکان شکوفایی عادلانه داشته باشند. منوجان در ۴۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

 ۴۳۰۰ شغل در سمنان با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

سمنان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از احیای ۶۵ واحد تولیدی راکد و غیر‌فعال استان خبر داد و گفت: ۲۷۴ طرح سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام با اشتغالزایی 4300 نفر طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم راه‌اندازی شد.
به گزارش ایرنا، علی تشنه‌دل افزود: طی یکسال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۶۵ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند. 
وی با اشاره به سیاست‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت‌های اصلی این اداره کل بر محورهای تأکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع‌زدایی در واحدهای تولیدی استان به منظور تحقق رونق و جهش تولید، اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای هر چه مطلوب‌تر این سیاست‌ها از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان، همفکری و همکاری صورت گیرد.

شهرک اندیشه به قزوین الحاق شد

قزوین - مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: نواحی موسوم به اندیشه در شرق قزوین پس از سال‌ها بررسی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران سرانجام به شهر قزوین الحاق شد.
به گزارش ایرنا، علی هاشمی افزود: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی، سند پهنه‌بندی حریم تغییرات خط محدوده طرح جامع شهر قزوین که مصوبه سال ۹۷ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در راستای الحاق محدوده موسوم به اندیشه به شهر قزوین انجام شده بود، به استان ابلاغ و مراتب طی نامه و نقشه مصوب به استانداری جهت سیر مراحل اداری و ابلاغ به شهرداری قزوین به انجام رسید.
وی اظهار داشت: این محدوده در شرق خط محدوده طرح جامع شهر قزوین و همجوار با نواحی متصل وثوق آباد، حسن آباد و نجف‌آباد بوده که با سفر دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: مسأله قابل تأمل و اهمیت این است که پس از ابلاغ این سند به‌عنوان نقشه الحاقی محدوده اندیشه به شهر قزوین، نقشه طرح تفکیک با لحاظ تأمین سطح و سطوح سرانه‌های خدمات عمومی باید توسط شهرداری قزوین و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و اداره ثبت اسناد انجام و بعد از تهیه طرح تفکیک مراتب جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/16/623085/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها