هنرمندان در فضای مجازی


یاد
امروز 26 مرداد ماه مصادف است با سالروز درگذشت عزت‌الله انتظامی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران. او نخستین بازیگر ایرانی بود که از یک جشنواره بین‌المللی جایزه گرفت. انتظامی در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران انتخاب شد. او فعالیت هنری خود را با پیش‌پرده‌خوانی در تماشاخانه‌های لاله‌زار شروع کرد و پس از یک سال به تماشاخانه‌های هنر و فرهنگ تهران رفت. فیلم‌های گاو، آقای هالو، دایره مینا، پستچی، اجاره‌نشین‌ها، هامون و بانو از کارهای ماندگار ایشان است.وی با کارگردانان بنام ایرانی همکاری داشته است.

چهره‌ها
پرویز پرستویی ویدیویی از زنده‌یاد استاد عثمان محمدپرست به اشتراک گذاشته که در حال شعرخوانی است؛ اشعاری با این مضمون «تومپندار که در فکر تنم، نگران سرطان وطنم/ اوکه بیمارشود، ما همه نیز من که بیمار شوم، یک بدنم /وطنم از تن من خسته‌تراست/ درک کن درد مرا از سخنم» اشعاری از زنده یاد مجتبی کاشانی به خوانش استاد عثمان محمد پرست.

علیرضا عصار، خواننده موسیقی پاپ، قرار است 15 اکتبر (23 مهرماه) در تورنتو و 16 اکتبر در ونکوور اجرای کنسرت داشته باشد. علیرضا عصار برای اولین بار در این شهرها به روی صحنه می‌رود.

سعید فرج‌پوری، نوازنده کمانچه قرار است کنسرت سه نوازی با اجرای قطعات و همخوانی تصانیف قدیمی را در ۱۸ اگوست ۲۰۲۲ (27 مرداد) در شهر تورنتو، موزه آقاخان برگزارکند.



 گلاره عباسی از آغاز اکران فیلم «ابلق» نوشته؛ فیلمی از نرگس آبیار به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی با بازی بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی و...

دیگه چه خبر!
‎نمایش «بازی بزرگ» در تالار قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. این خبری است که بهزاد عبدی آهنگساز این کار در صفحه شخصی خود اعلام کرده.«‎بازی بزرگ» به نویسندگی و کارگردانی زهره بهروزی‌نیا از ساعت ۲۰:۱۵ روز یکشنبه سی‌ام مرداد ماه به مدت 10 شب میزبان علاقه‌مندان است.
نمایش دیگری که پیش فروش بلیت‌های آن آغاز شده «پدر» نام دارد به نوشته فلوریان زلر و کارگردانی آروند دشت آرای که از روز یکشنبه ششم شهریور ماه اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهرآغاز خواهد کرد.رضا کیانیان، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مارین ون‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی، نجوا صاحب‌الزمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که توسط کمپانی فیلم و هنرهای اجرایی «ویرگول» پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

سریال نمایش خانگی «یاغی» که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، دیروز 25 مرداد ماه در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز اکران مردمی داشت؛ خبری که علی شادمان بازیگر این سریال به اشتراک گذاشته. شادمان در بخش دیگری از صفحه مجازی‌اش تئاتر فائزه یوسفی را معرفی کرده به کارگردانی و نویسندگی حسین برفی‌نژاد که از 5 مرداد ماه در سالن مولوی کوچک اجرای خود را شروع کرده.

گالری آرتیبیشن، پالت‌هایی زیبا به اشتراک گذاشته که حاصل هنر عبدی اسبقی هنرمند نقاش است. او در دانشکده ریاضی تحصیل کرد در ادامه مسیر بنا به علاقه‌اش به هنر نقاشی، زیر نظر آیدین آغداشلو روی آورد و در این باره نوشته شده: «رنگ‌های خنثی و تضادشان با رنگ‌های خالص و گرم، مهم‌ترین ویژگی شکلی از آثار عبدی اسبقی است. ظرافت و جزئی‌نگری در آثار عبدی اسبقی در رنگ‌های آثارش مشهود است. پالت رنگی او گواه بر ساختار رنگ‎هایی‌است که او به خلق‌ و ترکیبشان توجه داشته است.
در دنیای ادبیات
صفحه مجازی مجموعه کتاب‌های طوطی که مربوط به کودک و نوجوان است، کتاب «گل‌های پیاده رو» به نویسندگی جان آرنو لوسن را به علاقه‌مندان پیشنهاد کرده و اشاره داشته این کتاب مربوط به گروه سنی بالای چهارسال است که با قیمت ۶۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

نشر افق با انتشاری تصویری از چارلز بوکوفسکی و اشاره متنی باعنوان «یادداشت‌های یک پیرمرد کثیف» به سالروز تولد این نویسنده امریکایی اشاره کرده و نوشته: «او را پدرخوانده «جنبش رئالیسم کثیف» در تاریخ ادبیات غرب می‌دانند، جنبشی که نام‌های بزرگ دیگری نیز در آن حضور داشته‌اند: ریموند کارور، کورمک مک‌کارتی، توبیاس وولف، ریچارد فورد و البته، جان فانته.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/24/623113/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها