الزام استفاده فعالان اقتصادی از شماره‌های اقتصادی جدید


اتاق اصناف ایران اعلام کرد: فعالان اقتصادی ملزم به استفاده از شماره‌های اقتصادی جدید از ابتدای مهرماه امسال شدند؛ همچنین ترتیبات مربوط به اعلام شماره اقتصادی جدید به مؤدیان ابلاغ شد.
این نهاد در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: مؤدیان مالیاتی مکلف هستند روی صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از تاریخ یکم مهر ۱۴۰۱ صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار با طرف معامله را درج کنند و در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی می‌شوند.
در اجرای آیین‌نامه اجرایی برای تمامی مؤدیانی که ثبت‌نام خود در نظام مالیاتی را تکمیل کرده باشند، شماره اقتصادی منحصر به فرد از سوی سازمان تخصیص داده می‌شود. در مورد اشخاص حقیقی انفرادی به ازای هر پرونده شماره اقتصادی مجزا به مؤدی اختصاص پیدا می‌کند.
چنانچه صاحبان مشاغل بر مبنای مجوز صادره از مراجع ذیصلاح، بیش از یک محل فعالیت (برای همان مجوز) داشته باشند، برای تمامی این محل‌ها فقط یک ثبت‌نام انجام شده و یک شماره تخصیص خواهد یافت.
در مورد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنها ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضا می‌کند، برای مؤدی مربوط یک شماره تخصیص یافته و در تمامی محل‌ها مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/12/623124/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها