خبرخوان


تأمین مالی کل زنجیره‌ تولید در دستور کار دولت
​​​​​​​
سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم برای اصلاح مشکل تأمین مالی تولیدی‌ها چند اقدام اساسی را در دستور کار دارد که از جمله آنها تأمین مالی زنجیره‌ای است.در بسیاری مواقع واحدهای تولیدی، مشکل تأمین سرمایه در گردش دارند و این موضوع روی میزان تولید، هزینه آن و نیز شرایط بازار اثر معکوس می‌گذارد.
او افزود: دولت سیزدهم برای اصلاح مشکل تأمین مالی تولیدی‌ها چند اقدام اساسی را در دستور کار دارد که از جمله آنها تأمین مالی زنجیره‌ای است.در این روش به جای حمایت از یک واحد تولیدی خاص، کل زنجیره تولید تأمین مالی خواهد شد و همچنین منابع بانکی دست‌کم ۴۰درصد بهتر استفاده خواهند شد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌ داد: در روش مذکور تسهیلات بخش تولید بر مبنای صورتحساب به حساب فروشنده واریز خواهد شد. پیشتر ستاد اقتصادی دولت مصوب کرده بود که ۷۰درصد منابع بخش تولید در قالب تأمین مالی زنجیره تولید واگذار شود.

۵۵ گروه قطعه خودرویی با کد رهگیری

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: از نیمه مرداد ماه، ۵۵ گروه قطعه باید با کد رهگیری به بازار عرضه شود و تولیدکنندگان موظف هستند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند. او افزود: برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند.

 97 هزار خودرو به فروش رسید

بررسی آخرین آمار مربوط به تولید و فروش خودروسازان مربوط به تیرماه امسال نشان می‌دهد که کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو) در این ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالی است که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است که می‌تواند یکی از نتایج تکمیل خودروهای ناقص و کاهش خودروهای دپویی باشد.
همچنین میزان فروش تیر ماه خودروسازان در مقایسه با خرداد ماه که ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ دستگاه فروخته شده بود، افت کرده است. البته تولید تیرماه نیز نسبت به خرداد ماه که ۱۰۳ هزار و ۹۶۹ دستگاه بود، با کاهش مواجه شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/12/623127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها