خبرخوان


قدردانی کوبا از وزارت نفت برای کمک به مهار آتش مخازن نفتی

سفیر کوبا در تهران از کمک ایران به مهار حریق در مخازن نفت این کشور خبر داد و از همکاری وزارت نفت در این عملیات قدردانی کرد. به گزارش شانا، آلبرتو گونزالس کاسالس با اشاره به اینکه پنجم ماه اوت (۱۴ مردادماه) تأسیسات نفتی کوبا در شهر ماتانزاس دچار حریق شد، اظهار کرد: این آتش‌سوزی بسیار گسترده در مخازن نفت این کشور چند انفجار پیایی را در پی داشت. 
سفیر کوبا در تهران با یادآوری اینکه همزمان با وقوع این حادثه کشورهای ایران، مکزیک و ونزوئلا برای کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: ایران تجربه زیادی در مهار آتش‌ تأسیسات نفتی از جمله خاموش‌کردن چاه‌های نفت کویت دارد و از این‌رو ایران گروهی از متخصصان خود را برای کمک به مهار آتش به کوبا اعزام کرده است.

 
تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان هیچ‌گونه نشتی نفتی ندارد

مدیر منطقه عملیاتی خارک شرکت نفت فلات قاره ایران، وجود هرگونه نشتی نفت در تأسیسات دریایی میدان مشترک فروزان را تکذیب کرد. 
به گزارش شرکت نفت فلات قاره ایران، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آلودگی ساحل کنگان استان بوشهر با منشأ میدان مشترک فروزان، علیرضا متعالی با رد این موضوع، بر صحت کارکرد دستگاه‌ها و نبود نشتی نفت در تأسیسات این میدان مشترک تأکید کرد. وی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر مبنی بر وجود لکه نفتی در نزدیکی میدان مشترک فروزان در منطقه عملیاتی خارگ در روزهای ۱۳ و ۱۹ مرداد، پایش‌های دریایی و هوایی در محدوده نقاط گزارش شده انجام شد و هیچگونه نشتی از تأسیسات دریایی مشاهده نشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/14/623132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها